*FRISSÍTVE* Canon 5D Mark IV specifikációk

A canonrumors.com meglehetősen biztosnak véli az 5DIV adatait. Íme:

A CR szerint az alábbiak a Canon 5D Mark IV specifikációi, vannak közte meglepő dolgok, nem mondom. Például az, hogy mégsem lesz benne CFast kártya. Egyelőre azonban még fogadjuk kétkedve, a CanonRumors is CR3 besorolást adott a pletykának, ami kb a “hihető, de olyan forrásból származik, amiben nem bízunk 100%-ig”.

Új forrásból érkeztek biztosnak vélt extra információk, ezek vastagon szedve olvashatók:

  • Új, nagy dinamikájú, 30.4 megapixeles CMOS szenzor
  • Digic 6+ vagy Digic 7 processzor
  • 7 kép/mp sorozat
  • CF + SD kártya foglalat (nem lesz CFast)
  • Beépített WiFi (talán GPS is)
  • 24/30fps 4K videó
  • 60fps FullHD videó
  • 120fps HD videó
  • 4:2:2 szín-mintavételezés
  • 8bit 500mbps MJPEG
  • USB 3.0
  • A vezetékes távkioldó csatlakozóját előrehozzák arra a helyre, ahol eddig a “Mark XX” jelölés volt
  • Sokkal több érintőkijelzős funkció, mint az 1DX II-ben
  • További ergonómiai változtatások, pl. új Lock gomb a kamera hátulján
  • Induló ár: 3299 dollár (kb nettó 900ezer Ft)

És az eredetinek tűnő fotó:

Canon-5D-Mark-IV-camera

A Facebookon persze már jönnek a kommentek (a CR oldalán), hogy meeekkora csalódááás! Nem tud 120fps 1080p-t! Nincs benne 240fps! Nincs 16K felbontás 240fps-sel! Mér’ nincs CFast? Semmi nincs benne amiért a 6D-mről váltanék! Azt a 3000 dollárt akkor inkább egy Sony A7R III-ra fogom költeni. Ecetera ecetera… #hogynekteksemmisejó

 

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen hazai stúdióvilágítással foglalkozó blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Péter

    Nem értem miért kell a cikk végére ez a sírás. Ha ár-értéket nézünk bevezető áron misi környékén tényleg nem a legjobb vétel. De ne járasd már le magad ezzel a stílussal azért mert van aki ezt meg meri említeni… Tudtommal ez nem a Blikk.

  • Adam

    Szerintem ez nem a Márk hibája, hogy tényleg ilyenek az emberek. Persze, hogy semmi nem jó. Ez viszi előre a világot (ha kutató/fejlesztő az ember) De tényleg. Az ilyen adja el a 6D-jé és vegyen Sony-t! Mit nagy a szája? Cselekedjen. Mutasson “példát”. Annyira undorító aki csak kritikákkal tud élni, de alkotni még soha sem alkotott semmit. Miért let az ipse Canon-os?
    Én sem örülök, hogy a 70D-ben még nincs benne a 60fps/fullHD a 80D-be meg már benne van. Nah, de 1,5 évvel korábban és 115e Ft-tal olcsóbban vettem. Hogyne tetszene nekem is a Nikon D500. De pl egy 6D Mark II-t jobban várok. Ha annyi lesz, hogy nem éri meg megvenni, akkor lesz belőle egy ISO bajnok 6D. Oszt jóság van. Végre lesz FF gépem. (..majd jöhetnek hozzá milliókért az objektívek..)

  • Péter

    Ádám itt nem arról van szó, hogy nagy-e a szája a kommentelőknek, mert mindig is nagy volt. Itt arról van szó, hogy a cikk írójának minek kell egy külföldi facebook poszt kommentjeire itt, ilyen nyafi módon reagálni? Nyilvánvaló h a cikk írója Canon párti, ezzel nincs is semmi baj, ahogy a Sonysokkal sem, csak nem hiszem, hogy ennek ilyen módon kellene hangot adni.

    Az nem kérdés, a Sony videóban rég elhagyta a Canont és a Nikont, ezzel vitatkozni nem lehet. Az A7S már kb. 3 éves gép de a Canon még mindig nem tudta igazán lereagálni. És mondom ezt úgy, hogy Canonos voltam, de nem ragaszkodom egy márkanévhez, ha 2 év múlva a Fuji dob egy nagyot ezen a téren gondolkodás nélkül átállok. Fotóban már más a helyzet, ott azt vallom aki nem most kezdi hanem át kellene állnia valamiről Sonyra na annak nem valószínű h megéri a dolog. És ez innentől nyilván tök szubjektív. Csak egyszerűen nem tetszik az, ahogy a cikk végén a köpködős kommentek egy újabb köpködéssel lettek lereagálva.

    • Sokszor elmondtam már, hogy ez egy blog, nem egy magazin vagy egy hírportál. Igaz cégnév alatt fut, de mégis egy egyszemélyes blog telistele személyes véleményekkel. Szóval ha suttyó akarnék lenni, azt mondanám, hogy azért van benne ilyen megjegyzés, mert megtehetem hogy beleírjam :D És ettől még nem is lesz Blikk színvonal, mégpedig azért mert az utolsó bekezdést ironikusnak szántam, a hashtaggel a végén inkább poén mint komoly bár tudjuk hogy “minden csak vicceltem”-ben van egy kis komoly. Ebben is van. Iszonyatosan unalmas már mindig mindenhol a károgást olvasni, komolyan mondom stresszesebb lett az éltem mióta létezik a világon kommentelés. Rá kellett jönnöm mennyi hülye ember van körülöttem, a fotózástól függetlenül is (elég egy politikai cikk alatti kommentekbe beleolvasni). És persze nem bírod ki, hogy ne olvass bele néha. Itt a blogon is ezerszer elgondolkodtam már hogy letiltsam a kommentelést, de végül győzött a szólásszabadság (ami mellesleg engem is illet nem csak a kommentelőket). Most mindezt ne vedd magadra, nem rád gondoltam, csak általánosságban beszélek.
      Adam már félig leírta a véleményemet és te is leírtad most. Fotelből könnyű dumálni és annak aki ezer éve Canonra van berendezkedve, annak ez a legjobb választás nem a Sony és nem az XY. És ő örülni fog egy ilyen gépnek. Aki jól fotózik, sikeres a szakmájában, azok már a régi 5D-vel meg 5DII-vel is jó képeket csináltak, és az 5DIV újdonságainak is örülni fognak. És a Canon pontosan tudja ezt. Ezeket az embereket nem fogja átcsábítani sem a Sony, sem a Nikon azért mert 1-2 FÉ-kel nagyobb a dinamika vagy 10-20-szal több fókuszpont van, stb. Ettől még a Sony is jó gép és a Nikon is jó gép.
      Én nem vagyok Canon párti, bár Canont használok de nem ragaszkodom én sem egy márkanévhez. A Nikont épp olyan jó gépnek tartom, mint a Canont, ha most varázsütésre lecserélődne a felszerelésem egy ugyanilyen Nikonra, azt se bánnám, de a Canonnal is köszönöm, jól tudok dolgozni. Sony esetében szintúgy, bár ott még adnék pár évet a felzárkózáshoz.
      Az átállásról azok beszélnek az esetek döntő többségében akik hobbisták, és/vagy kezdők. Ők kárognak vagy ők elégedetlenkednek és gondolják az egyiket jobbnak a másiknál. Ugyanígy ők hajlamosak olyat kijelenteni, hogy ár-érték arányban a Sony jobb mint a Canon. Pedig ez nem olyan egyszerű. Akinek van egy váza meg egy vagy két objektíve az persze könnyen eladja és vesz egy teljesen más rendszert, de akinek van egy teljes felszerelése sok obival vakukkal rádiós kioldókkal, méretpontos szűrőkkel stb, annak ahogy írtad már nem is olyan jó ár-érték arányú egy másik rendszer. Ha olyan szolgáltatásra van szükséged amit a Canon vagy a Nikon vagy a Sony, Fuji akárki tud és más nem, akkor nem kérdés hogy melyik a legjobb ár/érték arányú. Nem cak a DxO Mark számokon múlik meg a árcímként. Arról nem is beszélve, hogy a Sony egyetlen versenyképes masinája az A7R II pont ugyanennyibe kerül, a hozzá való objektívek méregdrágák, szóval innentől alapjaiban vérzik el az ár/érték arány érv. Az A7S egy 12 megapixeles, videózásra kihegyezett gép, nem is lehet egy 5D-hez hasonlítani. Lehet hogy ISO-ban jobb, de AF-ben, felbontásban gyengébb. Aki mondjuk sportot fotózna, annak nem vígasz hogy jó ISO-ban a gép, ráadásul meccs közben lehet akksit cserélni.
      Szóval ezeket kell figyelembe venni, és ezek figyelembe vételével minden egyes kamera-hírnél 8-10 elégedetlenkedő embert hallgatni egy idő után már tényleg idegesítő.

      • Péter

        Megértem és részben el is ismertem az állásfoglalásodat, két dolgot kérnék csak a végére, nem szaporítva a szót: 1. azért szezont a fazonnal ne keverjük, ezért is emeltem ki a Sonyt videóra, mert ott jelenleg ez a legerősebb opció, amiket pedig felsoroltál (12 megapixel, AF) azokat komoly filmesek pont leszarják. Ez csak egy kis kiegészítés a margóra :) 2. igen egy blog, és lehet neked is szubjektív véleményed, de valahol azért mégiscsak író is lennél akitől egy nyafogós reagálás na… hát nem méltó viselkedés. Akármennyire sok a hülye. Szerintem.

        • Hát igen, végülis nézőpont kérdése. Aki a videót keresi az 5D Mark IV-ben, annak meglehet, hogy nem ez a legjobb választás. Az 5DII-vel indult Canon videó őrület már elmúlt, igaz a Canon lépett egyet előre a C-szériával, de méregdrágán, a Sony meg lelépte az A7S-sel. Én fotóban gondolkozom, és nekem az 5D még mindig fényképezőgép inkább, mint videokamera. Ennek figyelembe vételével érdemes olvasni amit fentebb írtam.
          2.: még mindig nem érzem én azt a sort nyafogásnak, mindinkább iróniának, ércelődésnek. Az a nyafogás, amit a kommentelők művelnek. De mindegy, lépjünk túl rajta :D Nem túl gyakori az ilyen a blogon.
          Sztem túltárgyaltuk, szép napot! :)

          • Adam

            Igazad van, én sem akarom tovább kanyarintani a dolgot, s csak azért reagáltam Péter írására, mert én sem nyafogásnak éreztem a te utolsó sorodat, hanem max irónikusnak. S egyet kell értsek azokkal, akiket idegesítenek, a már “megint csak ilyen szar lett…” hozzászólások. Vontakozzon ez bármelyik cég bármelyik újdonságára.
            Én hiszek benne, hogy mindazt, amit az elégedetlenkedők hiányolnak, (30 Fé dinamika, 25600 ISO-n annyi zaj, mint most a 100-on, stb…) az már kész van és akár bele is lehetne rakni egy gépbe. Jó tegyük meg. És? Mi történik akkor? 30 évig használjuk azt. Most meg 30 év alatt 2 évente lépnek +1Fé-et a gyártók és van 30 évük “előre dolgozni 60Fé-ig. (Nehogy készpénznek vegyétek ezeket az adatokat!!) De, ha mégis vlamelyik beletenné egy gépbe az összes létező legújabb fejlesztést/technikai megoldást akkor egyrészről nem hinnénk el. S utána fél évvel? Elvárás lesz onnantól a mégtöbb. S megint csak ugyanitt vagyunk. Aki csak fikázódni tud, annak soha semmi nem lesz jó.
            Másik kérdés. Legyen meg az elégedetlenkedők akarata. Kapják meg a gépek a top fejlesztéseket. Aztán ültessük őket a menedzsment és a fejlesztők helyébe. És várjuk el tőlük, hogy fél év múlva ugyanekkora lépésben hozzanak ki fejlesztéseket. Az elégedetlenség fő oka a szűklátókörűség/éretlenség/az összefüggések át nem látása az esetek nagytöbbségében. És ezért bosszantó. Verhetjük az asztalt, hogy nőjjön a búza gyorsabban, ha már két hónapja nem esett az eső…

          • Péter

            Videós szemszögből mondom, ahogy eddig is és részemről tényleg itt a vége: ott a Sony aki 3 éve letaszajtotta a VDSLR trónjáról a Canont egy jobb géppel, amit nem hiszem, hogy a Canon ne tudna meglépni, ha akarna. Az elégedetlenség ebből a szempontból pedig érthető. Nem űrhajót vár az ember csak egy olyan gépet ami képes válaszolni egy 3 éves kihívásra, de nem kapjuk meg. Nem azért mert a Canont nem érdekli a videós front hisz ők hozták be a köztudatba a dolgot az 5DII-vel. Nem azért mert nem képesek rá. Egyszerűen azért, mert a saját árpolitikájuk rabjai és nem akarnak váltani – csak közben a piac elmegy mellettük. És ne írja nekem erre senki azt, hogy nem érthető a dolog vásárlói szempontból…

            Mondjuk ha úgy nézem legalább az esélyét sem adják meg annak, hogy megbánjam a váltást.

          • Nem értek a videóhoz, így lehet hogy hülyeség amit írok, de nem lehet hogy inkább a következő történt az elmúlt években?
            1. A Canon behozta a VDSLR fogalmát az 5DII-vel, az emberek rácuppantak
            2. Olyannyira rácuppantak, hogy professzionális produkciók is ezzel készültek, úgymint a komolyabb zenei videoklipek, reklámfilmek, sorozatok, adott esetben nagyjátékfilmekben is snittek.
            3. A Canon úgy döntött, hogy inkább a profi szegmensre koncentrál, elindult a Cinema EOS széria, melyet az Arri és a RED konkurenciájának szán.
            Az 1Dc valami elcseszett mellékvágány lett, amit tuti nem visznek tovább. Biztos megbánták már.
            4. A low-budget szegmensbe, úgymint videoklipek helyi zenekaroknak, image videók kis cégeknek, esküvői videók, pornó, stb a Canon az X-szériás kamkordereket szánja, meghát az 5D szériát. De ez kérdéses. Az 50 megapixeles 5DS-ek már nem olyan májerek videóban, inkább fényképezőgépek. Meglehet hogy az 5DIV is erre a sorsra jut, vagy megmarad amolyan mellékesnek az esküvőzők és image-filmet gyártók számára.
            5. A Sony ez utóbbi szegmenst célozta meg sikerrel, viszont ez a szegmens a Canont annyira nem érdekli.

            Mennyire életszerű ez, amit leírtam?

  • Wagner úr, a kékszakáll

    Új, nagy dinamikájú, 30MP CMOS szenzor
    Digic 6+ vagy Digic 7 processzor

    Ez eddig nagyon jó, a 30MP nagy előrelépés, a nagyobb dinamika gondolom a 80D féle tartományt jelenti, ez szintén nagy előrelépés. Az új processzornak szintén örülök, táncos-színházi képeimnél nagyon jó lesz a kevesebb mák a magas iso-n.

    A CFast kártya hiánya nem érdekel, ezt a 30MP nem is indokolná, hacsak nem akarsz végtelen sorozatfelvételt lőni 10+ fps-en. A videós dolgokkal is így vagyok, ez elsősorban fényképezőgép, nem videós célszerszám.

    Az usb3 jó dolog, gyorsabb lesz a letöltés. Az érintőképernyő mókusvakításnak tűnik, nem tudom, miért jobb. Akkor már jobb egy tablet + a DSLR Controller app.

    Ami még kéne, az egy korábbi pletykában szerepelt, a 9fps sorozatfelvétel. Ha ez is meglesz, akkor instant get. Az alacsonyabb belépő áron, hát, lehet, hogy kiizzadom. Azért erre még alszok párat.

    • Végiggondoltam már én is ezt a touchscreent, arra jutottam, hogy a joystickos AF-pont tologatásnál szerintem gyorsabb lehet egy ujjbökéssel kiválasztani az AF pontot, még tán akkor is, ha ehhez le kell venni a szemünkről a gépet. Joystickkal tilitolizni olyan hosszú idő, hogy ennyi erővel le is vehetném a gépet a szememről. Van 5DIII-am és 6D-m, utóbbit csak a középső ponttal használom, előbbivel tilitolizom de azért elég macera. Majd meglátjuk mi tud a touchscreen.

      • Adam

        Én olyan nehezen szokok rá a 70D-nél a tapizásra, hogy még mindig a gomdokat használom reflexből. Ráadásul jobban kézre esnek, keresőbe nézés közben választok fókuszpontot, így nagyritkán kép visszanézéskor csúsztatom a képeket, néha nagyításkor…de akkor is idegen.