A 10 legrosszabb dolog, ami egy esküvői fotóssal megtörténhet

Nem túl régóta fotózom esküvőt, de az alábbiak jórésze már megtörtént velem. Vaktában kezdek bele a cikkbe pár ötlettel, ha nem jutok el 10-ig, nektek kell folytatni a listát. Persze ha eljutok, akkor is lehet folytatni a kommentek között. :)

1. A videós bekavar

Sokunk kedvence a videós, vagy videós stáb. A helyzet nem kíván különösebb magyarázatot, ő is a legjobb képet (snittet) akarja és te is. Sok esetben viszont ezt ugyanakkor és ugyanonnan kellene csinálnotok, de nincs annyi hely, így valaki belelóg a másik képébe. Erősebb kutya b..ik alapon te az övébe, vagy ő a tiédbe. Erre mondta tanult riportfotós kollégánk, hogy riportra nagylátónak 35mm, ha egyedül dolgozunk, és 24mm, ha többen vagyunk fotósok. 35mm-nél a többiek eléd fognak állni. Sokkal rosszabb a helyzet, ha a videósnak más elképzelése van, mint neked és Te távolról fotóznál telével, ő meg belemászik a pár képébe nagylátóval. Vagy fordítva. Sehogy se jó. A legjobban akkor örülünk, ha nincs is videós az esküvőn. A legkevésbé pedig akkor örülünk, ha a videós még a kreatív fotózásra is eljön. Nem elég, hogy zavar, az időt is húzza, ráadásul sok esetben (tisztelet a kivételnek) a te beállításaidat, ötleteidet lopja, hiszen azt veszi fel, amit te csinálsz, még rá is szól a fotó után a párra, hogy maradjatok még így egy picit, és levideózza őket. A legutóbbi fotózásomon még a fényt is én vittem, használhattam volna vakut, de rájuk való tekintettel állandófényt kapcsoltam a fotókhoz, különben a pislákoló fényes, ódon pubban csúnyán elvéreztek volna. Megbeszéltük, hogy először én, aztán ők, de ez a második helyszínen már dugába is dőlt és másztak bele a képeimbe. Mikor szóltam érte, még nekik állt feljebb. Mindezek után persze lett pár beállított képes snittjük szépen világítva, amihez ők semmit nem tettek hozzá, se helyszínt/kompozíciót, se pózt, se világítást.

Alpontként megemlíthetnénk még a túlbuzgó rokonokat is fényképezőgéppel, telefonnal, videokamerával, akik a szertartások és kiemelt események idején nehezítik a dolgot.

2. Vacak a helyszín, de a pár erőlteti

Ez is klasszikus. A legrosszabb akkor történik, ha baromi messze kell menni, nincs helyismereted, így a párra, megítélésükre hagyatkozol. Persze a profi azért profi, mert alkalmazkodik a megrendelő igényeihez, és az ilyen helyezeteket is tudnia kell kezelni, és minden körülmények között jó képet kell tudnia csinálni. De attól még bosszankodni lehet, hogy másnak a pálmafás tengerpart jut, neked meg a TSZ telep a trágyakupaccal a háttérben. És ezt a helyszínt vettük előre, és mire átérünk a másikra ott már oda lettek a szép fények…ahelyett hogy ott kezdtünk volna, amikor még szép fények voltak. A “legjobb” az, ha egy vacak és egy közepes helyszín után a pár már kérdezgeti, hogy “nincs még elég fotónk”? Te pedig tudod, hogy még sehol sem tartunk…

3. Nincs fény

Igaz ma már ISO kétmilliárdig tolhatjuk a gépeket, és f/1.2 – f/1.4 optikák vannak forgalomban, de ha nincs fény, akkor nincs karakter és nincsenek színek. A karaktert és a színeket pedig semmilyen technika nem hozza vissza. Persze ilyenkor világítunk mesterségesen, ami vagy jól sikerül vagy nem, de sokszor az esküvő alatt kapkodni, rohanni kell és nincs idő szépen kidolgozott világításra. Ami segíteni tud ilyenkor, az a rutin. Van pár “hülyebiztos” világítástípus, amivel nagyon nem nyúlhatunk mellé (pl. a nézzetek a fény felé), ilyenkor ezeket alkalmazzuk jobb híján.

4. Rokonok/barátok a kreatívon

A beállított képek fotózása jó muri, miért ne lennének ott a tesók, barátok, koszorús lányok, akárki? Ott van a három legjobb barátnő, ott van anyuka, a pár, a videós és az asszisztense…ja és a fotós is. Ez már 9 ember, amiből csak 3-nak kéne ott lennie. Valaki mindig belóg a háttérbe, vagy elterli a pár figyelmét. Egy jó pont van ilyenkor, hogy ha jó a hangulat, nevettetik egymást, így neked eggyel kevesebb dolgod van. De visszájára is elsülhet a dolog, amikor a pár feszeng a jelenlétük miatt, így nem tudnak felengedni, egymásra és rád koncentrálni.

5. Eltévedsz pedig időre mennél

Idegen városban időre mész. Megvan? Térkép vagy GPS. Manapság már inkább GPS ugye, az is rendszerint telóról. De a teló csak egy napot bír és elfelejtetted feltölteni. Ja nem vagy ilyen amatőr, de ha vacak a készülék és nem talál műholdat 20 percig (been there done that, Samsung Galaxy SII), te meg csak kóvályogsz egy tenyérnyi méretű statikus térkép alapján, na az már kellemetlen, de nincs más választásod. Talán nem késel el, de hogy 20-30 percnél kevesebb időd maradt a fotózásra az biztos…rosszabb esetben elkésel.

6. Te is vendég vagy

Ismerős, rokon, barát esküvőjét fotózod. Vendég vagy, vagy szerződéses jómunkásember? Egyszerre bulizni és melózni? Nem lehet. Melózás közben inni? Nem lehet. Laza szerepzavar van kilátásban. A legjobb ha szabsz egy időhatárt, hogy eddig tart a munkaidő, addig jómunkásember vagy, utána pedig rokon és vendég. Ezzel csak az a baj, hogy mire ez az idő eljön, már mindenki részeg kivéve téged. A menyecsketánc után vagy hullafáradtan ágynak esel, vagy pánikszerű felzárkózás (értsd ivás) következik a részedről, de mire sikerülne asszimilálódni a társasághoz, addigra ők már elfáradnak. Hiszen ők este 7 óta masszívan isznak, esznek, táncolnak, te meg csak 20 perce kezdted. Nehéz ügy, bizton állíthatom, hogy nem életed bulija lesz az a nap.

7. A párod is vendég

A helyzet ugyanaz, mint fentebb, annyi kiegészítéssel, hogy már az esküvő előtt kezdődik a hacacáré. Téged az érdekel, hogy minden a helyén legyen, akksik feltöltve, memóriakártyák formázva, semmi ne maradjon otthon. Az érdekel, hogy hol fogtok fotózni és mit, pörög az agyad a pózokon, beállításokon, izgulsz. Izgul a párod is, de őt az érdekli, hogy milyen ruhát vegyen fel és azzal traktál, hogy nincs cipője. Téged meg a nagy izgulás közepette ez érdekel a legkevésbé. Ha valamelyikőtök temperamentumosabb típus, tuti összevesztek valami hülyeségen. Aztán eljön az esküvő, eljön a lagzi, a párod egyedül ül, mert te dolgozol. Ha megértő, tudja, hogy te pénzt keresel, de ettől még nem lesz jobb számára az esküvő, hiszen unatkozik. Ezt te látod, ezért időről időre odaszaladsz hozzá, hogy mégse érezze magát hanyagolva…biztos ekkor történik valami, amit fotózni kellett volna. Jó ilyenkor előre megbeszélni a közös rokonokkal, barátokkal, hogy szórakoztassák a párod, amíg te dolgozol.

8. Besz.rik a technika

Az örök mumus. Betojik a zár, betojik a tükör, beakad a blende, nem villan a vaku, lefagy a rendszer, hibás a memóriakártya, lemerült az akku, tele lett a kártya. A legjobb, ha az előző napi fotózás anyaga még a kártyán van és a nagy reggeli siettségben (vagy előző esti hulla fáradságban) elfelejtetted lementeni, ezért nem törölheted. Na ekkor van az, hogy átnyálazod a tegnapi képeket, 100db rosszat törölni tudsz, majd átváltasz a 20-25 megapixelről medium JPEG-be és abban tolod végig az esküvőt, hogy ráférjen a kártyára. Részvétem! A technika sajnos ilyen, ezt Murphy óta tudjuk. Ezért kell két váz, több obi, több vaku, több akksi, több memóriakártya. Egy esküvőt egy vázzal és egy 35-ös obival végig lehet fotózni, ha nagyon muszáj, de ne jussunk el idáig. Légy felkészült, és ha két egymást követő nap fotózol, mindent csinálj meg első nap este, akkor is ha hulla fáradt vagy. Ne mondd azt, hogy majd reggel áttöltöm a képeket stb, mert tuti, hogy reggel valamiért elalszol, áramszünet van otthon, vacakol a kártyaolvasó, lefagy a számítógép és a vége kapkodás, idegeskedés lesz. Ezek inkább történjenek este, hogy másnap csak kávé, klotyó, táska és indulás legyen. :)

9. Besz.rik a szervezeted

A meló hevében nem eszel, nem iszol. Ez előbb-utóbb visszaüt. 30 fok meleg van, te rohangászol műszálas díszmagyarba öltözve, leguggolsz, felágaskodsz tetszőleges sorrendben. Majd az egyik felálláskor már csillagokat látsz és elsötétül a kép, épp csak meg bírsz kapaszkodni. Legyen nálad folyadék és valami ennivaló, különben baj lesz! Nem jól veszi ki magát ha a fotós ájultan esik össze a templomi szertartás közepette.

10. Na ezt meghagyom nektek. Írjátok kommentbe, mi a legrosszabb, ami történet veletek az esküvőn!

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Sándor Pusztai

    Az esküvő hivatalos része után (sátras lagzi) az örömapa kávés pohárból itta a vendégekkel a pálinkát, utána meg odajött kötözködni – mert én vagyok aki téged megfizetett – szöveggel. Erre – hagyva a felismerésre időt- látványosan elkezdtem összepakolni a cuccot, mire az ifjú pár rémülten kérdezte mi a baj. Mondtam mi volt, és ha a papát 10 méternél nem engedik közelebb az este során, folytatom a munkát. Így történt, és békésen dolgozhattam tovább. A másik a vőfély volt, aki a kb. 130 fős vendégsereget minden érkezéskor (3-4 fő) köszöntötte, majd kb. az ötödik után rikoltozva parancsolt magához, mert különben nem kezeskedhet a videó minőségéért. Erre odamentem a fiatalokhoz, hogy beszéljük meg mi legyen a mozin, ők, vagy a vőfély, mert szerintem ők jobban mutatnak. Amikor rámhagyták a rendezést, akkor ránéztem a vőfélyre, és megkérdeztem, ugye értette? Amúgy a fotóssal ugyanaz a gond, amit az 1-es pontban leírtál, de értelmes ember tudja, hogy objektív előtt nem megyünk keresztbe, és az elsütés előtt megnézzük a hátunk mögött is, nem akadályozunk-e valakit, ugyanis a fotósnak 1/400 s -ra kell a tiszta környezet, a videósnak meg lehet, hogy fél perces snittre. Azt megvágni reménytelen, ha valaki belóg. Általában előtte megbeszéljük, ki melyik oldalról dolgozik, és ha váltani kell, már a harmadik esetnél összekacsintunk – mehetsz pajtás!

  • Péter

    Ez a videós téma nagyon tetszik sok esküvői fotósnak és meg is értem miért. Filmesként fel nem foghatom, hogy miért jó sok “kollégának” az, ha a fotós által beállított, statikus képet nyúlja le. Könyörgöm az statikus kép! Benne van a nevében, hogy videónál szar az egész! Ott a mozgás, a jelenet, a hangulat és az érzelmek mutatnak – olyannyira, hogy amit a fotós beállít magának, az egyenesen butának, sőt ledegradálónak tűnik filmen. Elhiszem én, hogy ma már a csapból is Kanon Legria FS30000 kamerák folynak meg minden hülye elkezd DSLR filmezni (élő példa van rá még fotósok között is: nem ment neki a fotózás, mert a kutya se kérte fel, hát belekezdett a videóba, mert “abban van a pénz”), mert az ma a trend és van benne pííínz, és azért azt is valljuk be, hogy van az országban kb. fél tucat esküvői filmes akik színvonalat nyújtanak és a többieket… khm… hát nem nehéz lefőzni, de ettől még illene használni az agyunkat is (még akkor is ha 0 azaz nulla filmes előképzettsége és előélete van a delikvensnek) és rájönni arra, hogy a MOZGÓkép lényege a MOZGÁS, a cselekmény.
    És ha ez megváltozna, talán arra is rájönnének a friss filmes kollégák, hogy biza a végeredmény is jobb lesz tőle. És akkor talán a fotósok sem utálnának meg (bár hozzáteszem, hogy az a fotós aki belegondol egy kicsit a szituációba, magától rájön, hogy a videós csak magával csesz ki, ha a fotós statikus beállítását lelopja és nem háborodik fel ezen. Csinálja a hülyéje, a minimális szépérzékkel megáldott pároknak hamar leesik, hogy ez biza’ amatőr megoldás).

    Viszont ott az ellenpélda, tisztelt fotós kollégák! Elhiszem, hogy sok majmot kell kerülgetni egész nap aki videósnak hívja magát. Elhiszem, hogy a full egyedinek képzelt beállítások lenyúlása sem esik jól még annak tudatában sem, hogy az a marha aki ezt videósként bárhová felhasználja.

    Viszont!! Ne általánosítsunk, vannak tisztességes iparosmunkát végző, kommunikatív és kreatív filmes emberek ebben a szakmában (még ha kevesen is), akiknek megvan a magukhoz mérhető eszük. Akik nem nyúlnak, akikkel meg lehet beszélni ki hová áll, hová mozog a szertartás alatt és akik egész nap fél szemüket a fotóson tartják, nehogy beleálljanak véletlenül a fotóba. Az ilyeneket tessék annyival megtisztelni, hogy nem hozunk külön “takaró embert” (nem vicc, találkoztam már a jelenséggel: széles vállú “asszisztens” aki egy derítőt nem fogott meg egész nap, de folyamatosan mellettünk állt és ha megkapta a jelet, akkor bemászott a kamera elé egy méterre), nem teszünk szándékosan alájuk, nem mászunk bele büdösbunkóparasztként a képbe és ha elvárjuk, hogy a filmesek figyeljenek arra, hogy sötét ingben és nadrágban jelenjenek meg, akkor fotósként sem veszünk fel hupilila meg cirklámen színű ingeket, mert az ugyanúgy virít a videó alatt.

    És még valami a végére: a kreatív fotózás (ha az esküvő napján zajlik) ma már nem kizárólag a fotós ideje. Én helyszínenként szoktam 10 percet kérni miután a fotós végzett, ami nem sok – és bár maximálisan megtisztelem a fotóst ilyenkor és nem piszkítok a munkájába, tessék elfogadni a tényt, hogy a párok egy jelentős része ma már kreatív jeleneteket is szeretne viszont látni (nem a fotóstól ellopott ötletekből, hanem saját kútfőből építkezve) és ha ezt kérik, akkor kérik, szóval ne szidjuk a filmest mert elvitt összesen fél órát a fotózás idejéből. Tessék haladni a korral és a változó igényekkel.

    • Gabesz

      Szívemből szólsz. Én fotós vagyok, de gyakran nézegetek ráhangolódásképp esküvői “highlight” videókat , és tényleg nagyon amatőrnek hatnak ezek a statikus képek, mégis rengetegen csinálják, még egy ilyen 4-5 perces kis videót is képesek elrontani vele.

      Én úgy gondolom, hogy ez a nap a párról kell hogy szóljon, a videós és fotós pedig a legjobb ha zavartalanul, alapvetően a háttérben dolgozva örökíti meg az eseményeket, nem tereli magára figyelmet stb. Ha így történik, akkor van elég hely mindkét félnek, ha már az egyik fél elkezdi beletolni a fényképezőt/kamerát a pár arcába akkor nincs mese, a másik szívni fog. Arról nem beszélve, hogy ők, illetve a vendégek sem biztos hogy jól fogják érezni magukat, ha pl. a lagzi alatt 0,5-1 méterről követi őket egy videolámpa ami kiégeti a szemüket…

      Kreatív résznél akkor lehet baj, ha a fotós kér mondjuk egy órát a pártól, a videós egy felet, a pár meg úgy gondolja, hogy a kettő együtt belefér egy órába, és végül a csúszások miatt még ennyi idejük sem jut az egészre.

  • Paul

    egy-két story:

    1.) Nyári melegben 250 km-re mentem esküvőt fotózni. A kocsiba inkább rövidnadrág-póló összeállításban ültem be, az elegáns ruhát gondosan összekészítettem egy vállfára. Bepakoltam a felszerelést a kocsiba, elindultam, autóztam egy jót, majd pedig néhány kilométerrel és 20 perccel az esküvő előtt vettem észre, hogy a vállfát a ruhámmal szépen otthon hagytam :-). Szerencsére volt egy T..co áruház a város szélén, ahová mentem, így gyorsan behajtottam oda és vettem nadrágot és inget, aztán mentem fotózni :-)

    2.) Egy esküvős pár egy adott szombatra kért ajánlatot, majd pedig később változott az esküvő időpontja egy héttel későbbre. Sajnos ezt a változást nem írtam át a táblázatomban és a jegyzeteimben. Azon a szombaton, amire ajánlatot kértek (tehát egy héttel a valós esküvő előtt) elmentem abba a fodrászatba a készülődést fotózni, amit a menyasszony megadott. A menyasszonyt korábban nem láttam, mert a neten rendeltek meg. Beléptem a fodrászatba és kerestem a Krisztina nevű menyasszonyt. Ott is volt, bár a menyasszony kicsit meglepett volt, mert nem számított fotósra :-), de azt gondolta, hogy valaki (mondjuk a párja) meglepte ezzel az ajándék fotózással :-). Szépen lefotóztam a készülődést a fodrászatban majd pedig a kozmetikában, utána egyeztettem a menyasszonnyal, hogy délután 1-kor találkozunk a templomban. Amikor a templomhoz mentem, ki volt rakva az esküvő programja, de akkor láttam, hogy a vőlegény neve nem stimmelt :-). Gyorsan hívtam az asszisztensemet, hogy nézzen utána a dolognak és nézze át a levelezésemet, és akkor derült ki, hogy rosszkor vagyok rossz helyen :-). A vicces az volt, hogy ugyanabban a fodrászatban, ugyanúgy Krisztina nevű menyasszonyt találtam és ugyanúgy délután 1-kor volt a templomi esküvőjük, csak éppen nem én voltam a fotósuk :-)

    …és egy-két megállapítás még a cikkhez:
    Egy profi esküvői fotóst nem zavarnak a videósok vagy a vendégek. Minden helyzetet jól tudunk kezelni és könnyen megoldjuk, valamint a profi szinten már ritkán vannak béna videósok, akik nem figyelnek a kollégákra. Emellett nem fotózunk vendégként esküvőkön :-), a technikából pedig tényleg mindig van tartalék és nem jövünk zavarba, ha megáll valamilyen masina a kezünkben. A vacak helyszínek és fényviszonyok vagy a zavaró rokonok tulajdonképpen szintén nem okoznak gondot a fotósnak, legfeljebb a pár olyan képeket kap, amilyen körülményeket teremtett magának. Ezért még sohasem vették elő a fotóst, mert persze az adott helyszínből vagy helyzetből kell kihozni a legjobbat, amit lehet (ezért fizetnek :-))

    Egyébként a cikk ötlete nagyon jó, mert valóban sokszor fordulnak elő vicces történetek az esküvőkön. Többek közt ettől is szép ez a szakma, hogy változatos :-). Remélem, hogy sokan írnak még ide velük megesett storykat. Hajrá! :-)

  • Filmes kolléga

    Kedves Márk!

    Azért nem vittük be a kocsiból a saját világításunkat, mer’ te már bevitted a sajátodat. És ha “rád pakoltok” volna a fényünket, zokon is vetted volna talán. Az hadgyán, hogy rólunk ilyen stílusban írsz, de, hogy a fiatal párról és a rokonaikról is…. Biztos örülni fognak neki.

    • Nem gondolom hogy a parrol es a rokonairol rosszat irtam volna, veletek volt a problema pedig az elejen megbeszeltuk a menetrendet. A cikk egyebkent nem egyetlen pedabol merit hanem tobbol lehet hogy olyat is magatokra vettetek amik nem most tortentek hanem mashol maskor. Szerintem hagyjuk a szemelyeskedest ez egy anonim cikk, ha senki nem mutatkozik be, csak a tanulsag marad mindenkinek.

      • Filmes kolléga

        Az a baj “ezzel a tanulsággal”, hogy rettentő egyoldalúra sikeredett és tele van ferdítéssel. Finoman fogalmaztam.

        • Azt hajlando vagyok kiegesziteni a cikkben hogy feny hianyaban “csunyan elvereztetek volna”. Ez valoban csak feltetelezes. A tobbi viszont teny, azon nincs mit szepiteni. Viszont ma elutazom csak jovo heten tudom kiegesziteni a cikket, de miutan nev nelkul szerepel minden igy tul sok jelentosege nincs.

    • Morpheus

      Itt az egyik nagy tanulság az hogy a fotós kösse ki hogy egy intim kreatív fotózáson semmi szükség pereputtyra, mert a pár nem báb akit ide oda rángathatnak közben már azt is elfelejtve hogy miért is vannak ott. Őszinte pillanatok elvétve születnek egy ilyen fotózáson. (és igen aki rég csinálja ezt az tudja hogy egy fotózáson atmoszférát teremteni nagyon nehéz, azt agyon ütni meg ott van a videjós)

      • Filmes kolléga

        A konkrét példánál maradva, ez nem kreatív fotózás volt, hanem kreatív fotózás/videózás. Ugyanannyi joga volt a filmeseknek ott lenni és tenni a dolgukat, mint a fotós úrnak. Ugyanúgy dolgozni voltak ott. És ha megkérdezzük azokat, akik ott voltak – én megkérdeztem -, a hangulat a filmesek miatt volt jó/jobb, nem pedig a pökhendi kattintgatós miatt.

      • Péter

        Pontosan ezt írtam lentebb: igen, sok a barom videósok között akik el tudják rontani az egész napot. De ez általánosítás – fotósok között is rettentő sok az amatőr akik ráadásul valamiért azt hiszik az ő munkájuk fontosabb. Atmoszférát pedig fotós és videós is el tud rontani.

        De tegyük hozzá azt is, hogy a jó filmes szakember nem követ el ilyen bakikat az pedig talán jobban képbe tesz valakit fotósok közül is saját maga kapcsán, hogy találkozott-e már ilyennel vagy sem. Ha nem, az is beszédes…

        Ma pedig már nincs olyan, hogy a kreatívra csak a fotós mehet – ha ilyet szeretne a kattográfer uraság, akkor vállalja be és beszélje rá a párt, hogy külön napon legyen a kreatív, ahol csak ő van jelen. De ha aznap van, ne várja el, hogy a jó filmes szakember nem lesz jelen, mert ugyanakkora joga van hozzá. Ahhoz nincs joga, hogy belepofázzon és tönkre tegye a fotós beállítását, ahogy fordítva sem lehetséges, de az előre megbeszéltek alapján felváltva képesek megélni egymás mellett. Az igazán profi fotós pedig ezt képes kezelni, tűrni, sőt még szeretni is.

        • Morpheus

          (Alapállás : itt amatőrök az alanyok, ki nagyon ki kevésbé) Elbaszott elgondolások vannak itt intimitásról, hangulatról, atmoszféráról, valami most mutasd meg csinn-bumm cirkusz körvonalazódik, és mindenki annyiszor hangoztatja az ő nélkülözhetetlenségét hogy igazából az sem tudni hogy a pár mi végre van ott, nélkülük is ugyanúgy onanizál mindenki önmagára.

          • Péter

            Pont azért mert amatőrök, pontosan azért kell egy légkört megteremteni. Ha profik lennének, akkor elvárható lenne, hogy a legbunkóbb csapat előtt is teljesítsenek. De mivel nem azok, ezért kell egy légkört teremteni, amiben jól érzik magukat… De nekem kellemetlen, hogy ezt el kell magyaráznom… Azért ez is mutat valamit.

  • Fish

    Külön napon fotóztam egy kreatívot, a találkozó és a fotózás helyszíne 40 km-re volt vidéken, az Alföldön. Az ilyen esküvőket azért is szeretem, mert így haza is tudok látogatni a családhoz. Most is ezt tettem. Aztán délután fogtam magam, bepakoltam mindent az autóba, ami a fotózáshoz kell. Már éppen indultam volna, amikor öcsém szólt, hogy cseréljünk autót (az enyém egy puttonyos, kétszemélyes, övé, egy családi). Mondta, hogy már át is pakolt mindent. Mondom oké, megyek azzal, gyors vetettem egy pillantást a felszerelésre, látszólag megvolt minden. Elindultam.
    Kényelmesen odaértem, a pár is megérkezett, veszem elő táskát…hmm…valami nem stimmel, ez könnyebb, mint kellene..nyitom ki, hát minden benne van, csupán csak a két váz nincs benne… :D Naná, hogy benne maradt a másik kocsiban.
    140-el vissza rohanás, kb. fele annyi vagy rövidebb idő alatt tettem meg ezt a távot, mint szoktam.
    Szerencsére a pár nagyon jó fej volt, és türelmesen megvártak. Mire visszaértem a fények is brutál jók lettek és fotóztunk jó 2 óra hosszát. Szóval amilyen rosszul indult, olyan jól végződött. Azóta viszont kétszer is megnézem, hogy tényleg bepakoltam e mindent. :)

    Másik sztori nekem is az örömapához köthető.
    Lagziban kajálás közben nem szeretek és nem is szoktam fotózni. Ilyenkor én is leülök szépen és eszek valamit, hogy bírjam az este további részét.
    Egyik ilyen esküvőn odajön az örömapa, hogy “figyelj már, hol a géped? Látom te nagyon jól érzed magad itt, ha már te nem akarsz fotózni majd fotózok én, csak add ide a géped…” :D 10 perce ültem le kb. és egyből belém kötött. Mert a fia épp a barátaival beszélgetett és, hogy ez mennyire jó kép lenne. Az persze nem érdekelte, hogy már lefotóztam őket előtte… :D

  • Takács Tibor

    Házasságkötő terem, épp mondja életunt hangnemben a kisasszony a hegyi beszédet, videós srég-jobbról, én srég balról, a nép meg premier plán nézi a drámát. Aztán a bal szélről egy 80 és a halál közötti ükmama beszól hangosan, hogy vigyázzak már, mert a kisunokáját nem bírja lefotózni kinyújtott egyenes karokkal, amik szorítottak egy szappantartót. Még jobban elé álltam a mamának és már zavaróan kiabált és fogdmeglegények befogták a száját és szappantartó mini vakuját is. SOHA NE HAGYD MAGAD! Esküvőn mindig az erősebb kutya b@szik van. És ha nem te b@szol, akkor ráb@szol. :)

  • Kata

    Hali! Bár nem vagyok fotós, az esküvőnk mostanság volt, s a fotósunk bakija az volt, hogy kihagyott minden nagy és jó pillanatot… még az amatőr vendégek is jobbat csináltak persze nem minőségben, hanem pillanatban, ahol épp egyfelé néztünk.. vagy egymásra…nem pislantunk…alap dolgok…eszetlenül kattintgatott össze-vissza, s véletlenszerűen a jó minőségű gépnek köszönhetően lett egy-két jobb kép…de a legnagyobb baki az, hogy egy ilyen miért is megy fotósnak és miért kér érte pénzt…? ezzel az erővel bárki lehet fotós….!

    • Kata

      és a kreatív fotózás pár nappal utána volt, ahol is a vőlegénynek tett-vette magát – teljesen fölöslegesen.. nyilván ezzel inkább bizarr és megdöbbentő hangulatot keltett…s a fotók itt sem lettek itt sem jók… van olyan, hogy fotós etikett?!

  • Ildiko

    Sziasztok ! Érdekes hogy mindig csak a videóst szidják ,pedig ugyan olyan fontos felvenni valakit mint lefotózni,a fotósnak meg az a dolga mindenkiről készítsen fotót,de az is nagyon izgalmas mikor a fotós belemászik a képbe mikor a gyűrűt húzzák ,és milyen jól mutat a felvételen a fotós háta . Azt hiszem nincs joga lehurrogni a videóst,ugyan annyit dolgozik,próbál nem lábatlankodni,és míg a fotós leülhet, a videós majdnem reggeltől reggelig áll,és a legrosszabb amikor a fotós nem fotózza le a családot csak a fiatal párt , pedig így utólag vissza néznénk a vendégeket .

  • Ilon

    sziasztok,
    A nikond610-ben is duplaSD kártya van? Az érdekelne, hogy ilyenkor másolat készül a képekből vagy ha egyik már betelt akkor a másikra teszi a képeket?
    Köszi a türelmet!

    • Nem az egy belépő gép, csak egy kártya van benne.
      A kétkártyás gépeket be lehet állítani, hogy mindkét kártyára egyszerre mentse ugyanazt, vagy ha az egyik betelik a másikra folytassa, vagy egyikre RAW a másikra JPG.