Bullet Time, avagy hogyan készült egy Landrover reklám

Az F-stoppersen rövid, de velős videót találtam. A szöveget először nem olvastam el, így a videó elején azon töprengtem, hogy a szent sz… kleofásba’ csinálták ezt a látványt? A videó végén persze kiderül: tengernyi türelemmel és sok pénzből.

A sztori lényege ugye, hogy a kocsi körül másodperc töredéke alatt forduljon meg a kamera, hogy belassítva a felvételt normál kameramozgást kapjunk. Kisebb tárgyaknál ezt “simán” megoldották egy speciális robotkarral, ami tényleg villámgyorsan és precízen mozgat akár egy nagyobb kamerát is. De hogy lehet ezt megoldani egy autó esetében? Az ún. Bullet Time a Matrix jelenetei óta nem egy újdonság erejével bíró technika, de így még senki nem alkalmazta. A Splice Boys csapata rengeteg szinkronizált DSLR-t állított fel egy-egy jelenet színhelyén, melyet sorban kioldottak és videóvá fűzték össze a sorozatképeket. Állítólag egy-egy jelenet előkészítése néha 10 órán át tartott, 5000 méteren, -23 fokban egy havas hegytetőn, vagy épp aranybarnára égve a perzselő sivatagban. Amíg nem olvastam a leírást, fel sem tűnt a valódi cél, miszerint a kamera közel kétszer 360 fokos kört ír le az autó körül, de közben változik a környezet. A jeleneteket egyébként Kínában vették fel…pontosabban fotózták le. A gépek számáról nem találtam infót, de a videó alapján úgy 90-100 db-ra tippelek (egy másik reklámot 96db-al készítettek), mégpedig Canon 300 vagy 350D-k, Canon EF-S 15-85mm-es kitobjektívvel.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Ha láttad volna az “Így készült a Matrix” c. werkfilmet, akkor rögtön leesett volna a titok :)