Újabb tesztfotók – 6D vs. 5DIII vs. 5DII

A tegnapi cikket kiegészítve íme egy precízebb ISO skála mindhárom géptől, illetve néhány magas ISO-s 6D tesztfotó.

Az alábbiakban láthatjátok a Canon 6D képeit, összevetve a két 5D-vel, ISO 1600-tól ISO 102400-ig. Érdekes megfigyelni a színi elváltozásokat egyes ISO értékeken, furcsa, hogy hogyan tolódnak el a képek a magentás-vöröses és a zöldes árnyalatba egyes ISO értékeken: a három gép ISO 3200-on vörös-zöld-zöld, ISO 6400 zöld-vörös-vörös, ISO 12800 zöld-zöld-vörös. Nem tudom mitől lehet ez, valószínűleg az eltérő szenzorok miatt, de a való életben ez ennyire nem feltűnő és nyilván a RAW feldolgozás során korrigálni lehet. A képek egyébként teljesen egyforma beállításokkal készültek, Sigma 70-200/2.8II objektívvel f/5.6-os rekeszen, Lightroom 4.3 alapbeállításon hagyott RAW konverzióval, 100% crop. Épp az utóbbi miatt döntöttem úgy, hogy elég a pixel-peeperkedésből és betettem pár életszerűbb képet is, ugyan nem teljes felbontásban, de így 1200px hosszabbik oldallal is beszédesek, jól mutatják milyen kiváló képminőséget ad a Canon 6D akár 12800-as ISO értéken is. Azt hiszem ez a gép még használható teteje, 25600-on már komolyabb probléma a zaj, de még ott is olyan képet ad a gép, hogy fekete-fehérbe áttéve még lazán filmes-közeli feelinget ad.

A tesztskálán ismét jobb-klikk + Megnyitás új lapon, vagy katt ide a teljes mérethez: http://bit.ly/V0ZCyt De érdemes a többi fotót is letölteni és Photoshopban megnézni, mert mint ma megtudtam a Chorme, Firefox és Safari böngészők képtelenek a korrekt színmenedzsmentre, egyedül az Internet Explorer jeleníti meg szépen a fotókat (de még a népszerű képnézegetők, mint az ACDSee és az Irfanview is beállításokra szorulnak, hogy a valóságot mutassák).

ISO 25.600
ISO 3200
ISO 3200
ISO 6400
ISO 25600
ISO 12800 nyers
ISO 12800 feldolgozás után (expozíció, kontraszt, vibrance, vignette) – így is még használható marad…

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Attila Enyedi

    Felmerül bennem az elvi kérdés, hogy miért vegyek 1 millióért 5d III-at, ha a 6D-nek jobb az isoja :D? (ok tuti másban jobb, ráad nikonos vagyok, ezért is az elvi kérdés) De ez kicsit csalódottság nálam.

    • a Canon már jó ideje elég önmagával versenyben hozza ki a termékeit – pláne ebbe az 5D körüli kategóriában. Az 5D az első változat óta az 1Ds-től vonta el a potenciális vevőket, mert ebben-abban gyengébb volt, de igényektől és felhasználástól függően mégis jobb alternatíva volt a jóval drágább csúcsgépnél.
      Most ugyanez a helyzet, csak tovább romlott. Túl sok gépet zsúfoltak ugyanabba a kategóriába: Az 1DX rohadt drága, az 5D mk3 meg nézőpont kérdése persze, de “majdnem ugyanazt” tudja fele annyiért. A 6D meg ugyanígy viszonyul az 5D mk3-hoz, hogy “majdnem ugyanazt” tudja jóval olcsóbban. Amiben hiányt szenved, arra meg erősen szubjektívvé válik, hogy szüksége van-e valakinek, vagy nincsen.

      Jól látod, egyre átláthatatlanabb, hogy miért is vedd a drágább gépet. Örülök, hogy nem állok gépvásárlás előtt, marha nehezen tudnék én is dönteni köztük.
      ,-))

  • Vendég

    “De érdemes a többi fotót is letölteni és Photoshopban megnézni, mert mint ma megtudtam a Chorme, Firefox és Safari böngészők képtelenek a korrekt színmenedzsmentre, egyedül az Internet Explorer jeleníti meg szépen a fotókat (de még a népszerű képnézegetők, mint az ACDSee és az Irfanview is beállításokra szorulnak, hogy a valóságot mutassák).”

    Erre nagyon kíváncsi lennék, akár egy komoly cikk formájában is. Firefox-ot használok, de nem vettem észre nagy különbségeket pl. a Lightroom, v. ACDSee-hez képest.
    Ami viszont roppant idegesítő, ha mobilnetet használok, akkor a képeket tömörítve tölti be, és nagyon darabosak, és rossz a színük. (minden képre Shift+R-t kell nyomni, vagy Shift+A-t, hogy normálisan betöltse a képeket)

    Egyébként meg a legkiábrándítóbb, hogy az ember küzd a szép színekért Lr-ban, dolgozik a képeken, utána meg ha nem papírra kerül, akkor a közönség 90%-a hulladék TN paneles kijelzőn nézi a kontraszttalan, kék alapfátyolos képeket. (Ez is megérne egy cikket, meg akár pl. IPS paneles laptopokat összeszedni, hogy mik vannak.)

    Amúgy aki fotózik, az minimum annyira legyen hajlandó, hogy vesz 18-20e Ft-ért használtan egy PVA paneles 19″ EIZO-t.