A Sony A7R III is 100 pontot kapott a DXOMarktól

Tesztelte a cég a Sony új kameráját, mely úgy néz ki szenzorát tekintve csaknem utolérte a Nikon D850-et.

A DxOMark tesztlabor épp most tüntette ki a Sony A7R III kamerát egy 100 pontos plecsnivel. Ez a legmagasabb pontszám, amit “kisfilmes” formátumú mirrorless kamera valaha kapott, és jócskán megszorongatta a kategóriát vezető Nikon D850-et. Hajszálon múlott, hogy nem taszította le, ugyanis Portrait kategóriában, vagyis színmélységben 26bites eredményt ért el (a Nikon 26.4bit), Landscape kategóriában, vagyis árnyalatterjedelemben, vagy ahogy csúnyán, magyartalanul mondjuk dinamikatartományban, vagy tónusterjedelemben – hogy tovább ragozzam – 14.7 FÉ-et produkált, egy tized blendével elmaradva a Nikontól, Sportban, vagyis ISO teljesítményben pedig messze elhúzott a Nikontól, ISO 3523 a Sony eredménye, míg a Nikoné 2660. Közel 1000-rel lelépte a Nikont, és kb 100-zal az elődmodell A7R II-t a gép, ám a súlyozások miatt ez is kevés volt ahhoz, hogy megszerezze a kategória első helyét.

Külön kihangsúlyoznám, hogy a Nikon mindezt ISO 64en produkálja, ez a gép legkomolyabb fegyvere a konkurencia ellen, míg a Sony alap ISO-ja 100-as. ISO100-on nézve – igaz szintén csak egy hajszállal -, de a Sony megverné a Nikont.

Ezek laboreredmények, ilyen eltéréseket a való életben nem is lehet érzékelni (kivéve az ISO-t), tehát a két szenzor nagyjából azonosnak mondható (ellenére, hogy a Nikon D850-ben NEM Sony szenzor ketyeg!). Fontos tudni azonban, hogy egy kamera nem csak a szenzorból áll, fontos, vagy akár fontosabb lehet a helyes színkezelés, az autofókusz, az ergonómia, a használt memóriakártya formátum, a kompatibilitás, az objektívpark stb. Ne csak a DxO számok alapján ítéljünk meg egy fényképezőgépet!

A fentieket Ti is kiolvashatjátok a DXO összehasonlításaiból az alábbi képre kattintva:

Sony-A7RIII-dxo-sensor-score-template

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen hazai stúdióvilágítással foglalkozó blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Rufi

    Annak, hogy magas ISO-n ennyivel jobb a Sony, nem lehet köze a csillagevéshez? Magyarul, hogy a Sonyban mindig van valamennyi zajszűrés?

    • Anulu

      nem, mert az csak 3,2 sec-nél hosszabb záridőnél lép életbe

      • Rufi

        Köszi. Csak azért gondoltam, mert az egy logikus magyarázatnak tűnt. Így viszont nem értem ezt a nagy különbséget.

        • pergabb

          nézzél meg teszt képeket, szabad szemmel alig látható különbségről van szó, szerintem iso-ban évek óta nem nagyon van fejlődés, legalább is 100%-os nézetben percekig agyalok, hogy most ez jobb vagy az a jobb, ergo nem nagyon lehet észrevenni, max mérni.

          • Szabad szemmel egy monitornal lehet, de ha mindjárt egy kinyomtatott fotót nézel pl panorámát ami egy 1,5m x 80 cm máris látszik egy ISO tudás az adott gépnél.

          • pergabb

            nyomtatásban pont, hogy többnyire jobb a helyzet mint a monitoron :) pixelszinten 100%-os nagyítás mellett alig van különbség, akkor papíron sem lesz :)

          • Mihály

            Huhh, milyen felkészületlenül véleményezünk kérem.

          • Rufi

            Persze, csak azért érdekelt, mert két nagyon hasonló szenzorról van szó és laborban mérve mégis jelentősnek tűnik a különbség.

  • Még kettő évet adok és a MILC fogja uralni a fotós piacot ISO teljesitményben és tudásban is…(pl. Sony A9 fókuszrendszere és sorozata már most nagyon üt).

    • Ádám

      Elképzelhető, hogy igazad lesz, bár szerintem a gép tudását (főleg szenzor szinten – pl. ISO) nem az határozza meg, hogy milyen vázba teszik az elektronikát. Ha az A7RIII DSLR vázban lenne, akkor mindenki azt éltetné.