Improvephotography.com 101 tippjéből a mai 10-es adag:
61. Tarts rendszert a memóriakártyáid között.
A portréfotósok néha többszáz, ha nem ezernél is több fotóval térnek haza a munkából, ami óhatatlanul is több memóriakártya használatát jelenti. Ha nem vagy elővigyázatos, előfordulhat, hogy egy teli kártyát teszel vissza a gépbe a fotózás során, formatálod és új fotókat lősz rá. Csinálj rendszert a táskádban, hogy hol tárolod az üres kártyákat és hol azokat, amikor a képeket ki kell tenni otthon a számítógépre.
62. Ha még nem tanultál belőle, ügyelj a háttérre.
Semmi sem rosszabb, mint egy szuper arckifejezés a modellen, és mögötte egy telefonvezeték, vagy egy villanyoszlop, ami eltereli a néző figyelmét.
63. Használj hajfényt.
Ahhoz, hogy a modellt leválaszd a háttérről, a legjobb megoldás, ha vakut vagy a napot mögé helyezed. Ez különösen igaz, ha az alanyod sötét hajú és a háttér is sötét.
64. Ne törölj képeket a fényképezőgépen.
Különösen ne portréfotózás esetén, ahol minden apró kis részlet számíthat, onnantól kezdve, hogy merre néz a modell a szemeivel, odáig egy-egy hajtincs így áll vagy úgy áll. Őrültség úgy törölni fotókat, hogy ezeket a nüanszokat az LCD képe alapján bírálod el. Várj amíg monitoron nem látod a képeket, és ott döntsd el, hogy melyiket tartod meg és melyiket törlöd.
65. Ha véletlenül kicsit túlvakuztad a képet, utómunkában még javíthatod.
Nem arról beszélek, ha akkorát vakuztál, hogy a szomszéd is panaszkodott, de ha a műfényed kicsit sok lett, használd a Brightness csúszkát Camera Raw-ban vagy Lightroomban, ez segít némileg elvenni a fény “élét”. Sok ember ezt az Exposure vagy a Recovery csúszkával próbálja megoldani, de én többnyire szebb eredményt szoktam elérni, ha a Brightnesst állítom.
66. Vegyél egy 50mm f/1.8 objektívet.
Ez egy hihetetlenül jó obi cirka 30ezer forintért. Ennyi. Ha nincs ilyened, rosszul teszed. Itt egy link a Canon verzióhoz, és egy a Nikon verzióhoz. Vigyázat, a Nikonosban nincs autofókusz motor, belépőszintű Nikon vázakkal nem lesz autofókuszod. Ha ilyen géped van (pl D3100, D5100), G-verziót vegyél, ez sajna picit drágább, de még így is megéri az árát.
67. Használd az ablakokat óriási softboxként.
Erről már volt szó egy korábbi tippben. Annyi kiegészítést hozzá, hogy ha még lágyabbá tennéd az ablak fényét, rögzíts rá egy opálos, áttetsző zuhanyfüggönyt, ami diffúzorként fog működni. Tökéletes megoldás azoknak, akiknek nincs csiri-csáré vakuszettjük.
68. Lesifotózás esetén próbáld előre kitalálni, hogyan fognak viselkedni az emberek.
Az elkapott pillanatok fotózása kemény dió, ha nem vagy elég gyors, hogy elkapd az alanyaid megfelelő arckifejezését vagy mozdulatait. Az egyetlen módja, hogy megjósold mikor jön el a megfelelő pillanat az, ha megfigyeled mit csinál épp a modelled. A járdán vadul autókat figyelő ember jó eséllyel fel fogja emelni a karját, és a mellette elhaladó taxiért fog kiáltani, a vőlegény mosolyogni fog, ha először meglátja a menyasszonyt végigvonulni a templom folyosóján, a kihívó csapat pedig letört lesz, ha vége a játéknak és vesztettek. Megjósolni, hogy mi fog történni, egyet jelent a drámai kifejezésekkel megtűzdelt lesifotókkal.
69. Csoportképek esetén próbáld meg egyenletlenül elosztani a fejeket.
A csoportképek esetén sosem néz ki igazán jól, ha az emberek tökéletes sorokba rendezve állnak. Legközelebb ha kisebb csoportképet készítesz mondjuk egy családról, próbáld meg variálni a fejek magasságát, hogy érdekesebb és természetesebb kompozíciót kapj. Én ehhez nagyobb köveket, dombocskákat szoktam keresni a csoportnak, amin ülni tudnak, így egyenetlenebbek lesznek a képen.
70. Csoportképek esetén az egymásközti távolság kulcsfontosságú.
Szinte lehetetlen az embereket eléggé összetömöríteni egy csoportképen, mivel kényelmesebben érzik magukat, ha egymástól távolabb állnak. Ennek ellenére próbáld meg, mert mindig jobb egy csoportkép, ha az emberek szorosan egymás mellett állnak.
Folyt köv…
Az eddig megjelent cikkeket itt találod.