Megérkezett a Canon 1DX Mark II

Bemutatták a Canon zászlóshajójának új változatát gyorsabb sorozattal, jobb ISO teljesítménnyel, fejlettebb fókusszal, új szenzorral és 4K videóval.

1dx2_2

Íme itt van a Canon 1DX utóda Mark II néven. Igazság szerint, ahogy egy ismerősöm mondta ez inkább 1DX 1.1-nek tűnik, de szerintem várjuk ki a végét, mit tud az új szenzor. A gépen ugyanis elsőre csak amolyan kötelezőnek mondható újítások érhetők tetten, semmi világmegváltó dolog, a világ azonban az új szenzorra és annak teljesítményére (értsd dinamikatartományára és színreprodukciójára) szegezi jelenleg minden figyelmét. Erről azonban sajnos egy szó sem esik a hivatalos sajtóközleményben.

1dx2_4

Újdonságok az 1DX II-ben az alábbiak:

  • Új 20,2MP CMOS szenzor (a pletykák szerint magasabb a dinamikatartománya, mint az elődének, a Canon C300II videokamera erre jó alapot is szolgáltat, azonban egyesek szerint még így sem fogja elérni a Sony szintjét. Sajnos dinamikáról a sajtóközleményben nem esik szó, nem hangsúlyozzák ki külön, így nem biztos, hogy érdemi fejlődést várhatunk e téren).
  • Alacsonyabb zajszint magas ISO-n, köszönhetően az új szenzornak és a dupla Digic 6+ processzornak. A natív ISO tartomány ISO 100-51200 között mozog, kiterjesztve ISO 50-409600
  • Villámgyors a gép, 14fps sorozatra képes normál módban, felcsapott tükörrel (LiveView-ban) 16fps (itt kihangsúlyozzák, hogy a sorozatteljesítmény függ a záridőtől, a használt rekesztől, a használt objektívtől, az akkutöltöttségtől és az aktuális kamerabeállításoktól)
  • 16fps-sel 170 RAW képet tud egyhuzamban lőni, amennyiben CFast kártyát használunk, de lehetőség van sima CF kártyát is tenni bele
  • Továbbfejlesztett AF került bele, melynek neve 61 pontos High Density Reticular AF II rendszer 41 keresztszenzorral, -3FÉ-ig működő középső AF ponttal. A 61 AF pont f/8 fényerőig marad működőképes, kivéve ha valamelyik Macro obit használjuk. A követőfókusz rendszerének neve AI Servo AF III+, mely szintén továbbfejlesztett változat, megjegyzi az AF “nyomvonalat” emiatt pontosabb, mint elődje.
  • A követőfókuszt fotó és videó módban egyaránt az Intelligent Subject Analysis (iSA), és az EOS Intelligent Tracking and Recognition (iTR) rendszer segíti 360.000 pixel felbontású, RGB+IR érzékenységű mérőszenzorral
  • Intelligens keresőt találunk a gépben, mely jelentősen több információt ad a fotós számára anélkül, hogy le kéne vegye a szemét a keresőről, ezen kívül az AF pontok (végre) ismét pirosan világítanak.
  • A gép 4K videó rögzítésére képes immáron, 60fps felbontással, 8.8 megapixeles fotókivágási lehetőséggel a 4K videóból. FullHD módban 120fps slow-motion felvételre képes
  • Videó módban a Dual Pixel CMOS AF és a Movie Servo AF dolgozik a kifinomult élességlekövetésen
  • Az új 1DX-ben profi gépek közül elsőként található érintőkijelző, azonban ez csak videó/LiveView közbeni, érintésvezérelt fókuszálásra használható, menüben bogarászásra, képvisszanézésre, beállításokra nem.
  • Kamerán belüli Digital Lens Optimizer technológiát találunk, mely optikai aberrációt (vignette, torzítás, CA) és diffrakció-korrekciót tud kiküszöbölni már a kép elkészültének pillanatában. Ez persze csak a JPEG képeket érinti, illetve kamerán belül JPEG-é konvertált RAW képeket.
  • Az 1DX Mark II beépített GPS-t is kapott, WiFi-t viszont nem, azt külső egységként kell csatlakoztatni, ám ehhez új példányt mutatott be a Canon, mely 2.4GHz és 5GHz frekvenciára egyaránt képes.
  • A váz természetesen szigeltelt, starapbíró, ára 6000 dollár.

1dx2_3 1dx2_7

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • C64forever

    Majd jön a DXO és kiszámolják, hogy szarabb mint egy tíz évvel ezelőtti belép Nikon!

  • Taranis

    Hivatalosan még nincs bemutatva, csak szivárogtatás volt, igaz a teljes anyag kint van már.

  • powershot

    Szó volt ETTL-II rendszerről, ezt nem látom a fenti leírásban. Vannak még ismeretlen részletek(?), vagy ez már a végleges műszaki leírás?

  • Laci

    Valaki magyarázza már el, ha a fő formátum a 16:9, az UHD tv-k mind 3840×2160 felbontásúak, akkor mi értelme ennek a 4096×2160-nak? Ahogy néztem, azok a fényképezők amik 4K videót tudnak, mindkét képméretet tudják, ez meg 2milláér nem tud 3840×2160-at.. Értem én, hogy nem elsősorban videóra szánták, de kíváncsi leszek a folytatásra (új 5D, 6D II stb).

    • A Wikipédián ezt írják: “In the movie projection industry, Digital Cinema Initiatives (DCI) is the dominant 4K standard. In television and consumer media, 4K UHD or UHD-1 is the dominant 4K standard.”
      Vagyis moziban a szélesebb formátum játszik inkább, TV-ben és konzumer vonalon pedig az UHD. A DSLR videót pedig szvsz nem TV broadcastingra tervezik, hanem movie-ra. (Ami egyébként egy érdekes kérdés, mert többnyire klippek és konzumer videók készülnek DSLR-rel, komolyabb mozikhoz már komolyabb kamerákat használnak) https://en.wikipedia.org/wiki/4K_resolution

      • Laci

        Igen, én sem gondolnám, hogy ezzel fognak Hollywood-ban filmezni. Ellenben vannak ismerőseim akik videó klippeket forgatnak, mind 16:9-ben. És szerintem az UHD tv-k pont 3840×2160-as felbontású fotót vagy videót jelenítenek meg legjobban, vagy az 1920×1080-as FullHD videót, de az meg pont a fele. Szerintem merész húzás volt, hogy az UHD felbontást kihagyták belőle. Legalábbis sehol nem találtam arra utaló leírást, hogy tudná azt.