Sonyra váltok #énis

A címben a hashtag poén, nem szeretném degradálni a #metoo mozgalmat ezzel, de lassan a fotósok viselkedését is mozgalomként lehet definiálni, annyian váltanak már. Köztük én is, 8 év Canon után.

Valamikor 2005-ben kezdett el újra érdekelni a fotózás, és 2007-ben kezdtem el fotózni komolyabban, idén jublilálok, ha jól sejtem. Azt viszont pontosan tudom, hogy 2008 őszén, egy akkori fotótanfolyam kezdetekor lettem Canonos.

A sors iróniája, hogy 2008-ban Sonyról váltottam.

A Sony ekkor jelent meg a fotótechnikai piacon, és az A200 tudta azt, amit a többiek, de kedvezőbb áron lehetett megvenni, így a kezdő-szintű Fuji bridge-emet egy Sony DSLR-re cseréltem. Aztán jött a fotósuli, ahol mondták, hogy szeretettel várnak, tudnak adni a tanfolyam alatt bármilyen objektívet (akkor még a Hama, a Sigma hazai disztribútora támogatta a sulit és – értsd szó szerint – bőröndnyi Sigmával szaladgáltunk a gyakorlatokon, még közel milliós értékű optika is volt köztük). Mikor mondtam, hogy Sonym van, közölték, hogy “hát ahhoz nem tudunk adni semmit”. Mivel egyetlen alapobjektívem volt a Sonyhoz, és egy táskán kívül még semmit nem vettem hozzá – jóllehet már a komplett Minolta objektívparkot betéve tudtam, és egy Beercanre fájt a fogam -, gondoltam egyet és lecseréltem a zsírúj A200-at egy használt Canon 30D-re. Ezzel már végig hasítottam a fotósuliban (még egy némiképp összetartó Canon-Team is kialakult a fotóiskolában, nyilván már akkor is ment a vérszívás canonosok és nikonosok között.), kipróbáltam egy csomó remek Sigma obit, és elindult a Canonnal való közel évtizedes együttélésünk. Szintén a sors iróniája, hogy a fent említett Canon-Teamből nagyjából már csak én vagyok canonos, a többiek – akik még komolyabban fotóznak – többségében Nikont vagy Sonyt használnak. Az első Fujimat hitelre vettem, a többit már megkeresett pénzből, hiszen mindig csak hozzátenni kellett valamennyit. A 30D-ről 50D-re már a fotózás révén jutottam, nyertem egy sportfotó pályázatot, ahol a fődíj KP volt, így 30D elad, 50D megvesz. Imádtam.

Az első fullframe gépem egy 5D Mark II volt, ezt már fotós melók díjazásából sikerült megvenni. Aztán lecserélni később egy 6D-re, ami mellé jött még egy 6D, mert elkezdtem két gépvázzal dolgozni. Picivel később az egyik 6D-t lecseréltem egy 5D Mark III-ra (előtte volt egy rövid próbálkozásom egy 1D Mark III-mal de azzal valami gebasz volt), mert kellett a jó követőfókusz. Eltelt mindeközben 8 év. Az – elvileg – utolsó megvásárolt Canon gépem egy 5D Mark IV lett. 2017 augusztustól 2017 decemberig volt a birtokomban 6db Canon objektív társaságában, melynek fele L-es optika.

Ebből az egész famíliából a 6D volt az utolsó gép, amit igazán szeretni tudtam.

Az 5D3 is egy jó masina volt, de valamiben gyengébb volt a 6D-nél, és a konkurencia már olyat villantott, hogy az egyre jobban kidomborította a Mark III hiányosságait és egyre inkább bosszantani kezdett, hogy többszázezer forintot kifizetek egy kameráért és annyit nem várhatok el tőle, hogy éles képeket gyártson. Merthogy rengeteg volt a fókuszhiba. A konkurencia egyre jobban elhúzott, emberek csoportosan váltottak át Canonról Nikonra, Canonról Sonyra, Nikonról Sonyra körülöttem. Én kivártam. Biztos a Canon is előrukkol valamivel, hát nem hülyék ülnek ott az asztalnál. Aztán kijött a Mark IV, ettől várták a megváltást a világ Canonos fotósai. A specifikációk láttán úgy voltam vele, hogy jó-jó, sőt a Dual-Pixel RAW fókusztilitolija egyszerűen zseniális, de a konkurencia…azok még mindig valahogy jobbak. Agyaltam a váltáson, mi legyen, hogy legyen. Végül arra jutottam, hogy a legolcsóbban úgy úszom meg az egészet, ha mégiscsak maradok, lecserélem a Mark III-at egy Mark IV-re, és ha nem is lesz annyira jó gépem, mint egy Nikon D850, vagy egy Sony A7R II, de mégiscsak léptem előre egyet. Nem az a fajta vagyok aki szalad a legújabb gépért, amint megjelenik. Lesz jó fókusz, jófajta új keresőben arcfelismerés funkcióval, lesz frankó LiveView meg Dual-Pixel, lesz 30 megapixeles felbontás, lesz touchscreen és lesz nagyobb dinamika. Végülis ez a lényeg. Jó lesz ez 3-4 évig, amíg a Canon kinyög magából valami mirrorlesst ami felveszi a harcot a többiekkel.

Aztán hatalmas csalódás lett a Mark IV. Bár teszem hozzá vannak kollégák, akik szeretik. Én nem tudtam megszeretni. Egyrészt érzésre szinte ugyanolyan volt, mintha Mark III-at használnék, nyilván 1-2 kivétellel. Nem hozott áttörést. A 6 objektívemből 5-öt kalibrálni kellett hozzá mert mind frontfókuszos volt. A hatodikról meg lehet csak nem derült ki. A dual-pixel fókusztilitoli semmit nem ér. A nagy dinamikának köszönhetően a kivilágosított árnyékok valóban nem voltak olyan zajosak, cserébe sávosak lettek, amit javítani se lehet. Sötétben ugyan könnyebben talált fókuszt, elérte az 5 évvel régebbi 6D középső pontjának érzékenységét, de kalibráció ide vagy oda, rengeteg életlen képet produkált nekem. Talán, érzésre, de mintha még az akksit is jobban ette volna. Stúdiófotózás során egyszer egy kép erejéig feltolta a rögzített fehéregyensúlyt 10.000 Kelvin fölé, még szerencse, hogy RAW-ban fotóztam. X-akta. Elegem lett. Kifizettem egy vagyont érte.

Ennyi pénzért soha az életben nem vettem fotós cuccot és ezzel is csak szenvedek.

Hát akkor váltsunk! Nikon D850, vagy Sony A7R II, vagy Sony A9? Előbbit mindenütt a világon istenítették, köztük ismerőseim, barátaim is, akik használják, a másodikat meg aki próbálta, azt mondta, hogy nagyon jó, de vannak még gyermekbetegségei, a harmadik meg rohadt drága. Legyen akkor Nikon. Olcsóbban megúszom, mint a Sonyt. Persze majd ha megjön, mert még nem is lehetett akkor kapni amikor eldöntöttem. Ismerősök mondogatták, hogy nem hiszik el, hogy én is nikonos leszek. Mondták, nem fogom megbánni.

Aztán amíg vártam a Nikonra, bemutatták a Sony A7R III-at, ami

gyakorlatilag mindent tud, amire szükségem van, és nagyon úgy néz ki nem csak ígéri, hanem valóban tudja.

Ráadásul kiküszöbölték a gyerekbetegségek többségét is. Ráadásul annyiba kerül, mint az 5D Mark IV, amit még jó áron el tudok adni, mert alig pár hónapos. Ráadásul nem is kell egyből átállni, mert az új Metabones V, és a Sigma MC-11 adapterek már annyira jók, hogy még az Eye-AF is működik velük Canon obival, szóval mehet a fokozatos átállás. Raádásul a Sonynak nem csak egymilliós objektívjei vannak, ott van például a 85mm f/1.8, amire nem csak a sonys ismerőseim mondják, hogy jó, hanem még a Dpreview teszterei is emelték kalapjukat előtte. Jó-jó, még így is kétszer annyiba kerül, mint a Canon 85/1.8-a, de legalább nem 600ezer meg 900ezer. Ja és a Canonnál ezt az obimat utáltam a legjobban, ezzel tévesztett ugyanis a legtöbbet a Mark IV és a Mark III is. Kerüljön kétszer annyiba, de legalább működjön rendesen. Nem beszélve arról, hogy az új obik a Canonnál se kerülnek már igazán kevesebbe, mint a Sony optikái. Canon 16-35III 800ezer…Canon 35/1.4II 700ezer….új TS-E obik 800ezer…70-200II 700ezer. Nemsokára jön az új 50-es, 85-ös, 135-ös, 200-as is gondolom, azok se lesznek olcsóbbak.

Szóval most itt tartunk. Eladtam az 5D Mark IV-et és a 85-öst, és várom a Sony A7R III-at, egy Sonyn 85-ös fixet és egy Metabones V-öt. Egyelőre. Meglátjuk mi lesz, de nagy rá az esély, hogy 8 év után újra Sony-tulaj leszek. Természetesen itt a blogon megosztok majd minden véleményt ami kialakul, jót is, rosszat is.

Lesznek még eladó optikáim. Jelenleg hirdetem az 50/1.4-emet és a CF-kártyáimat, de hamar eladósorba fog kerülni a 35/2 IS USM is. A nagy dilemmám a tele-vége lesz. A Sony 70-200GM iszonyatosan drága, amúgy sem rajongok a 70-200-akért. A F/4-es verziótól meg picit félek, hogy kevés lesz. Annyira azért nem, szóval sanszos, hogy az lesz a megoldás. Akkor a Canon 200/2.8L II is menni fog, aztán marad még a 100L IS Macro és a 17-40/L, ezek lehet maradnak adapteresek még jó ideig.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Zsolt Huszti

    Tudom, tudom… De azért ennek a tesztnek a konklúzióját igencsak érdemes megszívlelni. Már ha Sony. De más rendszerek is rendelkeznek hasonló üvegekkel. Kilóban és árban igen sok tehertől fosztják meg az embert, képminőségben már… :) :)

  • Gratulálok Márk! Én is fokozatosan váltottam át Sonyra, Canon gépeim már csak filmesek vannak,de azoktól nem válok meg,ugyanis a film most éli reneszánsz korát ;-)
    Szerettem nagyon a Canont, de sajnos nem tudtak haladni a korral és nem lehet lenyelni,hogy több milliós felszerelés ennyi fókuszhibát vétsen és ISO-ban is csak vhol a 3. helyen kullognak,stb…
    Az elején furcsa lesz a Sony, főleg a kereső és a menü rendszere,de csak idő kérdése és hamar megszokod.Én is agyaltam, hogy miért ilyen drágák a Sony obik, főleg a G széria,de aztán meglett a válasz: a Sony objektivek nagyon precizek,szinte alig kell őket kalibálni és hát nem kiló számra gyártják,mint pl a Canonnál az STM vezérlésüeket=kevesebbszer kell objektiveket lecserélj majd. Mint irtam már a Sony jó úton halad és az obi parkja nem az amatőr osztályt célozza,hanem a felső haladó és a profikat. Ugyan már! Nagyon jók a Canon L-es obik, de ne felejtsük el az igazi úttörő jelen esetben a Sigma Art vonal és csak idő kérdése,hogy Sony FF MILC-re is kezdjenek el gyártani üveget és akkor….fordul a világ!

    • pergabb

      milc.. obi.. kalibrálás? miért is kell kalibrálni? :)

  • Tert

    MC-11 Sigma + A7R2 csak Sigma obikra viszi át az Eye AF-et, Canononkra nem – legalábbis nekem nem vitte. Igazából a Sigmával (50 1.4 A) sem működik olyan szépen mint a native obikkal. Miután megvettem a 85 1.8-at minden Canon obit eladtam és átáltam Sony-ra. Persze itthon érthetetlen árak vannak szóval marad az ebay…

    Ha ezek valakine esetleg nem lennének meg az elinduláshoz:

    http://briansmith.com/sony-a7rii-canon-ef-smart-adapter-tests/
    http://www.stevehuffphoto.com/

    és a legnagyobb: http://hispan.hu/photos/

  • Laci

    A Canon 85 1.8 nekem örök emlék marad, jó pár megismételhetetlen fotó készült vele – melléfókuszálva. Alapos tesztek után kiderült, hogy 2-3m-re fotózva +5 AF finomhangolás kellett neki, 8-10 méterre fotózva meg -10 korrekció kellett. Nyomott áron váltam meg tőle.
    Nekem még megvan a 6D, a karácsony lemegy (csak a gyereket fotózom), aztán megy a levesbe..

  • sqmT

    Hasonló dilemmám van nekem is, EOS 7D-ről akarok full framere váltani, EOS 6D és a Sony a7II között gondolkodom, főként esküvőre használnám fotóra és videóra. Véleményeket szívesen meghallgatnám! :)

    • Sztem ez nem kérdés. Ha mindenképpen a kettő közül kellene választani akkor szerintem 6D esküvőre. Mert az a7II-nek még nincs olyan autofókusza mint az a9-nek vagy az a7r III-nak. Én e két Sony esetében mondom azt hogy az AF már megfelelő. Esetleg az a7R II-ben lévő, de még annál is gyengébb ha jól tudom az a7II fókusza. Az esküvő kemény dió főleg a lagzi. Ez eléggé technikai sport.
      De speciel az asszisztensem 7D Mark II-t vett ugyanilyen céllal, f/1.8-as Sigma zoomokkal és kurvajó. Van kis mélységélesség, van jó AF és már nem is akart fullframe-re váltani.

      • Anulu

        Sztem sem kérdés, a7II-R2 inkább esküvőre. Nincs olyan low ligth érzékenysége mint a 6D középsó fókuszpontjának, viszont nem csak a középső használható, nem kell mindig újrakomponálni, van folyamatos követő fókusz arcfelismeréssel, lehet arcokat regisztrálni és prioritást adni nekik (pl az ifjú pár arcait mindig előnybe részesítse az AF) van Eye AF, nincs front-back fókusz probléma! Az a7II annyival gyengébb R2-nél hogy kisebb a pdaf mező lefedettsége (de a 6D-nél 5d3-nál így is sokkal nagyobb a pdaf terület és fényévekkel több af pont van) és Eye AF csak single módban van az R2 continous módja helyet.
        Múltkori cikkedben az 5d4 elvérzett már lassan cammogó emberektől verőfényes nappal, ez egy a7II-nek R2-nek soha nem probléma.
        https://www.youtube.com/watch?v=QwboJX7-5bw&t=40s
        Ne az adapteres af teljesítményt nézd hanem natív obisat, 6D-nél (center pontját leszámítva) jóval fejlettebb AF rendszere van egy a7II-nek, R2-nek pláne. És akkor képminőségről meg a többiről nem is beszélve

      • sqmT

        Én is Sigma 18-35 1.8-at használok főként az esküvőkön, én is gondolkoztam a 7D mkII őn mert elég drága lenne aa 6D re egy rendes nagylátószög.
        Köszönöm szépen! :)

    • Tert

      Talán most egy picit érdemes lenne várni, elvileg jövőre jön a Sony A7III, rendes AF, rendes aksi, joystick stb…

      • András Belovári

        Elsőre én is várni akartam, de ezt eljátszottam már vagy 3 alkalommal. :D
        Inkább megveszem amivel együtt tudok működni, azt csapatom. Azt majd ha olyan lesz az időjárás, akkor majd jöhet a Sony… :)

  • András Belovári

    Mielőtt meglincselne a Sony közösség, az elején szeretném leszögezni, hogy ezek bitang jó kütyük, és örülnék neki ha lenne egy is nekem. Szóval ez nem lejárató kampány, vagy ilyesmi, csak leírom amit tapasztaltam pár napja.

    Ahol élek, volt egy kisebb ilyen fotó expó jellegű rendezvény. Most ebbe nem mennék bele, de ez is csalódás volt. De ami igazából csalódást okozott, az a Sony A7 sorozat.
    Mielőtt belemennék, volt már a kezemben, és nálam nagyon a befutónak ígérkezett, mert ugye váltani fogok én is. De mivel nem hajt a tatár egyelőre, így tényleg komolyan próbálgatni, és ízlelgetni akartam a különböző márkákat, típusokat.
    Másnál is volt nagy meglepődés, de most maradjunk a Sony vonalon.

    Szóval odamentem, kezembe vettem, és ment az ízlelgetés. A sima A7-et nem kellett még 1 perc sem, sikerült lefagyasztani. Szó szerint. :D Mondom, bocsánat, itt valami, erre a szakeladó, ja, biztos merül az akksi, kezembe adott egy A7ii-t. Azzal is elkezdtem játszani, és most elsőre vettem észre, hogy amiket olvastam, és láttam videókat, erről az EVF akadozásról, hogy tényleg produkálja. Nem vészes szinten, mert gyorsan helyreáll, de azért számomra fura volt, néha mér zavaró. Rákérdeztem, erre a szakeladó ez ilyen, meg kell szokni. Ja, mondom ok. Akkor elkezdtem az A7Rii-őt is vizsgálni, és nála is felfedeztem, igaz itt már durvább “tesztnek” tettem ki.
    Pakolgattam az obikat is, és lehet hogy a nagy DSLR vonal miatt, mert mindig portrémarkolat, meg ez az van a vázon, olyan esetlennek, furának tűnt az egész. A csodaszép G-s nagyágyú obikat is próbáltam, és olyan érzésem volt, hogy mindjárt kiszakad a bajonettből. :)
    Persze hozzáteszem, ezek a fura érzések csak engem érintenek, szóval ez user error. :D Az akadozás volt számomra tényleg csalódás, mert azt gondoltam ez is olyan mint a melegedéses dolog…
    Természetesen én is kíváncsi lettem volna az A7Riii, de azt meg azt mondták nem veszik ki a vitrinből. :D Na mondom szerintem ezért is van itt ez a csomó ember.
    De nem adta oda a kis ……..

    Egy biztos, hogy a Sony amilyen marketinget nyomat, ha a többi gyártó csak a negyedét tolná így, akkor más lenne jelenleg a piaci érvényesülés. Ez az expónak nevezett valami is olyan volt, mintha a Sonyról szólt volna csak. Jól csinálják az biztos, de nekem most megingott a bizodalmam, és tudom, én vagyok a hunyó de nálam lehet még várat magára az ilyen irányú váltás…

    • Én írtam már sokszor, itt is lentebb, hogy én eddig csak és kizárólag az A9-nél éreztem azt, hogy na ez már jó lehet, csak kár hogy rohadt drága, kár hogy “csak” 24MP, bár ez elég az esetek döntő többségében, de ha már ez a trend hogy 30-40-50 megapixelekkel dolgozunk, és a hardveres háttér megvan hozzá, akkor jöjjön a 40 megapixel, néha azért jól jön egy-egy erősebb crophoz. Nekem a 10-20-80-100fps sorozatokra sincs szükségem. Na mindegy. A legfőbb bajom az A9-nek az árával volt. Próbáltam, játszogattam vele, GM optikával, le is írtam róla a tapasztalatomat egy másik blogon (blogkezdeményezésen) mert ez a cikk itt “nem férhetett el” (a konkurencia biztosította a gépet a teszthez), ide belinkelem: http://ishootraw.blog.hu/2017/06/24/sony_a9_elso_tapasztalatok_osszehasonlitas_az_1dx_ii-vel.
      Eztán mutatták be az A7R III-at, ami egy A9 gyengébb sorozattal, de nagyobb felbontással, és jóval kedvezőbb árral. Innentől kezdve nem volt kérdés. Az összes többi Sony A7-et komoly vagy épp kevésbé komoly játékszernek tartom, egyedül az A7S-széria videóra kihegyezve az, amire azt mondom hogy na jó ez biztosan oké annak akinek erre van szüksége.

      • András Belovári

        Mindegyik gép tudása messze meghaladja amit tudnia kell. Ez már csak technikai mézes mázas… :) Szóval az A9. Néztem. De le is tettem, mert az ára miatt remegett a kezem. :D Horror gép! Ahogy a Nikon D850 is az volt, már röhögtem. Olyan cuccokat tartottam a kezemben, amik nekem sosem lesznek. Még ha lenne is rá keret, nem vagyok biztos benne áldoznék ilyen sok pénzt rá. Van egy Canon AE-1 filmes gépem. Imádom. 78-szor meggondolom mikor lövök vele, és mit komponálok vele.
        Ezzel a masinával is megoldottak mindent régen, azt hol van itt bolhaseggét is lekövető AF meg ilyenek? :D Meg én is itt hangot adok az EVF miatt, azt az AE-1 keresőjében a fókusz jelzést is mennyire szokni kell. Sőt van hogy azt sem tudom most fókuszban van, nincsen, mi van? :D
        Az A7riii miatt is mentem, nagyon szerettem volna megnézni, viszont az ár az nekem nagyon fájó még… Viszont A7ii-re már biztos nem fogok váltani, de így már A7Rii-re sem hiszem.

        • Anulu

          Az EVF nem akad, csak ha túl lassú a záridő, 1/2 – 1 másodperc környékén és az alatt. Szóval igen ez user error volt, kivéve ha kézből szoktál ilyen záridőket használni :)
          Amúgy Márk, egy a7II (nem R!) az akksi időt és dupla kártyafoglalatot leszámítva minden tekintetben jobb egy 5D3-nál, szóval ha az komolytalan játékszer akkor az 5d3 főleg az :)

          • Legalabbis papiron….

          • Anulu

            Gyakorlatban is ;) Használom mindkettőt, igaz az 5d3-at ritkán, mert az tesomé. De ő kiprobálta az a7II-öm onnantól az enyémet vitte mindenhová majd sony r2-re váltás lett belőle. 5d3 megmaradt zárkoptatós kölykös fotózásokra, meg esküvőre másodgépnek

          • Tert

            2 olyan gépet probáltok most összehasonlitani amik nem egy ligában és nem egy időben játszanak. És nem is ua. a közönségük… (az 5D3-at 2012 márciusában jelnették be, a Sony-t 2014 novemberében…)
            Szerintem, (nekem) az A7RII is egy játék gép, én is csak így tudnám összehasonlítani egy régebbi Canon vagy akár egy Zenit-es fényképezéssel. Valami ezekkel a gépekkel elveszik, nehéz ezt pontosan meghatározni…
            Aztán miközben a képeket dolgozod fel és a végeredménynél olyat kapsz ezektől a “játék” gépektől amire nem is gondoltál… :-))

          • András Belovári

            Ja, igen. Ezeket az összehasonlításokat nagyon csípem én is. Totál semmi értelme. Mostanság nézegetem a Pentax K1-et, nagyon durva kis gépet raktak össze, erre a Sony A7Riii-al hasonlítják össze, meg a Nikon D750-el. Akkor már miért nem a Hubble űrteleszkóppal? :D

          • András Belovári

            Sajnos bárcsak erre tudnám fogni, na de azért ennyire nem vagyok error :D. A beállításokkal semmiféle gond nem volt. És az akadást nem úgy kell érteni, hogy én már 5 méterrel odébb sétáltam, aztán az EVF még a a korábbi helyszínt mutatta. :D
            Pillanatokról beszélek, de éppen annyira elegendő, hogy egy picit zavaró legyen. A7ii, és az A7Rii is produkálta. De ismétlem, nem olyan szinten, hogy áááá ez kuka… Korábban amikor próbáltam A7ii nem vettem észre ilyet. Lehet hogy a kiállított darabokat szétcincálták már? De nem hiszem. Mindenesetre mennem kell amúgy is, legfeljebb megnézem megint. :)

          • András Belovári

            3 napja itt megjelent cikk is igazolja amiket írtam. Valami ilyesmi volt nálam is.
            http://blog.fotosarok.hu/2017/12/megerkezett-a-sony-a7r-iii-elso-benyomasok/

  • Fefisto Szabo

    Talán júliusban volt egy bejegyzésed ebben a témában, engem akkor ért el a változás szele 7Rii e-bay-en vásároltam. A kezdet furcsa volt, de már alig veszem kézbe a canonomat. A menüt valóban szokni kell és a gép méretet is, de mára már a canonom tűnik nagynak és nem a sony picinek. Én vettem hozzá zeiss-sony 16-35-t f4 és egy 90mm f2.8 macro-t kezdetnek. Sokat gondolkodtam a 85-ös és a 90mm között, végül is a drágább 90mm lett a befutó. Az egy csoda, elképesztően jó obi, az én kezemben még nem volt hasonló, pedig volt néhány! Ha szeretnéd, akkor kipróbálhatod pesten vmikor. Mostanában próbálgatom a régi vintage obikat is, nagyon szórakoztató. A 42 Mp kép nem gondoltam volna, pedig figyelmeztettek rá, hogy file kezelésben gondot okoz, de igen, készülj fel rá erős géppel. Kb. 80-90 megás lesz egy kép, ami a photoshopban rendesen fogja a vasat. Compressed vagy cropposan használva kb. a fele. Az eye af zseniális! Sok örömöt benne és jó képeket!

  • lesgolla

    azert en arra a kukaba dobando 35 IS-re ramoccannek ha joarasitva lesz majd ;)