Canon 5D Mark IV speclista

Hosszú idő után itt az első speclista az ősszel érkező gépről.

Ugyan a Canonrumorson CR1 jelölést kapott, ami az egyik leggyengébb besorolás, de számomra teljesen hihetőnek tűnik, így leközlöm, valszeg nem áll messze a valóságtól. E szerint a Mark IV…

  • 28MP fullframe CMOS szenzoros lesz,
  • Digic 7 procis,
  • Natív 100-51.200 ISO teljesítményű (kiterjesztve vélhetőleg ISO 50-204.800, esetleg 409.600… drukkolok, hogy inkább lefelé lehessen kiterjeszteni jobban, ISO 25-re pl.)
  • 9 fps sorozatteljesítményű,
  • 4K videót tud majd,
  • Érintőkijelzős lesz (vélhetőleg csak az AF-pont választás, esetleg még néhány funkció, mint az 1DX II-ben)
  • Dupla kártyafoglalatot kap: CFast 2.0 + SD UHS-II (lehet cserélni a hagyományos CF kártyákat)
  • Beépített Wifi + GPS lesz benne
  • 61 AF pontja lesz, ebből 41 keresztszenzoros
  • Csökkentett váz-tömegű lesz,
  • Új EF 24-105mm f/4L II IS kitobjektív is érkezik vele, és
  • 3600 dolláros áron indul majd (ami biza’ nettó kb 1mio Ft, vagyis kb egy árban várható az 5Ds szériával)

A publikált speclistában nincs benne, de biztosra vehetjük, hogy megkapja a Dual Pixel és iTR szolgáltatásokat LiveView/videó, illetve AI-Servo követőfókusz esetén, illetve megkapja az Anti-Flicker üzemmódot is. Abban is biztosak lehetünk, hogy az új, nagy dinamikatartományú szenzor kerül bele, ami a 80D-ben debütált, majd az 1DX Mark II-be is belekerült.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen hazai stúdióvilágítással foglalkozó blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Laci

    Új nagy dinamikájú szenzor… Már a megjelenésekor hátul kullogó lesz..

    • Akkor úgy mondom, az eddigi Canonokhoz képest. Tudom hogy a Nikon/Sony előrébb jár, de a Canonnal is lehet csodákat művelni. Lehetett eddig is, ha még jobb lesz, annak csak örülünk. Szóval kullogásnak azért nem nevezném, max nem 14,5FÉ csak 13. Ha büntetlenül lehet +2-3FÉ pusht csinálni vele, akkor már szavunk se lehet.

      • 5D Mark III, ISO100 egy expo…azért nem olyan rossz ez. Tudom az ördög a részletekben rejlik, de ennél a képnél a részletekben sincs gond. Aztán arról még nem is beszéltünk, hogy iSO400nál a Canon beéri a NIkon/Sonyt dinamikában, magas ISO-n meg le is körözi.

        • Laci

          Nekem 6D-m van, ami jobb, e téren, mint az 5DmkIII. Tehát nekem hiába mutatsz ilyen képeket :)
          Próbáltam Nikon D750-et is (hajlok a cserére, de akkor már D810), ki kell ábrándítsalak, ISO 400-on is jobb a Nikon (felette nem érdekel). 100-200-on meg… És sajnos használat során derül ki, hogy nagyobb a különbség a Nikon javára, mint amit az itt ott fellelhető tesztábrák alapján várnák.. Ha mindkét géppel készült képen csak 2 EV-t húzok, már láthatóan zajosabb a Canon..
          Amúgy nekem ISO 100-on kéne, hogy többet nyújtson dinamikában a gép.
          Az új Pentax vázról ne is beszéljünk, meg ki tudja mivel áll elő a Sony..

          • Nekem is van 6D-m ;)

          • …meglehetősen sokan vagyunk, akiknek nem áll meg iso 400-nál az élet. ;) ettől függetlenül nekem is fájó pont, hogy ennyivel jobb a Sony szenzora, sokszor kellene az a dinamika, de ahogyan Márk remekül összefoglalta fentebb, nem fog több pénzt termelni.
            az új Canon 35 1.4-ről meg csak annyit, hogy valóban horror az ára – nekünk, magyaroknak. képminőségben icipici az előny az Arthoz képest, felépítésben viszont nem éppen, ha utánaolvastál. az az obi egy tank, és nagyon sokan emiatt veszik meg, mert brutál starapabíró. van, ahol ez jobban számít, mint a tűéles kép.
            vitatkozni nem akarok, csak nem ennyire egyoldalú a dolog, még akkor sem, ha a Canon tényleg zavaróan kicsiket lépeget előre és a biztosra megy. jobban örülnénk egy innovatívabb, bátrabb hozzáállásnak, az biztos.
            nem tudom, ki próbált már 1dxII-t, de többektől hallom, hogy igencsak sokat lépett előre az a szenzor az eddigi Canonhoz képest, szóval én reménykedek.

          • Laci

            Én a 6D II-t várom még meg. Akkor döntök, hogy váltok e. Abban bízom, hogy a 6D szenzora ugye jobb mint az 5D mkIII-é, remélem most így lesz, a 6D II jobb lesz, mint az 5D lV..

          • C64forever

            Tíz évvel ezelőtt egy 5DmkI-ért ölték volna egymást a fotósok, vagy még azelőtt egy 350D-ért, persze haladni kell/lehet a korral, de ha valaki aki ilyen vehemenciával mint te és mások sírnak azért mert a 6D stb. képe egy “fos”, az engem megmosolyogtat. Tíz évvel ezelőtt is készültek lélegzetelállító képek, sőt húsz éve is, és folytathatnám tovább, én nem a Canont akarom védeni, mert mindenki azt használ amit akar, az én életem ettől nem változik, hogy a Canon, hogy áll a piacon, ezt a mentalitást nem tudom megérteni sokszor, hogy sokan úgy csinálnak mintha ezekkel a gépekkel nem lehetne jó fotókat készíteni, ha valaki nem tud, akkor már bocsánat, de inkább magába nézzen. Számomra meg ez a állandó Canon szenzorok körüli mizéria egy bandwagon, amire sokan felszállnak, ilyen hype, no mindegy, ha valaki azt mondja, hogy ő a maximálisan legjobban elérhető képminőségre törekszik és ezért vállt, azt még logikusnak tartom, de az azért már túlzás, hogy ezek a gépek szarok lennének!

        • Tivadar Gelner

          A lekörözéstől messze van, de még a beérés sincs meg, az 1dx mII esetében is csak beérésről beszélhetünk, de a probléma nem csak a dinamikával van mint ahogy a mellékelt ábra mutatja… Mindenesetre ígéretes az előrelépés de látszik hogy van hova még fejlődnie a Canon-nak ezen a téren. Ki tudja lehet az 5DIV-ben olyan szenzor lesz hogy csak pislogunk majd, meglátjuk.

          • Igaz igaz! Érdekes, ha rányomsz a Print helyett a Screenre még kisebb az eltérés.

          • Tivadar Gelner

            Sztem azért húzzák annyira ezt az 5DIV megjelenést mert valami nagyot fognak villantani most, mondjuk múszáj is nekik szvsz.

          • Én nem hiszek ebben. Se abban hogy egetverő meglepetés lesz, a Canon mindig csak hozza a kötelezőt, most is ezt fogja tenni, ami mindig épp elég ahhoz, hogy a komoly Canon tábort, a világszerte dolgozó professzionális fotósokat magánál tartsa, mert pici fejlődés mindig van, egyébként meg a melóhoz mindig bőven elég az ami van. Rengetegen használnak még mindig 5D Mark II-t a világon, a maradék meg 5D Mark III-at kb. A júzer persze látja hogy más márkáknál ez-az jobban megy, de aztán eszébe jut, hogy semmivel nem lesznek jobb képei, és semmivel nem fog jobban keresni, ha 1-2 FÉ-kel nagyobb a dinamikatartománya a gépének, vagy mert az ISO-ja nem 102ezerig terjeszthető ki, hanem 400ezerig. Nem lesznek szebbek a fények, nem lesz jobb a kompozíció és nem lesz több fizető ügyfél. Ellenben a váltással egy nagy rakás pénzt bukna és újra meg kellene tanulnia készségszinten kezelnie egy másik rendszert. Rendszert kevés kivételtől eltekintve hobbifelhasználók, kezdők, kevés felszereléssel rendelkező prosumerek váltanak. Profi, nap mint nap dolgozó fotósok legtöbb esetben csak akkor ha szponzoráció, vagy szerkesztőségi/ügynökségi átállás van a háttérben.
            Továbbá abban sem hiszek, hogy a Canon húzná az 5D IV megjelenését. Nem húznak semmit, Photokina kétévente van, két évvel ezelőtt korán lett volna még ez a gép. Az 1DX II-t is meg kellett várni, hülyék lennének fordítva csinálni, vegye meg az 1DX-et aki meg akarja, aztán lehet 5D-zni a többieknek. Még véletlenül se fordítva, teljesen érthető üzletpolitikailag. 4 éves termékciklus ezen a szinten teljesen normális. Canon 5D 2005, 5D Mark II 2008, 5D Mark III 2012, 5D Mark IV 2016. Valszeg azért tűnik időhúzásnak, mert a Sony meg a Fuji jellemzően kétévente frissíti egyes szériáit, de az inkább amiatt van, hogy új rendszerek, bőven van mit fejleszteni rajtuk évről évre. Egy DSLR-ben már nincs annyi fejlesztési lehetőség szerintem, hogy 2évente frissítsék és nincs is égető szükség rá. A MILC gépeknél még folyamatosan fejleszteni kell az EVF-et, az autofókuszt, az energiafelhasználást stb stb. Tudom ezzel nem értesz egyet, pedig így van. És szerencsénkre fejlesztik is. Ha nem kellene fejleszteni akkor nem fejlesztenék és nem jönne ki új gép 2 évente.

          • Laci

            DSLR-en is kéne fejleszteni, már 50+ megapixeles AA szűrő nélküli vázaknak kéne elérhető árban lenniük. Kit érdekel a videó, csináljanak egy 5Dsr gépet mondjuk 2000 eurós áron, normális AF rendszerrel videó nélkül, 15 EV dinamikatartománnyal. Aki videózni akar, az vegye meg a drágább videós vázat. A 6D képe is egy bágyadt fos, durván látszik az AA szűrő hatása.
            Én már unom a Canon-t. Fényerőtlen fixekbe pakolnak képstabit, ami meg nagy fényerejű obi, az abnormális áron van. A 35 1.4L II közel sem annyival jobb a Sigma 35 1.4 ART-nál, mint amennyivel drágább.
            Szívesen látnék pl normális áron pl 500-600mm-es fix telét, elég 5.6-os fényerővel és nem kell L-es kivitel, sokan pl lessátorból használják. Optikailag legyen jó..
            Ugyanaz a lemez, évről évre, dobálják ki a szar dslr vázaikat látszatfejlesztésekkel.
            Az ismerőseim közül tömegével váltanak Canon-ról Sony-ra, Fuji-ra, Nikon-ra. Ha ez így megéri nekik, akkor csinálják..

          • C64forever

            Jó sok fotós ismerősöd van, akik Tömegével váltanak, és mind Canonos volt, mennyi egybeesés :D de viccet félre téve, mit fotózol gondolom hivatásszerűen, hogy úgy tűnik az életed múlik hogy 12 FE dinamikáról 14-re ugorj?

          • Laci

            Jó sok hobbi fotós ismerősöm van (de ugye a hobbifotósból azért nem kis bevételük van a cégeknek, sokszor a drága gépeket nem a profik veszik, hanem a tehetős amatőrök..).. A 12-ről 14-re ugrásnál nem a számokat nézem, hanem, hogy ez fotón mit jelent.. Elég sokat..

            Egyébként igen, a többség Canon-os volt.. Egyre több a Nikon és a Sony + Sigma Art párosítás.

          • Tivadar Gelner

            De egyetértek, sokat kell illetve lehet még fejleszteni a MILC-eken, csak sokan nincsenek tisztában vele, már most hol tartanak (és nem rád gondolok :) )
            Amúgy meg fények kompozíció stb valóban nem lesz jobb, de nekem sokat megér ha elmegyek tájat fotózni nem kell állványt cipeljek, mert a Sony szenzor 1 expóból megoldja azt amihez az 5dIII-nak hdr-re van szüksége, de más területen is jól jön, de ne menjünk bele, a lényeg jól jöhet bármikor egy kis plusz dr.
            Sztem meg valami nagyot fog durrantani most a Canon, 2008 óta mikor az 5dII-be rakták a videózás lehetőségét azóta nem mutattak fel semmit ami nagyot szólt volna, csak ahogy te mondtad hozták a kötelezőt, ( bár sztem kötelező lenne az is, hogy konkurensekkel megegyező képminőséget produkáljanak a szenzoraik) meg is jelentek az első jelek a jó írányba, 80D, 1DxII, de szerintem a joker-t az 5DIV-el lövik el ;)

          • A logika ezt diktalná, a realitás meg azt mutatja hogy ma mar szinte semmi nem marad titokban. Ha valami hatalmas durranás lenne a mark IV-ben arról tudnának a pletyka oldalak.

          • Döme Jani

            Én is fotózok tájat és azért a 3-5 képes hdr-t nem említeném egy kategóriában az egy felvétellel sony szenzorossal, ha a nagyobb dinamika a cél. A tájfotózás amúgy sem egy kapkodós műfaj, az előkészületek hossza miatt ez inlogikus lenne. Az állvány stabilitását sem adnám fel, a millió részlet miatt, még nagy fényben, gyors záridővel sem, mivel próbáltam már és volt különbség.

          • Tivadar Gelner

            Szerencsére a szenzor stabilizáció elég hatékonyan kiváltja az állványt, én amúgy is csak ilyen leisure tájfotós vok ( nem ez a fő érdeklődési köröm ) nem veszem túl komolyan, csak ha már sok helyen megfordulok viszem magammal a gépet, de állványt azt inkább otthon hagyom :) És nem mondtam hogy felér a dinamika egy 5 képes hdr-el, csak ahol az 5dIII-mal már hdr-ezni kell azt az A7II legtöbbször (szinte mindig) megoldja 1 képből

          • Döme Jani

            Ha nem komolyan csinálod az persze más tészta, de ez a hszből nem derült ki. A tájkép fényképezésben az állvány kötelező, rekeszelünk rendesen, a stabilizálás pedig kerülendő, és egyenlőre az egy képből készült hdr sem tudja azt, amit a 3-5 képes hdr szinte bármely pro kamerával. Egy tájképész barátom D810-el hdr sort lő, pedig az a gép most az egyik legjobb erre a feladatra. A 055 carbon meg lehet talán 2 kg fejjel, nem szakít meg. A természetben gyönyörködni kell, van idő az állványra, a komponálásra, mindenre, csodálatos!

          • Tivadar Gelner

            Addig míg veszik ezeket a képéket így is, addig nem cipelem az állványt ;) ( A nem veszem túl komolyan, értsd úgy nem a tájképek adják a fő bevételem )És ez a stabilizáció nem optikai, hanem szenzor stabi.

          • Döme Jani

            A stabilizátorok ugyanazon giroszkópos technológiát alkalmazzák mind az objektívbe építve, mind a szenzormozgatásnál. Leegyszerűsítve a mozgatást ellenmozgással egyenlítik ki, ezért nem egyenrangúak egy stabilan rögzített képalkotó rendszerrel a fényképezés ezen területén.
            A kép értékesítésnél az alacsonyabb büdzséjű megrendelőknél érthetően nem olyan szintű az elvárt minőség, mint a galéria minőséget megkövetelő magasabb büdzséjű megrendelőknél, ők már jóval kritikusabbak. Mivel vannak ilyen megrendelőim, ezért nem lenne célszerű az alsóhoz igazodni, mert abból később már nem tudnék galéria minőséget produkálni.

          • Tivadar Gelner

            Ahova én fotózom, ott is csak a jó minőségű tökéletesen éles képeket tolerálják. Valóban nem egyenértékű egy állványal a stabi,(régen én is sokat állványoztam) de kézből is lehet éles képet lőni, ebben biztos vok ;)

          • Azért a microstock és a galéria nem ugyanaz.

          • Tivadar Gelner

            Nyilván nem ugyanaz, mint írtam nem is vok egy komoly tájfotós, és nyilván nincsenek is olyan kvalítású tájképeim amiknek egy galériában lenne a helye, de én is tudom milyen egy állványról, jó minőségű optikával készült kép, és azt is tudom hogy milyen egy éles kép, és ha egy kép éles akkor az éles, és nem annak a függvénye hol jelenik meg szvsz.

          • Krisz

            Ahová te dolgozol oda a Canon 17-40-es obi ratyi minősége is megfelel ;)

          • Tivadar Gelner

            Nem tudom hogy megfelel-e, csak fixeim vannak. De ha te mondod, én elhiszem neked :)

          • Krisz

            Veszik veszik Leggiccsesebb képeimre cuppantak rá legjobban, azokat ezzel lövöm juannak pont jó lesz a honlapjára ;) Szal van az éles, meg az életlen és ezt te határozod meg világszerte órabérbe?

          • Tivadar Gelner

            nem, nem én :) Miért te nem tudsz különbséget tenni éles és életlen között ? dehogynem…

          • Krisz

            Kinek a mi, ami neked az tán nem egyetemes. Mé a sok méricskélés az obiknál éles élesebb ésatöbbiséges? A colorbitnél annyira táblázatoztál itt meg fekete vagy fehér pedig annyi szürkeárnyalat :)

          • Tivadar Gelner

            Nyílván obikból vannak gyenge minőségűek és jó minőségűek, leginkább ezért használok csak fixeket , nálam nincs szürkeárnyalat, egy kép vagy teljesen éles vagy nem foglalkozom inkább vele. És hogy kinek hol az egyetemes szint… sokat elárul hogy ezek szerint neked a Canon 17-40-es obi “ratyi” minősége is megfelel, ha azzal készült képeket is publikálsz :) Bár nem ismerem azt az obit de a ratyi jelző sokat mondó :D És ha már személyeskedsz, akkor legközelebb arcoddal vagy neveddel tedd, köszi :)

          • Krisz
          • Tivadar Gelner

            Az valóban ratyi, de 100mm-en 1/13-al mégis mit vársz ? :D

          • Krisz

            A teszben csak 3 stopot nem sikerült megfogni. 4 stopnál tartanak a jobb stabik de azok se ám tájkép minőség, tágrekeszes prtréra meg ilyesmi. Ha van nemkevés 11 fe, 16-os blende 100 ISO az pont 1/8 záridő ha lematekozod. Tipik 35 mmnél is többmint két stop stabi és akkormég nem is bukik a fény, mer nyilván nem délbe fotózod a prérit. Érted egyszerű fizika meg matek.

          • Krisz
          • Laci

            Ne a Nikon D5-höz hasonlítsd (Nikont sem értem, tudnak ennél jobbat), hanem a D810-hez.. Várjuk meg annak az utódját..

      • Laci

        Én azért bízom benne, hogy valami jobb szenzort kap, mint az 1Dx II

        • Mármint az 1DX II-nel jobbat? Kizárt. Ugyanaz lesz benne. Ami ugyanaz mint ami a 80Dben van csak fullframe meret. Ugy tudom a Canon most állt at egy másfajta A/D konverzióra ezért a dinamika növekedés.
          Képe calm, pár év es kozepformatumra gyúrunk már