Infografika a fotótechnikai ipari trendekről

Érdekes inforgrafikát publikált a Lensvid.com a CIPA adatai alapján. Eszerint hanyatlik az iparág.

Az alábbi infografikáról az jön le, hogy a MILC gépek nem igazán tudják elbitorolni a piacot, illetve az, hogy csökken a kereslet a fényképezőgépek iránt. Kivéve talán Japánban.

Angolul nem értőknek íme az adatok:

  • 2013-ban 40%-al csökkent a leszállított fényképezőgépek száma 2012-höz képest. Míg 2010-ben 121millió fényképezőgépet szállítottak le a gyártók, addig 2013-ban csak a felét, 61milliót. A leszállított gépek száma 2010 óta folyamatosan csökkenő trendet mutat.
  • 2013-ban 20%-al csökkent a leszállított objektívek száma 2012-höz képest. Ebben a szegmensben viszont a tavalyi év volt a csúcs, 2009 óta emelkedett az obik száma, míg tavalyelőtt 31 millliót szállítottak le, addig tavaly 25milliót.
  • Ami a régiókat illeti, a leszállított fényképezőgépek az alábbiak szerint oszlottak meg:
    • Amerika 29%
    • Európa 32%
    • Ázsia 23%
    • Japán 13%(!!!)
    • Egyéb 3%
  • Objektívek eloszlása régiók szerint:
    • Amerika 27%
    • Európa 30%
    • Ázsia 27%
    • Japán 15% (!!!)
    • Egyéb 2%
  • Nem véletlen a három felkiáltójel Japán mellett, hiszen kijelenthetjük, hogy ők a világ legnagyobb “fényképezőgép fogyasztói”. Az ország a világ népességének 1,27%-át teszi ki, ehhez képest 13 és 15%-át tulajdonolják a 2013-ban eladott fényképezőgépeknek és objektíveknek. A MILC piacon 27% a részesedésük világviszonylatban!
  • 2012-ről 2013-ra a MILC eladások 4 millióról 3 millióra csökkentek, míg a DSLR eladások 16 millióról 13milllióra, vagyis 25% csökkenés az egyiknél és 19% a másiknál.
  • A géptípusok megoszlása 2012-ben: MILC 4%, DSLR 16%, egyéb fényképező 80%, 2013-ban MILC 5%, DSLR 21%, egyéb típus 74%.
  • A MILC gépek viszont nem terjednek úgy, ahogy korábban szakértők prognosztizálták, mindössze 1/3-át teszik ki annak a mennyiségnek, amire korábban számítottak az IDC kutatócég szakemberei.
  • A csökkenő fényképezőgép eladások fő motorja azonban a kompakt gépek iránt csökkenő kereslet, merthogy a DSLR és MILC szegmens 2009 óta folyamatosan növedett egészen 2012-ig, 2013-ban kezdett csak el az is csökkenni. Míg előbbi trendet egyértelműen az okostelefonok terjedése eredményezte, a DSLR/MILC iránti csökkenő keresletet nem tudni pontosan mi okozza. Legalábbis nekünk nincs ötletünk, a gyártók biztosan jobban tudják.

Szerző: Korecz Márk

Főként reklámfotózásban és esküvői fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog alapító szerzője, a FotóSarok Oktatóközpont "kreatív kisvakus világítás" oktatója.

Oszd meg ezt a posztot
  • :) Ez nem fekete vagy fehér, ennek legalább 267 oka lehet. Talán annyi fasza gépet hoztak ki 2012-ben, hogy minek költse az ember a pénzét évenként egy új gépre? Te sem veszel minden évben, vagy 2 évenként egy új kamerát! Minek is vennél, ha nem a munkaeszközöd? Igaz? 2011 után én sem veszek 2013-ban az x100 helyett egy x100s gépet, hiszen azt szeretném, hogy ha már kiadtam érte egy csomó pénzt, hosszú évekig kitartson mellettem. Persze az is lehet, hogy a marketing osztályon elfogyott az ötlet, vagy a célzott réteg lakásfelújításra költötte el a pénzét, meg új tv-re. Találgatni lehet, de az igazi okokat sosem fogják, fogjuk megfejteni. Oké, hogy fogyasztói társadalomban élünk és az is igaz, hogy a tulajdonosoknak csak a bevétel számít, de előbb-utóbb a csökkenés tartóssá válik és ezt tudomásul kell venni. Egy dolog biztos, mégpedig az, hogy a piac folyamatosan hullámzik… Majd 2017-ben beköszön a felemelkedés, vagy nem.

  • :) Ez nem fekete vagy fehér, ennek legalább 267 oka lehet. Talán annyi fasza gépet hoztak ki 2012-ben, hogy minek költse az ember a pénzét évenként egy új gépre? Te sem veszel minden évben, vagy 2 évenként egy új kamerát! Minek is vennél, ha nem a munkaeszközöd? Igaz? 2011 után én sem veszek 2013-ban az x100 helyett egy x100s gépet, hiszen azt szeretném, hogy ha már kiadtam érte egy csomó pénzt, hosszú évekig kitartson mellettem. Persze az is lehet, hogy a marketing osztályon elfogyott az ötlet, vagy a célzott réteg lakásfelújításra költötte el a pénzét, meg új tv-re. Találgatni lehet, de az igazi okokat sosem fogják, fogjuk megfejteni. Oké, hogy fogyasztói társadalomban élünk és az is igaz, hogy a tulajdonosoknak csak a bevétel számít, de előbb-utóbb a csökkenés tartóssá válik és ezt tudomásul kell venni. Egy dolog biztos, mégpedig az, hogy a piac folyamatosan hullámzik… Majd 2017-ben beköszön a felemelkedés, vagy nem.

    • Hobbi Gilda

      Ja. Tökre igaz. A napnál is világosabb, h túlcsordulás van. Mi a rossebnek próbálják eldobatni az 1-2 éves fgépet az emberekkel néhány ezer expóval? Már öt éve is csak ajándékba tudtam adni a régi kompaktjaim. Tele a padlás. Már akinek a huszadik fgépe volt már lassan az is észreveszi magát. Elértünk a falig. Ébresztő. Videokamera effektus játszik: irány a szekrényalja.