Elstartolt az Instagram business profil

A Facebook Page-ek az összes jóságukkal (és hátrányukkal) már teljesen megszokottá váltak, ám most ugyanez elérhetővé válik az Instagramon is, ami a képkészítők leghatékonyabb marketingfegyvere lehet.

Ahogy a pletykák kiszivárogtatták már korábban, ma bejelentették az Instagram Business Profile-t, vagyis az Insta üzleti profilját. Eddig csak egyfajta Instagram felhasználó létezett, mindenki úgymond egyenértékű volt a képmegosztó oldalon. Az egyik újítás a közelmúltban a multi-profil létrehozásának lehetősége volt, vagyis egy felhasználó több profilt is kezelni tud már, ami nekünk fotósoknak azért kedvez, mert végre el lehet különíteni a privát és a fotós profilt (nem kell két felhaszálói név és két jelszó, és nem kell ki-be lépkedni egyikből a másikba), vagy épp el tudjuk különíteni így az esküvői fotós és az egyéb fotós profilunkat, hogy hatékonyabban célozzuk a közönségünket.

Ehhez jött most a következő lépcső, mely a Facebook Page-ekhez hasonlít. Az Instagram üzleti profil (vagy üzleti fiók) egyesek szerint akkora lépés lesz a fotósok világában, mint anno az 1 órás labor feltalálása volt. A Business Profile használata esetén három extra funkciót kapunk a normál profilhoz képest:

  1. Contact gomb megjelenése a nevünk mellett. Eddig ugye csak Follow volt, de emellé az üzleti profilban megjelenik a Contact gomb is, ami egy plusz menüt ad, ahol emailes kontaktot, címet, weboldalt, szöveget vagy térképes elérhetőséget adhatunk meg. Eddig hasonló célra a limitált bevezetőszöveget kellett használnunk, ami linket nem is tud kezelni.
  2. Emészthető látogatottsági statisztika. A FB Pages után az Instagramon is láthatjuk majd, hogyan alakulnak számadataink, legyen szó egy-egy feltöltött képről, vagy magáról a profilunkról. Mennyi követő jött, mennyi ment, mennyire volt sikeres egy kitett képünk, stb. Ebből jobban lehet következtetni arra, hogy mivel tudjuk megragadni a látogatóink figyelmét, mi az ami jobban működik, és mi az ami kevésbé.
  3. Promotált poszt (kép) lehetősége. A Facebookról ezt is ismerhetjük már. Nem véletlen, hogy az Instán is bevezetik – és itt most nem arról beszélek, hogy végre az Insta is kezdjen már el pénzt termelni Zuckerbergéknek -, ugyanis az egyre növekvő számú felhasználó és poszt miatt nemrégiben az Insta is elkezdte szűrni a felhasználók Feedjét egy algoritmus alapján, vagyis nem minden követett felhasználó képét mutatja meg nekünk, amikor az üzenőfalunkat böngésszük. Ha azonban üzleti felhasználóként néhány dolcsival megtámogatjuk egy-egy képünket, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a képünk a követőink feedjében mindenképpen fel fog tűnni.

Lehetőség van reklámposztot is indítani (bár ez eddig is volt), ahol idegenek számára is megjelenik a hirdetésünk, ezt a célcsoportot pedig mi magunk is megválaszthatjuk (hogy milyen mélységig tudjuk szűrni, azt egyelőre nem tudni), de rábízhatjuk a targetálást az Instagramra is. Egy biztos, ahogy a reklámhirdetéshez, úgy a most bemutatott Business Profile-hoz is először egy Facebook Page létrehozására van szükségünk (ha még nincs ilyenünk), ez a feltétele az üzleti Insta profil létrehozásának.

Nem kérdés, hogy a több mint 400 milliós felhasználói táborának, és a kép- (és nem szöveg) alapú kommunikációs nyelvének köszönhetően az Instagram a fotósok és más képkészítők első számú kommunikációs és marketing csatornájává kezd válni. Sokan még nem jöttek rá erre, sőt, mifelénk még csak most kezdik el használni ezt a szolgáltatást (értsd például a menyasszonyok is csak mostanság kezdik el az Instát is bevonni az esküvői szervezésbe, pl inspirációs céllal). De csak idő kérdése, hogy a vizuális iparág a Facebook Page-ekről átjöjjön ide, vagyis egy olyan helyről, ahol rengeteg más entitással kell versengenie a felhasználó figyelméért (értsd a felhasználó ismerősei, továbbá magazinok, blogok, kereskedők, politikusok stb.), egy olyan helyre, ahol a kép, a fotó, az illusztráció, a mozgókép, egyszóval a vizuális kommunikáció, egyszóval a mi nyelvünk számít alapvetésnek.

Sajnos azonban picit még várnunk kell minderre, a cég szerint az elkövetkező hónapokban startol el a szolgáltatás az USA-ban, Ausztráliában és Új-Zélandon, a világ többi részén pedig évvégén válik elérhetővé.

instabusiness

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot