Kiszivárogtak a képek és némi specifikáció.
Nagyon várja már az internet népe a Canon EOS M50-et, annak ellenére, hogy ez nem egy fullos mirrorless kamera lesz a Canon lineupban. Villant-e vajon valami újat a Canon? Úgy néz ki talán valami lesz :)
Az EOS M50 így fog kinézni:
A nagytesó EOS M5 meg ugye ilyen:
Ami a specifikációkat illeti, a következőt várhatjuk:
- 24.1MP APS-C CMOS szenzor
- Dual-Pixel AF
- Digic 8 processzor
- 4K videó
- ISO 100-25600 (kiterjesztve 51200)
- Sorozat: 10fps (követő fókusszal 7.4fps)
- EVF: 2.36mio képpont, OLED
- LCD: 3″, 1.04mio képpont, érintőkijelző, kihajtható
- Wifi – Bluetooth – NFC
- CR3 RAW + C-RAW tömörítés
- Fekete és fehér szín lesz
- Bemutatás: február 26-27
- EOS M6 árszint
- EOS M5 alá pozícionálás
No akkor lássuk. 24.1MP szenzor…az EOS M5-ben 24.2MP-es van, tehát ez valami új fejlesztés, nem ugyanaz, mint az M5-ben. Digic 8 proci…a Digic 7-et 2016-ban jelentették be, ez került az EOS M5-be, az M6-ba, de még a 6D Mark II-be is, lényegében az összes 2017-ben bemutatott kamerába, míg az 1DXII-ben és az 5DIV-ben Digic 6+ok dolgoznak, tehát látható, hogy a Digic 7 eléggé fiatal, teljes verziószámot a Canon 2-3 évente ugrik, így most a Digic 7+nak kellene jönnie, de valamiért mégis a 8-as verzió jön. Talán valami komoly számítási teljesítményugrást sikerült a Canonnak elérnie, ezért maradt ki a 7+? ….4K video…hát ezt is megértük… :D
És végül ott a CR3 RAW.
Na erre nagyon kíváncsi leszek, hiszen ez igazán nagy durranás! Hogy értsük, a Canon RAW fájl régen .CRW formátum volt. A D30, D60, 300D és 10D még ezt a fájlformátumot használták. Ha jól sejtem 2004-ben a 20D használta először az új .CR2 (Canon RAW version 2) formátumot, a CRW-t meg kb 2007-ig tartották életben, az 1D Mark II még ezt használta, mikor 2007-ben bemutatták. Szóval a CR2 immáron 14 éves formátum, ergo nagyon-nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy milyen ok folytán cseréli le a Canon a .CR3-ra. Aztán ott van ez az új C-RAW tömörítési módszer. A kiszivárgott infó szerint a normál RAW-hoz képest 40%-kal kisebb fájlméretet eredményez. Vajon veszteségmentes lesz? Vagy veszteséges, de olyan mint a Fujié vagy a Sonyé, hogy max extrém körülmények között látszik a hatása? Meglátjuk, de végre valami, ami nem állóvíz…új szenzor, új proci, új RAW fájl…ez valamit csak jelent…
A szintén új, 470EX AI Autobounce vakuról egyetlen fotónk van, semmit nem tudni még róla: