Képelemzés: Triumph reklámfotó

Nemrégiben futott óriásplakátokon és citylightokon a Triumph Shape Sensation kampány. Több fotós ismerősömnek is megakadt a szeme ezen a rendhagyó munkán, de megkockáztatom, hogy a laikus embernek is feltűnt, hogy valami olyan furcsa ezeken képeken. Nem az a klasszikus fehérnemű reklám, annyi szent.
A titka a dolognak az, hogy a brit divatfotós, Liz Collins gondolt egyet, és hozott egy kis színt a már-már unalmas “lány áll papíron” koncepcióba. Igen komoly ellenfénnyel fotózta Ms Parientét, amire még egy kis Photoshop-flare és extra színtelítés is került. Az eredmény véleményem szerint magáért beszél. Mi volt a cél? Egy karcsúsító fehérnemű bemutatása. Hogyan lehet karcsúsítani? Ilyen technikával, ahol a fény körülöleli a modellt, mintegy beleolvasztva a kontúrokat a háttérbe.

Copyright: Triumph (triumph.com)Pár ismerősömmel megpróbáltuk reprodukálni a világítást. A FotóSarok modellfotó tanárával, Szilágyi Stefivel is beszélgettünk erről, és abban mindenki megegyezett, hogy értelemszerűen egy egész fehér falat ki kell világítani ehhez a hatáshoz, abban viszont már megoszlottak a vélemények, hogy a modellt minél közelebb, vagy minél távolabb állítsuk a faltól. Az én – és sok más ismerősöm – véleménye az, hogy a modellt amennyire lehet “rá kell tolni” a falra, így érhetjük el, hogy a plakáthoz hasonló módon körülölelje az extralágy fény a modellt. A legjobb eredmény érdekében szükséges még a recepthez a csupasz bőr, de legalábbis a testhezálló, világos színű ruha, majd az utómunka során a Clarity csúszkát érdemes a negatív irányba tolni, ezáltal a fény még inkább belemászik a testbe a kontúrok mentén. Ez utóbbival ugyanakkor óvatosan, mert csúnyán el tudja tüntetni a bőrtextúrát és a vonásokat, elképzelhető, hogy nem a kép egészén kell ezt a fogást alkalmazni.

Amiről sokáig nem tudtam, hogy készült reklámfilm is a kampányhoz, mozgóképben is sikerült ez a képi világot reprodukálni:

Triumph reklámfilm ARRI : http://arri.hms1.mycreatom.de/projects/triumph/

A Triumph weboldalán található egy werkfilm, ki tudja meddig lesz ott, de egyelőre még meg tudjátok nézni, hogyan dolgozott Liz Collins (katt a lapon a baloldali első videóra):
Triumph werkfilm: http://www.triumph.com/hu/hu/4389.html#/behind_scenes
Érdekes, hogy a modellt körbepakolták derítőlapokkal, amiknek a hátoldala fekete, kérdés, hogy az eleje milyen lehet? Vissza kellett deríteni azt a rengeteg ellenfényt? Vagy épp az a képek lényege, hogy fekete maszkokkal méginkább levették a szemből érkező fényket? Kétoldalt mindenesetre jól látszik a fekete karton.
Első blikkre én azt mondtam volna, hogy sárgás fényű halogén lámpákkal világították a hátteret és nincs semmiféle derítés vagy vaku. Ebben az esetben még szaturációt sem igazán kellett húzni utólag a képeken, adott volt a sárgás, meleg elszíneződés. Aztán láttam a videón, hogy villognak a vakuk és bizony fel van szerelve a műterem rendesen. Nagyobb felbontásban megkeresve, a képen a lány szemében is látszik némi halovány derítés rendezői jobb oldalról, de elképzelhető, hogy ennek a kép egészét tekintve nincs jelentősége, csak azért vetették be a fehér derítőlapot, hogy életre keljen a modell szeme.
Végül már a jelen cikkhez képanyagot keresve találtam rá néhány másik változatra, van közte olyan, ami Magyarországon nem is került ki a kampányba.
Copyright: Triumph (triumph.com)

Ezen a képen bizony semmiféle sárgás elszíneződés nincs, és jól látható a derítővakuzás használata. Mitöbb, élfény és hajfény van a képeken, melyek kemény fények, tehát ennél a képnél már nem is a hátteret világították, hiszen az jól láthatóan szürke. Persze ez a kép sem rossz, de közel sem lett annyira rendhagyó, mint a plakátra kikerültek.

Copyright: Triumph (triumph.com)

Copyright: Triumph (triumph.com)

A másik képpáron nagyjából ugyanaz a beállítás látható, derítővakuzással és nélküle. Mindkét kép bekerült a kampányba. Nem szaporítom tovább a szót, nagy bátorság kellett egy ilyen fotósorozatot felvállalni és publikálni, de úgy néz ki bejött és sikeres lett. Érdekességképpen azért megemlíthető még, hogy a vakus és a vaku nélküli képeket is Phase One géppel készítették, de míg a vakus képeket P30+ hátfallal többnyire ISO 100, 1/500s és f/8 beállításokkal, addig a vaku nélküli képeket P65+ hátfallal, ISO 50, 1/250s beállításokkal. Sajnos más EXIF adatot nem sikerült kiszednem a képekből. Talán a sötétebb képeket saját fénnyel rendelkező citylightra szánták, a világosabbakat meg óriásplakátra?

Ügynökség: Bloom Project
Fotós: Liz Collins
Modell: Alba Carillo Pariente

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot