Mind a DxO, mind pedig egy neves magyar kolléga tesztjéből ugyanaz jött ki: A Canon 5Ds gépekben minden idők legjobb Canon szenzora ketyeg, de még mindig a Sony/Nikon páros képérzékelője az úr.
A DxO letesztelte a Canon 5Ds-t és az 5Ds R-t is, és érdekes módon előbbi egy hangyányival jobb eredményt kapott, pedig utóbbinak kellett volna. Az összpontszám 87 és 86 pont.
Az AA-szűrő hatásának kiiktatása nem volt különösebb hatással a Dxo Mark pontszámokra e két modell esetében. Összesítésben az 5Ds hangyányival nyert (87 pont vs 86 pont), miután 0.1bit színérzékenység előnnyel bír, míg a dinamikatartomány ugyanaz, ISO teljesítményben pedig picit jobb. Nagyon kevéssel jobb tehát, de azt mondhatjuk, hogy a két gép azonos képminőséget nyújt. Az aluláteresztő szűrő hiánya korábban azért volt szükséges, hogy kiküszöböljék a finom részletekben jelentkező moiré effektust, ám a mai 20+ megapixeles gépek már elegendő részletet képesek rögzíteni, 50 megapixelen fotózva – elméletileg – már nincs is szükség rá.
Másik két Canonhoz hasonlítva így néz ki a történet:
Láthatjuk, hogy a 6D-nél és az 5D Mark III-nál is magasabb eredményt ért el az 5Ds, veri őket mind színérzékenységben, mind dinamikatartományban, mind pedig ISO teljesítményben.
Sajna azonban a Sony/Nikon szenzorok még mindig jobbak – mint alább látható -, így az 5Ds sem tudott felérni velük. (Azt pletykálják, hogy az 5D Mark IV fogja megmutatni a tutit, kíváncsian várjuk). Hozzáteszem sokan azért kétségbe vonják a DxO teljes függetlenségét, a Canon gépeket hagyományosan lehúzzák (összehasonlításképpen a DX formátumú Nikon D7200-nak van még 87 pontja, színmélységben hangyányival gyengébb, dinamikában erősebb, ISO-ban pedig sokkal gyengébb, mint az 5Ds).
A DxO írását a témában itt találjátok.
Ezen kívül Bakos Gábor kolléga írt még meglehetősen szakmai hangvételű cikket a saját 5Ds R gépéről, melyet studiókörülmények között, és egy umbriai természetfotós túrán is letesztelt. Érdemes elolvasni a Terepen tesztelve: Canon EOS 5DS R című cikkét a Meshmag oldalain, melyből kiderül, hogy a 7D Mark II-t állva hagyja az új 5Ds, a Nikon D810-zel pedig zaj-ügyileg pariban van. Ahogy Gábor mondta “A szürke kártyás teszteken azt kell látni, hogy semmit nem lehet látni. Nincs érdembeni különbség a két gép között.”