Videószerda: Hogyan készülnek a McDonald’s burgerfotói?

A printscreen.hu weboldalon bukkantam erre a videóra. Évek óta esz a penész a McDo hamburgerfotói miatt, de a videót látva még mindig nem vagyok meggyőzve teljesen, bár elgondolkodtató. Lássuk miről beszélünk.

A videón a McDonald’s Canada marketingvezetője látható, amint végigkalauzol minket egy fotózáson, ahol megörökítenek egy náluk vásárolt Ponyvaregény-burgert (Quarterpounder with cheese aka “Sajtos roájál” :) ), valamint egy food-stylist által ‘szalonképessé’ varázsolt szendót. A stylist elmondja, hogy a képen látszania kell az összetevőknek, amiket egy valódi szendvicsnek csak a belsejében látunk, ezért mindenféle – foodstylistokra jellemző – aljas ételfotó trükkel turbózzák fel a látványt. (Apropó, ételfotó workshop indul nálunk június 30-án Boros Ferivel és Petrovics Gyurival :) )

A vicc az egészben, hogy a végén úgy teszik plakátra a képet, mintha az ő burgerük szebb és jobb lenne, holott a gagyiburger a sajátjuk a pretty-burger a stylisté, a fotósé és a retusőré. Szerintem a főszereplő hölgy már nem dolgozik a cégnél. :D

Én évek óta figyelgetem a McDonald’s fotóit (sorbanállás rulz!) és meg voltam róla győződve, hogy ha nem is grafika az egész, de mindenképpen darabokból Photoshoppolják össze a képeket. Az lett a gyanús, hogy a paradicsomon sok képen ugyanott van a vízcsepp, a zsemlén ugyanott vannak a szezámmagok stb. Gondoltam van paradicsom layer, hagyma layer, hús layer, többféle ketchup/mustár layer, és az egészet összemontírozzák. Talán nem is PS-ben, talán van burgerépítő szoftverük… :D Szóval a videó engem nem győzött meg arról, hogy így készülnek a hambi-fotók, pláne azért nem mert részletekben is lefotózzák – mint az látható a filmben -, így annak is hagynék még esélyt, hogy darabokból raknak össze egy végleges képet.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Nem az a két összetevő az árulkodó a layeres összetételükről, hanem a saláta! Mindig, minden burgerben full ugyanúgy néz ki, és azt pedig nem lehet csak úgy beállítani, hogy merre fodrozódjon.

  • vendég

    Én megvagyok győződve róla hogy nem így csinálják, hanem azért olyan egyforma minden mert kivan öntve kivan fényezve minden egyes része minden egyes csepp és minden más is amit látunk és semmi köze nincs ételhez sőtt még a fogunk is beletörne ha abba harapnánk bele!! (ez csak saját vélemény!:)

  • vendég

    naná hogy van burgerépítő szoftver: http://www.mcdonalds.hu/azenhamburgerem

  • Galos Viktor

    Volt szerencsém fotózni a Magyarországi McD-t. Minden igazi, a szendvics egyben van, …egyszerűen csak nagyon jó foodstylist, és jó világítás, jó előkészítés. Meglepődnétek milyen kevés photoshop van rajta.

    • Újra itt a mester. :) Ha van kedved bővebben megírni, ismét teret adunk neki :)

      • Galos Viktor

        Egy jó barátomat, kollégámat helyettesítettem a hazai McD fotózásban két hónapig. A McD üzleti policy szerint nem nyilatkozhatok a fotózás részleteiről, akár én, akár a kollégám se. A lényeg az, hogy a világon különféle régiónként fotóztatja a cég a szendvicseit. Bármennyire hihetetlen, de igazi, sőt tulajdonképpen ehető termékeket fotózunk mindig. Minden alapanyag igazi, sőt olyan amit az üzletben használnak. Természetesen a fotózás elött ki van “castingolva” a legszebb alapanyag zsemle… stb. A lényeg a pontos, mindig közel azonos profi világítás, és a hihetetlenül precíz foodstylist munka, ahogy fel van építve egy szendvics. Nem árulok el nagy titkot, de egy teljes nap alatt max. 2 – 3 szendvicsfotó készül el. Nagyon kevés photoshopot igényel a kész felvétel. Igazábol a kontraszt , színbeállítások a lényegesek.

  • Sipuka222

    Alkalmazottként nekem kellett segítenem az alapanyag válogatásában. 3 napot tölthettem a fotóssal és csak meg szeretném erősíteni Viktort és a filmet! 1991-et írtunk, még filmre fotóztak, nem volt PS! Csak beállítás, fény és labor. Akkor is meg tudták csinálni, most miért adnák alább?