Weboldal tippek esküvői fotósoknak

Trevor Dayley írását tolmácsolnám nektek, melyben 7 tippet ír le weboldal készítéssel kapcsolatban. Kifejezetten esküvői fotósoknak szánta írását, mely tartalmaz néhány elgondolkodtató érvet.

Az eredeti cikk, angol nyelven az Fstoppers.com oldalán olvasható teljes terjedelemében, ezúttal csak a lényeget fordítanám le.

“1. Okostelefon az úr

A Google felmérése szerint a felhasználók 48%-a véli úgy, hogy egy cég nem fordít elég figyelmet az üzletére, amennyiben azt tapasztalják, hogy a weboldaluk nem mutat jól mobilkijelzőn, ráadásul ez az arány az elkövetkező években csak nőni fog. A látogatók 57%-a nem ajánlaná tovább azt a weboldalt, ami mobilon nem működik megfelelően (pl. esküvőszervezői ajánlás?!?), 40%-a a látogatóknak pedig egyenesen átpártol a konkurenciához, ha mobilon problémákba ütközik. Manapság már remek ún. reszponzív weboldalak léteznek, tehát mobil-verzió alatt ne egy végletekig lebutított oldalat értsünk. Arra is érdemes figyelni, hogy háromféle verziója legyen egy oldalnak: desktop, tablet és mobil. (az asztali gépeden is meg tudod nézni, hogy milyen kijelzőn hogyan néz ki az oldalad, elég csak összenyomni a böngészőablakot nagyobb fekvő téglalap – tablet -, illetve kisebb álló téglalap – mobil – formájúra. – a szerk.)

website

2. Görgetés kattintás helyett

Manapság a felhasználók érintőkijelzőt, egérgörgőt és touchpadet/trackpadet, szép magyar nyelvén tapipadot használnak böngészéskor, így egy ujjmozdulattal végig tudnak görgetni a weboldaladon, ezáltal szabadon fel tudnak fedezni egy rakás tartalmat. Ha kattintásra kényszerítjük őket, akkor már egy döntést kell hozniuk, ami hátráltatja a folyamatot. A görgetés arra is jó, hogy sztorit kínáljunk a látogatónak, tehát általunk meghatározott sorrendbe tett képeket. A lényeg: mindig egyszerűbb rávenni a felhasználót, hogy egy picit görgessen lejjebb, mint rávenni arra, hogy kattintson valahová.

3. Tedd ki az áradat a honlapra!

Sajnos elmúlt már az az idő, amikor elvárhattuk a látogatótól, hogy kitöltsön egy űrlapot az emailben kapható ajánlatkéréshez. Ha nem találják meg a weboldalon, amit keresnek, továbbállnak, nincs idejük vacakolni. Manapság már mindent az ujjbegyük alá kell helyezni, mert mindent azonnal akarnak. Esküvői fotósok esetében ez jelenthet csupán annyit, hogy egy csomag-kezdőárat tesznek ki a weboldalukra, de ki lehet tenni teljes árlistát is, ezt már egyéne válogatja. Akárhogyis teszel, úgy jelenítsd meg az oldaladon, hogy ne legyen nehéz megtalálni.

4. Nagy és gyönyörű képek, melyek kitöltik a teljes böngészőablakot

Engedd, hogy a képeid teljes valójukban tündököljenek! Oldalszekciókat is elválaszthatsz velük, így a látogatónak át kell görgetnie rajtuk, hogy elérjen egy másik blokkhoz. A legjobb képeid kerüljenek fel, hogy meglegyen az első pozitív benyomás! Erre a célra bizonyára 100 vagy akár többszáz képet is be tudnál válogatni, ezért inkább csinálj belőlük egy galériát, és kérd meg a rokonokat, barátokat, fotós kollégákat, hogy válogassák ki a kedvenceiket, majd minden “zsűritag” top 10-et fotóját tedd csak ki az oldaladra. Erre azért van szükség, mert mi magunk megéltük a fotó készítését, ismerjük a háttérsztoriját, ezért elfogultak vagyunk a képeink többségével, nehéz objektíven szemlélni őket.

5. Egységes utómunka stílus

Mindenkivel előfordul, hogy az évek alatt változik az utómunka stílusa, pláne abban az időszakban, amikor még keressük az utunkat. Egy weboldalon viszont az mutat jól, ha az utómunka egységes, ellenkezőleg a látogató bizonytalanná válhat, hiszen nem tudhatja, mire számítson, ha felkér minket. Ha mégis ragaszkodunk néhány régi képünkhöz, utómunkázzuk őket újra a mostani stílusunk, tudásunk szerint!

6. Frissüljön!

A blog egy megfelelő eszköz arra, hogy a weboldalunkat frissen tartsuk, ám ha olyan van mint jómagam, akkor több mint egy éve nem nyúltál a bloghoz. Keress más módszert, hogy frissülhessen az oldalad, hogy a látogatók lássák, még élsz és működsz. Tegyél ki egy slideshow-t a legjobb tavalyi képeiddel. A másik lehetőség, hogy tegyél fel a képeid közé friss fotókat a legutóbbi esküvőkről. Ez esetben a párok fel fognak menni az oldaladra, hogy megnézzék bekerültek-e a válogatásodban, ha igen mely képek kerültek be. Ezt megosztják majd az ismerőseikkel, ami további forgalmat hoz az oldaladra.

7. Legyen személyes!

Nincs többé stúdiónév mögé bújás profilkép nélkül. Az emberek személyességre vágynak, meg akarnak ismerni, mielőtt felbérelnek. Ha a weboldaladon nincs fotó, biztos lehetsz benne, hogy lecsekkolnak a Facebookon, Twitteren, Google-ön, vagy valamelyik másik közösségi hálón. Ha van állatod, tedd fel! Ha vannak gyerekeit, tegyél fel közös családi képet!

Végezetül tehát, ha 1-2 éve nem nyúltál a weboldaladhoz, 2015 legyen a frissítés éve. Számos cég kínál egyszerű, gyors és olcsó megoldást a weboldal építéshez. Ilyen például a SquareSpace, vagy a The Grid. Annyi a lehetőség ma már, hogy nincs kifogás, csak csinálni kell.”

Kiegészítés a cikkhez:

Jómagam már egy ideje a WordPress motorját használom egy tetszetős porftólió template-tel. Jó volt olvasni a cikket úgy, hogy azt tapasztaltam, a weboldalam ennek a pontnak is megfelel, annak a pontnak is megfelel, amannak is. Ahhoz, hogy frissüljön az oldal, én évente töltök fel új képeket és törlök régieket, továbbá a Blog szekcióba beágyaztam a Facebook oldalam üzenőfalát, amit viszonylag rendszeresen frissítek. A feleségem fotóját gondolkodás nélkül kitettem a sajátom mellé, a gyerkőc csak említve vagyon a bemutatkozásban, de ha lesz egy normális közös kép a családról (suszter cipője lyukas ugye…), akkor lecserélem. A nyitóoldal full-width méretű képeket tartalmazó slideshow-val indul és mobilkijelzőn is szépen néz ki, igaz csak akkor, ha elforgatják vízszintesbe, hiszen a nyitó slideshow fekvő képekből áll. Szóval majdnem mindennek megfeleltem a tudtomon kívül, aminek nagyon örülök és bátorítanék mindenkit a tanácsok megfogadására, mert amióta ez az oldalam van, azóta több az ajánlatkérés, mint azelőtt (igaz képem is több van, mint azelőtt). Talán még annyit, hogy Magyarországon árakat kirakni merész dolog, ugyanis – ahogy mondani szokás – a jó magyar kolléga nem csak ígérget, hanem be is tart, nem úgy gondolkodik, hogy dolgozzunk egységesen olyan árszínvonalon, amiből mind meg tudunk élni, hanem úgy, hogy ha Józsi ennyiért dolgozik, akkor én alámegyek picit és elviszem az összes melót. Aztán Pisti meg énalám megy, Géza meg Pisti alá, Sanyika meg a végén egy tál melegételért és két pálinkáért megcsinálja az esküvőt. A másik dolog meg ugye a – hozzáteszem joggal – jellemző magyar gondolkodás: jön a NAV-os, összeszorozza a kiírt árat az oldalon lévő esküvők számával, és már írja is a tértivevényes levelet.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Rolf

    Nem kevés pont van ami kioltja egymást, egyéniséget mellőzve optimalizál, uniformizál egy kreatív műfajt. Plusz esztétikai “intelligenciával” megáldott ember idomítsa magát az aktuális szemellenzős, az adott területen finoman szólva járatlan megrendelőhöz.. Az összehangolás a modern eszközökkel megkerülhetetlen, ez tény. Ám a tartalom és annak feldolgozása szabad, ez a napi alkalmazkodás agyrém.