Az improvephotography.com írásából íme a mai adag:
51. Utcai portrékhoz légy inkognitóban.
Mindenhol fényképezőgépek vannak, de ha egy hatalmas fotóstáskát cipelsz a válladon street-fotózáshoz, az rendszerint megrémiszti az embereket. Az utcai fotósok inkább a keskeny profilú fotóstáskákat favorizálják, mert azok kevésbé feltűnők.
52. Vigyél magaddal célszerszámokat.
Minden fotózásra vigyél magaddal néhány célszerszámot, ami nem is feltétlenül a fotózáshoz kötődik, de megmentheti a munkát, ha valami gebasz van. Ilyen például a biztostű v. csipesz (ha kiderül, hogy nagy a ruha modellre és be kell szűkíteni), ragasztószalag, sebtapasz, egy palack víz, extra akksi és memóriakártya, stb.
53. Keress érdekesen kinéző modelleket.
Úgy tűnik a fotósok rendszerint olyan modelleket keresnek, mint amilyenek ők maguk, de ha olyan embert fotózol, aki gyökeresen más mint te, az csak hozzáadni tud a portfóliódhoz. Én nem vagyok egy tetovált, goth motoros típus, de ha lenne lehetőségem egy ilyet fotózni, valószínűleg minden dolog lenyűgözne, ami egy ilyen emberrel kapcsolatos. Ez a különbség az, ami igazán érdekel engem egy fotózás során, és segít nagyszerű fotókat készíteni.
54. Használj természetes derítőfelületeket.
Egy homokos tengerparti fotózásnál a fehér homok hatalmas derítőlapként működik, ha a modell ül vagy fekszik a homokban. Ha városban fotózol, egy ezüstszínű kukafedél szintén derítőlapként tud szolgálni. Ugyanez a helyzet vízközelben is, ugyanis a vízfelület is képes árnyékokat deríteni. Ne feledd, hogy a nap nem az egyetlen fényforrás a természetben. Sőt, néha az is előfordul, hogy a nap bizonyos felületekről visszaverődő fénye több/jobb fényt ad a portrédhoz, mint maga a nap.
55. Várj egy felhős napra.
Semmi sem tesz boldogabbá, mint ha egy felhős napon kell portrét lőnöm. Egyenletessé és lággyá teszi a világítást, ugyanis a felhős ég hatalmas derítőként működik. Nem beszélve arról, hogy a felhőzet levesz a nap erejéből, így a vakummal könnyebben túl tudom lőni a környezeti fényt, ha erre van szükség.
56. Ejtsd a lámpaállványt és használj kézben fogható vakutartót.
Ha asszisztenssel fotózom, sokkal jobban szeretem a vakut egy hosszabb rúd végére tenni, mint állványra. Így az asszisztens kézben tudja tartani a lámpát, ahelyett hogy letennénk a földre és azon aggódnánk egész nap, hogy mikor borítja fel egy szellő. Gyorsabb is lesz így a fotózás menete.
57. Védd a vakuidat légrugós állványokkal.
Ha mégis a lámpaállványok mellett teszed le a voksod (pl nincs asszisztensed, vagy beltérben dolgozol), szánj extra 5-6000 Forintot, hogy levegős csillapítású állványt vegyél, így nem fog leesni a vakud, ha véletlen kilazítod a szorítót és nem fogod a rudat az állványon. Abszolút megéri a felárat.
58. Tegyél három (vagy több) képet egy sorba.
Ha gyerekeket fotózom, imádok gyors sorozatot lőni. Elkerülhetetlenül is homokot fognak a fejükre szórni, esnek-kelnek, vicces dolgokat csinálnak. Fogj három vagy négy képet, és kombináld őket egy kis filmcsíkká Photoshopban, hogy rövid történetet mutassanak be.
59. Ne hagyd, hogy a modellnek várnia kelljen rád.
Semmi sem öli meg jobban az izgatottságot és a fotózás energetikusságát, mint az, ha a modellnek várnia kell a fotósra, hogy az beállítsa a fényeket, tekergesse a tárcsákat a fényképezőgépén. Állíts be mindent, mielőtt a modell egyáltalán megérkezik a helyszínre, és a fotózás során csak pörögjenek az események.
60. Csinálj kontrasztot ruha és a környezet között.
Ha portrét fotózom ügyfeleknek, az elegánsan öltözött párokat imádom öreg, rusztikus helyszínekre vinni, a lazán öltözötteket pedig valami formálisabb helyre, mint egy templom, vagy egy szép kert. Ez a kontraszt érdekessé teszi a fotókat.
Folyt köv…
Az eddig megjelent cikkek emitt.