Sokat mondogatták az elmúlt években, hogy így a mesterséges intelligencia meg amúgy. De most, 2017 második félévében egyértelműen kijelenthetjük, hogy begyújtották az AI rakétákat a gyártók, gyakorlatilag az élet minden területén, így a fototechnikában is. Az elmúlt két-három hétben gyakorlatilag minden nap szembe jött valami technológiai újdonság, amit most mutattak be és amiben AI-t használnak. Mintha az “AI modult” most kezdték volna el árulni a kínai piacon…
Az Adobe Senseiről írtam már a Lightroom cikkben a képkeresési funkció kapcsán. Úgy működik, mint az Apple képkeresője. A jelszó az artificial intelligence (AI, mesterséges intelligencia), és a deep learning vagy machine learning, vagyis az, amikor a gép nem csak robot módjára működik, hanem megérti azt amit “lát” és tanulni is tud belőle. Érdemes megnézni, a fenti videón, hogy mire képes az Adobe új fícsöre, a Content Aware Fillt (CAF) majdan leváltani szándékozó Deep Fill (DF). A CAF csak elemzi a kitölteni kívánt képterület környezetét, és abból ollóz be mintákat a kitöltendő területre, ami sokszor nagyon szépen működik, sokszor viszont égbekiáltó butaságokat tud művelni, látszik rajta, hogy csak egy robot, egy algoritmus, ami nem gondolkozik. Az Adobe MAX konferencián bemutatott Deep Fill alapja viszont a mesterséges intelligencia, az Adobe Sensei, ez a módszer értelmezi a képet és okosan tölti ki a kijelölt területet, sőt akár mi is irányíthatjuk, hogy mit csináljon. Nem szaporítom tovább a szót, nézzétek meg a videót. Szép, új jövő. A tartalomfüggő kijelölés/körbevágás felkészül, oda is nagyon kellene ez a technológia.