Bejelentések hada ma reggel

Valentin napon a fényképezés szerelmeseire is gondoltak a gyártók! 😂 Itt a legolcsóbb fullframe kamera a Canontól, jön az eye-AF a Nikon Z-be, és megjelent a Fuji legújabb üdvöskéje.

Canon EOS RP

8351958335 6947687490

A pletykák igaznak bizonyultak, a Canon valóban bejelentette a legújabb EOS R-szériás fullframe mirrorless kameráját, mely az EOS RP névre hallgat. Kisebb, mint az EOS R, de ami a legfontosabb, jóval olcsóbb is. A gyártó 1300 dolláros árat adott meg, ami itthon – ha jól számolom – bőven félmillió Ft alatt várható.

3150931362 2391285573

A váz a 6D Mark II-ből már ismert 26MP-es szenzort kapta, és a szintén jól ismert Dual-Pixel AF-et, melynek nem kevesebb, mint 4779 AF pontja van, ezek vízszintesen 88%-t fedik le a képmezőnek, függőlegesen pedig a 100%-át. Annak ellenére, hogy ez egy fullframe kamera, kisebb mint a Canon 800D.

Specifikációk:

  • 26MP fullframe CMOS
  • 4779 AF pont, Dual-Pixel AF
  • f/1.2-es optikákkal -5 FÉ-ig működőképes az AF
  • Eye-AF van
  • ISO 100 – 40.000 (kiterjesztve: 50 – 102.400)
  • Záridő: 30s – 1/4000s (vakuszinkron: 1/180s)
  • EVF: 2.36mio képpont, LCD 3″ 1.04mio képpont, kihajtható, forgatható
  • Sorozat: 5fps
  • Video: 4K 24p, FullHD 60p, 4K time-lapse
  • Wifi (b/g/n) + Bluetooth
  • USB-C, HDMI, távirányító, mikrofon, fülhallgató csatlakozók
  • Ára: 1300 dollár a váz, 2400 dollár a 24-105/4 kitobival
  • Külön kapható hozzá a lentebb látható markolathosszabbítás

3602107042

0907350775

Canon R objektívek

A cég 6db új R-objektívet is bemutatott, de ezeket egyelőre csak fejlesztik. Ezek az alábbiak:

  • RF 85mm F1.2 L USM
  • RF 85mm F1.2 L USM DS (Defocus Smoothing)
  • RF 24-70mm F2.8 L IS USM
  • RF 15-35mm F2.8 L IS USM
  • RF 70-200mm F2.8 L IS USM
  • RF 24-240mm F4-6.3 IS USM

Ha ezek a piacra kerülnek, hamar meg is lesz a “szentháromság” a rendszerhez: 15-35/2.8L – 24-70/2.8L – 70-200/2.8L ráadásul mindegyik stabilizátorral. Továbbá a legendás 50/1.2L mellé jön a szintén legendás 85/1.2L, amiből Defocus Smoothing verziót is kínál a Canon. Ez minden valószínűség szerint olyan objektív lesz, mint más gyártóknál az APD, vagy STF modellek, melyek esetében a háttérelmosás módját tudjuk szabályozni. Érdekesség, hogy a 70-200mm f/2.8L IS RF-verziója mennyire pici lesz a DSLR-verzióhoz képest. Az alábbi összehasonlítás méretarányos kép, a bajonettek összeillesztése segítségével készült. RF 70-200/2.8L IS – RF 24-70/2.8L IS – RF 15-35/2.8L IS és külön az RF 85/1.2L… nekem leesett az állam ezektől a méretektől…hogy a fenébe tudták ilyen picire csinálni a 70-200-at???

r-obik

Nikon Z 6 és Z 7 Eye-AF

A Nikon bejelentette, hogy új firmware-t ad ki a Z-szériás kameráihoz és a D850 és D500 DSLR-ekhez. Utóbbiak esetében a CFExpress kártya támogatást adja majd az új vezérlőszoftver, előbbiek esetében pedig gyorsabb AF működést, jobb fénymérést és az Eye-AF lehetőségét adja majd a firmware, a RAW-videofelvétel lehetőségén (HDMI-n keresztül), illetve a CFExpress támogatáson kívül. Az AF és AE újítások májusban érkeznek, a RAW-video és a CFExpress kártya lehetőség még nem tudni mikor jön.

A Nikon továbbá bemutatta a Z-rendszerhez szánt fényerős alapzoomját, a 24-70mm f/2.8 S-t, mely a DSLR-hez való 24-70-hez képest kisebb és könnyebb, építési minősége pedig jobb, mint az f/4-es verzióé. A házon OLED kijelző található, mely többféle adatot tud megjeleníteni (tárgytávolság, rekesz, gyújtótáv), továbbá kapott egy extra L-fn gombot és egy funkciógyűrűt, melyek működése programozható. Az árát persze nem aprózták el, 2300 dolláron indul, ami nettó 644.000 Ft, bruttó 814.000.

0872101541

Fujifilm X-T30

A Fuji ma bejelentette a népszerű X-T3 mirrorless kistestvérét, mely a nagytesótól számos jóságot megörökölt, ám mérete kisebb, ára olcsóbb.

6219299555 9175420850 1855177571

A gép három színárnyalatban lesz kapható (fekete, ezüst és antracit), ára 900 dollár, specifikációi pedig az alábbiak:

  • 26MP X-Trans APS-C szenzor
  • X-Processor 4 (4-magos proci)
  • Továbbfejlesztett AF, melyet hamarosan az X-T3 is megkap firmware update formájában
  • 425 AF pont, 100% PDAF lefedettség a teljes képmezőn
  • Hatékonyabb arcfelimerés az elődmodellhez képest, eye-AF követőfókusz módban, továbbá rossz fényviszonyok között is működőképes marad a PDAF
  • 4K 30p video 10bit 4:2:2 HDMI-n keresztül és 8bit 4:2:0 kártyára rögzítve (a nagytesó X-T3 4K 60p 10bit 4:2:0-t tud kártyára rögzíteni)
  • FullHD 120fps H.264
  • 2.36mio képpontos, 0.62x nagyítású EVF (az X-T3-ban 3.69mio képpontos, 0.75x nagyítású van)
  • Natív ISO 160 – 12.800 (kiterjesztve 80 – 51.200)
  • Sorozat: 20fps AF-C-ben elektronikus zárral, 8fps mechanikus zárral
  • Wifi + Bluetooth
  • USB-C (a fülhallgató is ezen keresztül csatlakoztatható adapterrel)
  • 1db SD kártya foglalat (UHS-I)

A Fuji bemutatta továbbá az XF 16mm f/2.8 R WR fixobjektívet is, mely 400 dolláros áron lesz kapható kétféle színben (fekete + ezüst)

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • scarbantia

    Durván gyorsan építik az RF rendszert. Ami igazán tetszik benne, hogy nem csak átcímkézett darabok, hanem tényleg új fejlesztések, kihasználva a kis bázistávolságot. Mondanám, hogy mint rendszer már most a leginkább átgondoltan fejlesztett, de amíg egy rendes vázat nem adnak ki hozzá, addig kimaradnak a játékból. De jó látni, hogy van itt akarás.

    • grgyr

      Építik-építik csak egy épkézláb váz hiányzik a sorból. Azért erre a kis vázra ráraknak egy rendes üveget az még Stalone csuklójából is kicsavarja gépet. A 4K 24 fps valami gyorsított slide show akar lenni, mert videónak elég röcögős. Gondolom ezután valami értelmetlenül magas felbontású és árú géppel jönnek majd. De hajrá Canon, innen szép nyerni!

      • scarbantia

        Ugyanezt írtam, hogy nincs rendes váz hozzá…
        Viszont elég nyilvánvaló, hogy a most megszellőztetett 6 objektív közül 5-öt nem az EOS RP miatt terveztek meg.
        Arról nem beszélve, hogy most először hivatalosan is megemlítették, hogy jön a szenzor + objektív stabilizáció.

        Eddig még nem kerek az RF rendszer, de az első perctől látszik, hogy ez nem egy átmeneti kényszer próbálkozás, hanem egy eltökélt váltás. Bajonett átmérő, betervezett (egyelőre) kihasználatlan új jelcsatornák jövőbeni funkciókhoz, az első objektívek közt az 50/1.2 és a 24-70/2, és e mellé egy viszonylag kompromisszummentes adapterezés.

        Innen nézve, ha csinálnak egy 5D4-hez mérhető utódot, aminek nem cseszik el a szenzorát, akkor már nyertek.
        Nem mondom, hogy nem 5 évvel ezelőtt kellett volna nekilátni, de ez jutott.

        Most már csak az új EF objektívek árai esnének egy nagyot… (nem fognak, az RF-ek lesznek drágábbak…)

        • Laci

          Az oké, hogy lesz egy komolyabb váz, de még az EOS R ára is húzós, ahhoz képest meg elég soványka.. Aztán várjuk meg mit dob majd a Sony, mert nem látom, hogy az A7III-nak meg az RIII-nak lenne konkurense, sőt, engem a videó nem érdekel, én még az A7 II-t is többre tartom, mint az eddigi EOS R-eket.

      • Lackó

        Ne tessék olyan dologhoz hozzászólni, amihez nem tetszik érteni. A 24 fps a mozifilmek szabványa, nem véletlenül.
        A 24-es filmet nem látod röcögösnek, nyugodtan nézzetek mozifilmeket. A tv frekije miatt alkalmaznak európában 25 fps-t, amcsiknál 30-at.

        • grgyr

          Gratulálok a személyeskedő megjegyzésedhez. Egy dolog az elmélet és a másik a gyakorlat, 4K 24 fps-ben nem kapsz használható videót. Terméseztessen akit kielégít a képi hibáktól hemzsegő, kb. cica filmezésre alkalmas videónak mondott funkció annak ez is jó. Egyébként, hogy a mozinál 24 fps folyamatosnak látod a filmet az olyanoknak köszönhető mint pl. az alacsony zársebesség stb. A tévézésnél nem véletlenül a 50–60 fps-t (Hz) találták optimálisnak és nem a 24-et. Az hogy mégis 25, 30 Hz lett az csak a interlace eljárásnak köszönhető. Az én véleményem szerint a 4K-nak 60 fps körül van értelme, egyébként elveszik a nagy felbontás nyújtotta előnye. De tudod mit, fussanak csak azok a cicák…

          • Lackó

            Teljesen fogalmatlan vagy! Nagy videósok is használnak 24 fps-t, pl Brandon Lee. Nézd meg miket mond erről, talán felfogod.

          • grgyr

            Látom nem bírsz magaddal. Azért mert más véleményen vagyunk az nem jogosít fel a személyeskedő sértegetésre. Ráadásul úgy, hogy tételesen megcáfoltam az érveidet.

          • Lackó

            Ez nem vélemény kérdése. Minden amit írtál baromság!!! Olvasgass a témában inkább, ne oszd az észt. Nekem nem kell hinned, de a tényeknek talán igen.

  • Ádám Molnár

    Ez az árképzés nagyon kellemes és jó lépés a canontól szerintem.

  • Laci

    Beindulni látszik a Canon, de egyre jobban örülök, hogy váltottam Sony-ra. Ennek az EOS RP-nek egy hibája van, a 6D II szenzor, ami szerintem rosszabb, mint sima 6D-jé. Bár az EOS R sem jobb a sávosodással.

  • Hát mit is mondjak?Míg a Nikon a Z sorozattal keményen indított, Canonék megint elbénázták a szenzor ügyet, de az is lehet hogy inkább az R obikra gyúrnak, ami valljuk be eléggé jó úton halad,tetszik személy szerint a fejlesztésük (Nézd milyen pici lett a 70-200 legendás darabjuk)…

  • Tert

    Nem annyira rossz ez, az a kérdés mi volt a cél. Gondolom el kell adni egy csomó szenzort ha már egyszer kifejlesztették és ez a 6DII-vel nem megy. Az APS-C szerintem így is haldoklik – elnézést ha ez valakit sért – a full frame az új APS-C. Amint lesznek olcsó fixek R vázra, nem sok értelme lesz megvenni egy kisebb szenzoros gépet. Sávosodik a képe és? Ne húzkodd sz.rrá azokat a csúszkákat…
    Ez egy nagyon olcsó, kicsi, hordozható ff váz, már csak olcsó native fixek kellenének de gondolom nem sokat kell majd erre várni.

    • Laci

      Kérdés, hogy szimplán azért nem ment a 6D II mert tükrös, vagy azért mert szar a szenzora :)

      • Sasvári Botond

        Honnan szedted, hogy nem ment? Én úgy láttam a nagy online shopokban jól fogyott.

        • Laci

          Szerintem nem ment, de ha eddig ment is, ezután már kevés esély van rá. Itthon sokan adták alig használtan, gondolom nem véletlen.

          • Sasvári Botond

            A “Szerintem nem ment” miféle statisztika? Én nagy online shopok eladási markereiről beszéltem, nem a haverok véleményéről a gyártók számára oly vonzó magyar piacon.

  • Laci

    Az RP markolatkiegészítője tetszik, veszek egyet a sony vázamra, valahogy csak megáll rajta. :)