Egyik olvasónk ajánlotta figyelmembe az alábbi cikket, melyben a szerző 5 bakit mutat be, ami egy fotós webportfólió tulajdonosan elkövethet. Egyet én is “benyaltam”. :)
A cikk forrása a MediaNovak webtervező cég blogja. Van még itt pár ígéretesnek tűnő írás, így lesz még folytatás fotós weboldal témában.
“Gondoltad volna, hogy a fotós weboldalad rombolhatja az üzleted? A Google azt mondja, hogy majd’ egymillió “photography” weboldal van a neten jelen pillanatban. Ez a rossz hír számodra.
A jó hír viszont, hogy ezen weboldalak javarésze vacak.
A fotósok állandóan ugyanazokat a hibákat követik el újra és újra, sosem hozzák ki a legjobbat a weboldalukból. Ez a poszt bemutatja, hogy mik ezek a halálos hibák és hogyan tudod kiküszöbölni őket azért, hogy a versenytársaid előtt járj.
1. A képeid rossz minőségűek vagy kicsi felbontásúak
Ez egy gyilkos hiba és meglepően általános. Néhány fotós fél jó minőségű képeket feltenni a weboldalára, mert azt gondolja, hogy ez megnöveli az illetéktelen felhasználás esélyét. Felejtsd el! Használj csak néhányat a legjobb fotóid közül, és tedd ki a weboldaladra úgy, hogy a szélessége vagy magassága legalább 800 pixel legyen. Ha aggódsz a szerzői jog miatt, használj vízjelet.
Az Art Studio weboldalán például kiemelkedő minőségű képek vannak.
2. Nem írod le, hol van a székhelyed
Az első dolog amit egy potenciális ügyfél megnéz a weboldaladon az, hogy “hol van ez az ember”. A második az, hogy mennyiért dolgozik. Ne csak azt írd le, hol laksz, hirdesd is! Ez az egyik dolog, amivel különbözhetsz a versenytársaidtól, hogy minden oldaladon hirdeted a városod. Persze ez a tipp csak olyan vállalkozások esetén működik, melyek lokális keresletet elégítenek ki, pl. az esküvő- vagy tablófotósok.
Nézd meg példaképpen az Infinite Images Photography weboldalának Contact menüpontját.
3. Nincs blogod
Egy kizárólag portfóliót bemutató weboldal manapság már egyszerűen nem elegendő. Az internet manapság jóval dinamikusabb, mint valaha, így egy fotós weboldal 3-4 aloldallal és némi szöveggel már nem rúg labdába. A megoldás erre, hogy vezess blogot. A blogok természetükből adódóan dinamikusak, frisslevegőt csempésznek egy áprodott fotós webodalba. Keresőmarketing szempontból is hasznosak, és az emberek imádják.
Egy viszont ügyelj: ne használd a blogodat portfólióként, egyik képet a másik után feltöltögetve. Használd egyedi és személyes eszközként, hogy történeteket mesélj, segíts más fotósokat, és új ötleteket ossz meg. Arra is ügyelj, hogy a blogod és a portfóliód ugyanazon domainen legyen, SEO (kereső-optimalizálás) szempontból ez a jobb megoldás.
A Reflexion Weddings Photography weboldal integrált bloggal rendelkezik, hetente megújuló, friss tartalommal.
4. Lassú a weboldalad
A lassú oldalbetöltés az egyik legfőbb ok, amiért emberek lehagynak egy weboldalt. A keresőrobotok se szeretik a lassú weboldalakat, bebizonyították már, hogy a Google alacsonyabb Page Rank-et ad a lassú weboldalaknak. A megoldást annyi csak, hogy gyors és optimailizált webszerveren tárold a fotós weboldalad, továbbá ne tölts fel extranagy felbontású, 10 Megapixeles képeket a weboldaladra, ha az csak 800×600-ban jelenik meg. Ja és persze .jpg formátumot használj.
5. Nehéz a portfóliódban navigálni
Néha úgy tűnik újra kell tanulnod a web használatát egynémely fotós weboldalnál. Tudjuk, hogy minden fotós szeretne egy vizuálisan impresszív és egyedi weboldalt, de kérlek, maradjon használható!
Renee Zona fotós weboldala például intuitív és könnyen navigálható portfólióval rendelkezik.
Na őszintén, mely hibákat követted el eddig? Jöhet kommentbe.”
Egy dolgot még hozzátennék, mint magánvéleményt. A weboldalra azt írtd ki, hogy “portfolio” vagy “portfólió”. “Portfolió és portfólio” szavak nem léteznek!