15 dolog, amit a szegény fotósok mondanak, a gazdag fotósok sosem

Motivációs óránk következik. Bradford Rowley, az USA talán legdrágább portréfotósa tollából származik az alábbi cikk, mely a DIY Photography weboldalon jelent meg.

Bradford Rowleyról talán csak annyit, hogy rogyásig van prominens ügyfelekkel, stúdiót üzemeltet New Yorkban, Californiában és a világhírű Worth Avenue-n Palm Beachen. Több mint 20 millió dollárt keres évente a portéival, több mint 40 országban oktat fotósokat.

“Ügyfelem, Mark Victor Hansen több mint 500 millió könyvet adott el, többet mint bárki más a nem-fikciós könyvek történelmében. Egy nap, miközben  Mark a színpadra készült, hogy motivációs beszédet tartson Tony Robbinssal, megkérdezte őt: “Tony! Hogy csinálod, hogy ennyivel több pénzt keresel, mint én?”

Tony Robbins kérdéssel válaszolt: “Kikkel szoktál együtt gondolkodni?”

Mark válaszolt: “Bárki akivel együtt szoktam gondolkodni legalább egymillió dollárt keres évente.”

Tony így felelt: “Bárki akivel együtt szoktam gondolkodni, legalább egymilliárd dollárt keres évente!”

Nagyon nem mindegy kikkel vesszük magunkat körül. Hallottam egyszer egy mondást: Áruld el mennyit keres az 5 legközelebbi barátod, és megmondom mennyit keresel.

Az egyik oka annak, hogy inkább nem csatlakozom jónéhány fotós csoporthoz, mindinkább fókuszálok olyan csoportokra, akik valamit elértek már az életben, az az, hogy másképp látom mi az ami lehetséges és mi nem.

Alább található egy lista azon megjegyzésekről, amiket fotósoktól hallottam az évek alatt, különösen mostanság, és amelyekről úgy gondolom, hogy mérgezi a sikert. Mintegy kontrasztként alatta álljanak azok a mondatok, amiket a körülöttem lévő sikeres emberektől hallok, akikkel együtt gondolkozom.

Mint minden cikkemben, ha valamit helytelenre hozok ki, rögtön adok rá javaslatot is, ami úgy gondolom kijelöli a siker útját.

blonde-629726_1280

Forrás: pixabay.com

 

Mondatok, melyeket a szegény fotósok mondanak:

  1. Az olcsó fotósok rombolják az iparágat.
  2. A művészetért csinálom, nem a pénzért.
  3. Arra fogom költeni a pénzemet, hogy megvegyem a legújabb felszerelést.
  4. Lehetetlen a fotózásból meggazdagodni.
  5. Az emberek ennyi pénzt nem fognak kiadni ezért.
  6. Az ügyfelek nem látják az értékeimet.
  7. Az ügyfeleim ragaszkodnak hozzá, hogy CD-n kapják meg a képeimet.
  8. A mi iparágunkban protekciós alapon működnek a munkák.
  9. Utálom az értékesítést.
  10. Éjjel 2-ig szoktam a Photoshop előtt dolgozni.
  11. Nem lehet ma annyit keresni a fotózással, mint 15 évvel ezelőtt.
  12. Recesszióban vagyunk jelenleg.
  13. Minden fotós akit ismerek azt modja, hogy az üzlet lefelé ível.
  14. Csak bízni tudok benne, hogy kitartok még ebben az iparban a nyugdíjig.
  15. Senkiben nem bízom a vállalkozásomban, csak magamban.

Mondatok, melyeket a gazdag fotósok mondanak:

  1. Vállalkozásként üzemeltetem a stúdiómat.
  2. Figyelmesen költöm a pénzem marketingre, ami nagy mennyiségű ügyfelet hoz nekem.
  3. A fotós üzletág a legjobban őrzött titok, ami létezik.
  4. Olyannyira megkülönböztetem magam az olcsó fotósoktól, hogy nem érintenek engem.
  5. A fotósok tudnak annyit keresni, mint egy tehetséges orvos.
  6. Reális elvárás az emberekkel szemben, hogy néhány ezer dollárt költsenek olyan művészeti tárgyakra, melyek megtestesítik/ábrázolják azt, ami igazán értékes számukra.
  7. Ügyesen és tervezetten brandelem magam, ami segít több pénzt keresni.
  8. Sosem engedem, hogy egy portré úgy hagyja el a stúdiómat, hogy nincs a legmegfelelőbb és a legművészibb módon befejezve. Az ügyfeleim megértik ezt és tisztelnek emiatt.
  9. Mivel csodálatos életet teremtettem, megengedhetem magamnak, hogy a fotózás iránti szerelmemet nyaralásokon éljem ki szerte a világon.
  10. 100% felelősséget vállalok a sikereimért és a kudarcaimért egyaránt.
  11. A munkámról rögtön lesüt a profizmus.
  12. Szenvedélyt érzek a munkám iránt és élvezem az értékesítését is.
  13. Specialistát bérelek fel, hogy asszisztáljon a munkafolyamatom során, így időt tudok szakítani arra, hogy bővítsem az üzletemet és eggyel magasabb szintre emelhessem.
  14. Sosem volt könnyebb fotográfiával pénzt keresni, köszönhetően a legújabb technológiáknak.
  15. Ha recesszió van, én nem veszek részt benne.
  16. Pozitív és sikeres egyénekkel veszem körül magam.
  17. Annyi pénzt akarok keresni a szakmámmal amennyit csak tudok, hogy egy csodálatos életet tudjak biztosítani a családomnak, és adakozni is tudjak jó ügyekért. A világ egy jobb hely lesz a sikereim miatt, továbbá azon csodálatos ereklyék miatt, amit az ügyfeleimnek biztosítok.”

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • A leírtak alapján a második csoport teljesen mindegy, hogy mibe vág bele, egy a lényeg: Sokat akar rajta keresni. Ezt kommerciális tevékenységnek is nevezik. Átvitt értelemben meglehetősen anyagias és öntelt emberekről van szó, akik tulajdonképpen nem ismerik az empatikus magatartásformát, ezáltal az adakozás is valamilyen érdekhez kötött. Ezek az emberek többnyire egocentrikusak, nagyzásos önértékelésre hajlamosak. Hibáikat ritkán ismerik be, ugyanakkor szeretik hangoztatni az ellenkezőjét. Kiválóan manipulálnak. Na mindegy, nem folytatom, de a végére legyen itt három nélkülözhetetlen szó a mindennapjaikból: Pénz, pénz, pénz.

    u.i.: Az ilyen fotósokra nem bíznék munkát. Technikailag rendben lenne a fotó, ez nem kérdés, de a lelkét akkor sem találnád meg, ha reggelig keresnéd. SZERINTEM!

    • ITcrowd

      Egyetértek veled.

    • Morpheus

      Ez elkerülte a figyelmedet: “Szenvedélyt érzek a munkám iránt és élvezem az értékesítését is.” Az ügyfelek jó képet akarnak, nem a lelkedet :)

      • 17 pontból legalább 10-12 az anyagiakról szól, a szenvedélyes fényképezéshez köze sincs és ez kiábrándító. Azt persze elhiszem, hogy a pénzkeresés a szenvedélye és ehhez a meggazdagodási vágyhoz társított egy tevékenységet, ami jelen esetben a fényképezés. Talán régebben más volt a helyzet, de valamikor elérkezett egy pontra és ott megfordult a kocka.

        Amúgy nem a Te lelkednek kell benne lennie egy fotóban, hanem a témának. Az ügyfelek többségének halványlila fingja sincs a kompozícióról, vagy a színészi játékról, hogy csak a legegyszerűbb példákat hozzam fel. De szerencsére van olyan fotós, aki figyel a részletekre és nem pusztán egy technikailag kifogástalan felvételt prezentál, hanem “kiolvasható” életet is visz a fotóba. Ilyen pld. Arthur Mebius. Ajánlom becses figyelmedbe a giccsspecialista Rowley helyett.

        • Rolf

          Ez megkerülhetetlenül üzlet, olyan üzlet amiben nem feltétlenül a legtehetségesebb a legsikeresebb :)

        • Morpheus

          Úgy gondolom hogy az örömfotós tevékenység nem összemosható-összehasonlítható a napi szinten tizenórákat fotózó csúnya szóval “profi” fotóssal. A második szereplő ha ideje engedi az eleméjülést kiszórja lazán az előbbi teljesítményét (lásd bóklászok, észreveszek, felismerek) , míg ez fordítva igen kétséges. Nyilván a tehetség mindkét esetben a feltételezett.

    • Sugar Citron

      Bocsi, de ha szerinted a pénz ennyire nem fontos, es te nem vagy anyagias, akkor fizetned nekem a szamlaimat es a kajamat, meg úgy minden megelhetesemet? Tok jo lenne, koszi.

      • De, a pénz fontos és igen, nem vagyok anyagias.
        „A leírtak alapján a második csoport teljesen mindegy, hogy mibe vág bele, egy a lényeg: Sokat akar rajta keresni.”
        Most ezt vagy érted, vagy nem…