A már itthon is jelen lévő Baci nevű fehérneműgyártó jegyzi jelenleg a világ legdrágább divatfotózását. Többmillió dollár, barokk kastélyok, gyönyörű modellek és többezer óra retus.
Az olasz Baci fehérneműmárka talán a legfiatalabb a piacon, legjobb tudomásom szerint pár éve debütáltak csak, 2010 októberében viszont nem viccelték el a kampány anyagot: minden idők legdrágább divatfotó, pontosabban glamourfotó sorozatával rukkoltak elő. A teljes Black Label Collection kampányba 20 millió dollárt invesztáltak, amiből 5 millió dollár ment csak a fotózásra. Csak a miheztartás végett, ez 1 milliárd 100 millió Forint (a teljes költségvetés 4,4mrd)! Sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy kik voltak a fotósaik, a sajtóközleményükben csak annyit írnak, hogy “nemzetközileg elismert top fotográfusok” készítették az anyagot. Azt az anyagot, amely uszkve 14 hónap alatt készült el, és a Németország és Franciaország legpuccosabb kastélyait bérelték ki helyszínéül. Ilyen volt például a Residenzschloss Ludwigsburg Kastély is, ahol az első sorozat készült. A fotókon gyönyörű modellek mutatják be a Baci komplett kollekcióját, ami elég nagyot üt, ugyanis még az utolsó tanga és neccharisnya csomagolásán is full-extrás glamourfotó virít a csomagolásban lévő terméket bemutatva, nem ám holmi kerek fenék/harisnyás láb fehér háttéren, ahogy az lenni szokott.
Az 5 millió dolláros fotózáson körülbelül 1100 fotó és 500 videó készült. Nem összesen, ez a megjelenésbe szánt, leválogatott, retusált fotók száma (550 fehérneműt bemutatva elölről és hátulról). Ezzel az 1100 fotóval töltötték meg a minden márkaboltban fellelhető, 50.000 példányban kinyomott Black Label Collection Bookot, aminek elkészítése egyébként önmagában 3 millió dollárra rúgott a cég szerint. Nem csoda, hiszen ez egy 5 kilós, kb 500 oldalas könyv, exkluzív borítóval, aranyozott lapélekkel és persze kiváló minőségű fotókkal. És ez csak a fehérnemű fotókat tartalmazza, van egy másik könyv is, ami hasonló méretű, és a dekor-műszempillákat mutatja be egy-egy beauty fotóval. Nem akarok itt reklámot csinálni, de 1700 forintos műszempillákról beszélünk! Hány cég készít többszáz oldalas katalógust, egész oldalas, sőt néha átmenő oldalas beauty fotókkal, hogy bemutasson “néhány” olcsó műszempillát? Modellfotósoknak, sminkeseknek mondom, hogy egyébként érdemes megnézni, modellen látva teljesen máshogy mutatnak a pillák, mint ahogy az ember elképzelné, mikor fehér háttéren kiterítve látja őket (ahogy eddig).
Ha már a retusált fotókról esett szó, a cég szerint az 1100 fotó retusálásával 5000 órát töltöttek. 4,5 óra egy képre…nagyjából stimmel. Aki ott volt a High-Fashion Beauty Retus workshopunkon, már tudja. :) Érdekesség viszont, hogy a modellekről nem ritkán félakt fotókat készítettek, és azokban az esetekben, amikor a mellek láthatóak a fotón, vagy eltakarták a kevésbé “illusztrációképes” részeket egy kis kiegészítővel, vagy egész egyszerűen leretusálták a …khm…a keblek szervesen kapcsolódó részeit. Az alábbi mintafotók is már furán néznek ki, de a nagykatalógusban láttam teljesen félakt, takarás nélküli verziójú képet is (neten nem volt ilyen), ahol gyakorlatilag próbababásra retusálták a hölgyet: mondjuk ki, takarás nélküli mellek mellbimbó nélkül. Az alábbi mintafotókon viszont hálós textil takarná a lényeget, ennek ellenére igen jól sikerült a bizonyos “lényeg” eltüntetése, a boltban 10 centiről néztem a nagyméretű fotót és nem láttam benne hibát, pedig ilyen helyen valamit kiretusálni nyom nélkül nem egy egyszerű dolog, pláne nem többszázszor. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a boltban az eladók mennyire nézhettek perverz tatának, mikor 10 centiről vizslattam a ciciket a képen. Pláne annak tudatában, hogy a gyönyörű feleségemmel voltam bent. :) Na EZ az igazi szakmai ártalom. :D
Azért szó mi szó irigylésre méltó modellek, irigylésre méltó helyszíneken. Le a kalappal a Baci előtt, hogy ennyi pénzt és energiát fektettek egy kampányba. Gőzöm nincs, hogy az egyébként nem túl drága, szexi fehérneműkből ez hogy fog megtérülni, de nem hinném, hogy “hülyegyerekek ülnének a volán mögött”. Még egy érdekesség, hogy a boltban láttam közel életnagyságú fotót is világító displayen, gyönyörű minőségben, szóval esélyes, hogy a teljes sorozat középformátummal készült.
Említettem 500 videót is, igen a képek mellett videók is készültek, íme egy közülük, a többit keressétek a YouTube-on.