Lelki szemeim előtt látom a Canon vezérkarát. Fürdőznek a sikerélményben az 5D Mark III bemutatását követően, majd jön a hidegzuhany…
Előttem a kép, ahogy veregetik egymás vállát, bontják a pezsgőt a céges partyn, és mondogatják, hogy Curami yakamoto wa kamera!* vagyis Ej de k*jó gépet csináltunk!
(*japán szakosok megverhetnek)
Aztán jön a hidegzuhany, amikor pár hülye blogger kiszaszerolja, hogy beszivárog a fény a fénymérőhöz. A daliás vállak leereszkednek, a pezsgőből elszáll a buborék, tán még egy poharat is levernek ijedtükben, ami megtöri a döbbent csendet. Fujio Mitarai feje vörösödik. A marketingesek elkezdenek nyüzsögni, azonnal brainstormig találkozót hívnak össze. Mondogatják, “ez nem bug hanem feature”, meg hogy “sötétben senki nem használja a gépet, ezért hívjuk FÉNYképezésnek”. De a bloggerek nem nyugszanak, csak mondják a magukét, a hír úgy terjed a neten, mint az ebola Afrikában. Mitöbb, már kezdik visszamondani az előrendeléseket.
Mitarai úr egyszercsak kitör, mint a Fuji vulkán az 1700-as évek elején és üvölteni kezd: Tsurimi hatamoto wakaraki fusimo!!! ami annyit tesz: “Lesz*rom hogyan, de oldjátok meg!”
És ekkor előkerül a csendes Josihi Kitaro, a mérnök. Ő olyan, mint Józsi bácsi a frappáns válaszok nagymestere. Csak ő a frappáns megoldások nagymestere. Csendesen szétszedett egy 5D Mark III-at, letekerte a tákolt asztali lámpájáról azt a szakadt fekete szigszalagot, ami már oly’ régóta zavarta a szemét, amibe már egy légy is beleragadt azokon a magányos esti órákon, amikor ezen lámpa fénye alatt az 5D sorozat kapcsolási rajzát tanulmányozgatta. Letekerte ügyesen a szigszalagot, picit méretre vágta az évvégi bónusz mellé minden munkatársnak járó svájci bicskára applikált kisollóval, és leragasztotta a fénymérő LCD-panel hátulját. Összeszerelte és láss csodát, működik.
Másnap megelőzte a marketingeseket a reggeli meeting előtt, és odaadta a gépet a nagyfőnöknek: “Megoldottam” -mondta bátortalanul, és cseppet sem nagyképűen, hiszen ezért fizetik…hogy megoldja a problémákat. Ő Mr. Wolf japán megfelelője. A beszerzési osztály még aznap rendelt 300 méter fekete szigszalagot, és másnap már meg is jelent a hivatalos sajtótájékoztató a PR osztálytól: “Megoldottuk!”
Egyszerű de nagyszerű. Most röhögünk rajta, de ha gyárilag ott lett volna, senki bele nem kötött volna. A lényeg hogy működik, a pezsgő újra pukkanhat a CEO tárgyalójában, és a menágerek ismét kihúzhatták magunkat: “Ejj de k*jó gépet csináltunk!”
Nikonéknál a marketingeseké volt a végső szó a D800/D4 LCD kijelzővel kapcsolatban: “Nem zöld az, hanem színhelyes. Ez nem bug, hanem fícsör! A régi gépeken volt rossz, ezért érdemes D800-at és D4-et venni…többek közt.”
Szóval egyik kutya, a másik egy híján húsz, de azért szeretjük őket! :)