Még mindig a Canon a piacvezető

A japán felmérésekkel foglalkozó BCN közzétette 2016-os piaci részesedés listáját.

A BCN egy japán cég, piackutatással foglalkozik (ha jól vettem ki) és a japán kiskereskedelmi egységek 2/3-ának eladási adataiból merít a felméréseihez. Most tették közzé 2015-re vonatkozó 2016-os jelentésüket, melyet az alábbi táblázatban láthattok, összevetve a tavalyi, a 2014-es évet alapul vevő jelentésükkel.

Screen Shot 2016-02-05 at 12.56.00

Ez ugyan csak Japánt mutatja, nem az egész világot, ettől eltekintve érdekes dolgokat lehet belőle kiolvasni. Például azt, hogy a Canon DSLR-ben nem kicsit piacvezető, a Nikon 20%-kal kullog mögötte, és hogy az előző évhez képest a Canon növelte a piacát, a Nikon pedig veszített belőle.

A másik érdekesség, hogy a MILC gépek piacán a Canon eddig a fasorban sem volt, ellenben tavaly feltornázta magát a harmadik helyre, letaszítva a Panasonicot a dobogóról, ami szintén rendkívül meglepő, tekintve, hogy a Canonnak mindössze két db MILC gépe van, abból is az olcsóbbikat nemrég mutatták be, ellenben a Pana őskövület ezen a téren és piszoknagy repertoárral rendelkezik. A Canon képviselője egyébként egy interjúban azt nyilatkozta, hogy 2016 végére a 2. hely a céljük, így ebben az évben további mirrorless gépeket várhatunk, nem csak tőlük, de a Nikontól is.

Objektívek terén is meglepő a különbség, bár több eladott DSLR több eladott obit is jelent, szóval nem is annyira a Canon-Nikon különbség a meglepő, hanem az, hogy a Sigma mennyire ott lohol a Nikon nyakában.

Nagyon kíváncsi lennék egy globális felmérésre is.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot