Talenthouse – a pénzkeresés új formája

A Talenthouse nevű oldal a művészeti alkotások pénzzé tételét vegyítené a közösségi média erejével. Érdekes koncepció, talán egy új lehetőség a kitörésre.

A talenthouse.com nevű oldal lényege, hogy kapcsolatban áll olyan cégekkel és intézményekkel, akik előszeretettel vásárolnak művészeti alkotásokat, és az oldal valamint a közönség segítségével összeköti őket a művészekkel. Legyen szó akár filmről, zenéről, grafikáról, vagy épp fotóról. A weboldalukon felhívásokat lehet olvasni, ahol ezek a felvásároló cégek tudatják a felhasználókkal, hogy épp mire van szükségük. Jelen pillanatban olyan nevek vannak a felvásárlók között, mint az Adidas, az Oracle, a Nokia, a Diners Club, a Microsoft vagy a Dr. Pepper, hogy csak néhányat említsek.

Ha rákattintunk  egy-egy projektre, először a közönség által felszavazott alkotásokat láthatjuk, ugyanis a közönségszavazat (is) dönti el, hogy mely alkotás legyen a projekt nyertese. A Get Details gombra nyomva pedig láthatjuk a felhívás részleteit, hogy mit kér a projektet kiíró cég, milyen műalkotással lehet pályázni. Ezt egyébként már a nyitóoldalon leszűrhetjük a fotózásra. Ugyanitt a részletek között szokás tételezni a díjazást, ami korrekt reklámpiaci érték, tehát ne gondoljuk, hogy sima lehúzásról szólna a dolog, ezek azok a cégek, akik még hajlandóak nagyobb összeget fordítani a reklámkampányaikra, így egy-egy nyertes 3000-5000 dollár körüli pénzösszeggel lesz kompenzálva, cserébe azért hogy felhasználják az alkotását. Sőt van olyan kiírás, ahol a második és harmadik helyezett is pénzt kap, igaz kevesebbet, de az ő alkotásaikat is felhasználják kisebb volumenű célokra.

Csekkoljátok az oldalt, érdemes: www.talenthouse.com

Itt pedig egy videó az egész ötletről:

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot