Kiszivárogtak a Hasselblad Stellar fotói. A Hassy ott folytatja, ahol a Lunarral elkezdte. Sokan nem értik, pedig nem példa nélküli a történet.
Az a patinás márka, amely fényképezőgépet küldött a Holdra, és amely világszerte sok fotósnak a non-plus-ultra, nemrég jelentette be együttműködését a Sonyval, majd nem sokra rá bemutatta vadonatúj koncepcióját, a Lunart, mely gyakorlatilag egy kicicomázott Sony NEX-7 tükörnélküli rendszerkompakt sokszoros áron. Szinte mindenki lehurrogta az ötletet, de a Hassyt ez egyáltalán nem érdekelte, ugyanis hamarosan bemutatják az új Stellart, ami “lelke mélyén” egy Sony RX100, csak épp ráerőltettek egy markolatot és egy H betűt. De már most megmondom, hogy lesz fullframe szenzoros Sony RX1 klón is Hasselblad logóval, és bizony lesz Hasselblad DSLR is csillagászati áron (erre volt utalás is, a cég álláshirdetésben sales managert és design engineert keresett ebbe a szegmensbe).
Ez azonban nem példa nélküli, ne felejtsük el, hogy a Leica ugyanezt csinálja évek óta, és működik. A Leica V-Lux és D-Lux kompaktok valójában Panasonic klónok, mégis évek óta szerepelnek a palettában, frissülnek, ami azt mutatja, hogy sikeresek.
Bizony vannak emberek, akik ugyanazt a gépet megveszik többtízezer vagy akár többszázezer forinttal drágábban, ha a kedvenc márkájuk logója van rajta. Ha ez a márka ráadásul a – mondjuk ki – sznobságra épít, akkor meg pláne. És hát ki ne érezné jól magát talpig Helly Hansenbe öltözve egy kabrióban, Leicával a nyakában? Erről szól a dolog, nem másról. A kevésbé sznob fotográfusok meg úgyis tudják, ez a Leica nem AZ a Leica, és ez a Hasselblad nem AZ a Hasselblad.