Ebben a minutumban kezdődött a hivatalos sajtótájékoztató a Fujinál, a leírás viszont már az interneté. Lássuk mit tud a már szétpletykázott, fotószivárogtatott, cserélhető objektíves, nagyszenzoros retro-kompakt. Az új szerelmünk…
A Fujifilm X-Pro1 célközönsége a profi felhasználók és a gyakorlott amatőrök. A Fuji teljesen új szenzort fejlesztett az új géphez, a neve X-Trans CMOS, mely APS-C méretű, de a full-frame gépekhez hasonló teljesítményre képes. Ennek titka az újfajta színszűrő minta, ami megnyitja az utat az ideális szenzorok irányába, ugyanis segítségével elhagyható az optikai low-pass filter.
Ez az anti-aliasing szűrőnek is nevezett eszköz a felelős azért, hogy a hagyományos szenzorok esetében kiküszöbölje a fals színeket és a moiré effektet, hátránya viszont, hogy lelágyítja a képeket. A Fujifilm új színszűrő elrendezésének köszönhetően ez a filter elhagyható úgy, hogy nincs se színi hiba, se moiré effekt, ugyanis a színszűrő elrendezésének kialakításakor a színes film felépítéséből vettek inspirációt. Az X-Trans szenzorban a színszűrők (vagyis a vörösre, zöldre és kékre érzékeny pixelek) 6×6-os mátrixban, véletlenszerűen vannak elrendezve. Az új megoldáshoz új processzor is kellett, ez pedig a Fuji EXR Pro proci, ami a gépbe került.
A masnia JPEG, RAW valamint RAW+JPEG képeket tud rögzíteni, 16 megapixelen, ISO200-6400 skálán, mely 100-25600-ra kiterjeszthető.
A nagyrészben alumíniumból készült, időjárásálló X-Pro1 vázra szintén fémből készült, jó minőségű, fényerős Fujinon objektíveket csavarhatunk, melyek X-bajonettel rendelkeznek. Ebből – mint már olvasható volt itt a blogon – hármat dobnak most piacra: ezek a “Fujinon XF 18mm F2.0 R”, a “Fujinon XF 35mm F1,4 R” és a “Fujinon XF 60mm F2.4 Macro R” Az APS-C szenzor miatt a gyújtótávolságot 1,5-tel kell szorozni, így a 18mm egyszerű nagylátószög, a 35mm az alapobjektív, a 60mm pedig egy kistele. A jövőben 9 további objektívet szánnak hozzá, köztük egy 14mm-es ultranagylátószöget és több zoom objektíveket is.
A gépbe az X100-ból már ismert hibrid kereső került. Ennek jellemzője, hogy könnyen válthatunk optikai és elektronikus keresők között, mitöbb optikai üzemmód esetén is rávetíti a gép az információkat a keresőképre. Az X-Pro1 további extrája, hogy a keresőkép a felcsavart objektív látószöge szerint változik, de ezt gombnyomásra felül is bírálhatjuk.
A Fuji továbbfejlesztette a korábbi, bridge gépeikből már jól ismert Filmszimulációs üzemmódokat is. A jó öreg Provia, Velvia és Astia filmszimulációk mellett néhány újdonság is bekerült a repertoárba, a Pro Negative Standard, a Pro Negative High (színes módok), a Monokróm, a Monokróm színszűrőkkel kombinálva (sárga, vörös, zöld) és a Szépia. Ez persze csak a JPEG képeket érinti, RAW esetén nincs hatásuk. Újdonság viszont a többszörös expozíció mód, amikor is egyazon “képkockára” több expót is fotózhatunk, mint a régi jó filmes időkben, és ebben segítséget nyújt a hibrid kereső és az LCD is (gyanítom rávetíti az első képet a hibrid keresőre, így passzinthatjuk hozzá a következő kockát)!
A gépbe ultrahangos szenzortisztítás is került, FullHD videót rögzít és számos kiegészítőt kínálnak majd hozzá.
Februártól elérhető a gép, a váz ára kb 1700$ lesz, az objektívek hozzá kb 650$.
Tesztképek e helyen.
Én elaléltam… :) Ti hogy vagytok ezzel?
Pingback: OMG! WTF? - FotóSarok Blog()