Affinity Photo – első benyomások a Photoshop kihívójáról

Megvettem és kipróbáltam a legújabb Photoshop konkurenst és ledöbbentem. Nem kifejezetten tesztnek írom ezt a cikket – egyszer talán majd az is lesz -, mert egy komplex programról van szó és szerintem a negyedét sem sikerült még megismernem a tudásának, de amit eddig tapasztaltam, az brilliáns! Jaj neked Adobe!

Aki nem ismerné, az Affinity Photo egy fotósoknak szánt képszerkesztő szoftver. Nemrégiben jelent meg, és egyértelmű célja az ipari standard Photoshop kiváltása. Tudom most sokan felszisszennek, hogy “jaja, ott van a GIMP, az se futott be igazán”, de higgyük el, hogy ezúttal komolyabb próbálkozásról van szó. Mert amíg a GIMP inkább egyfajta butított Photoshop-klón korlátozott tudással, addig az Affinity egy újragondolt program lényegében minden olyan funkcióval felvértezve, amit a fotósok a Photoshopban használnak, csak annál felhasználóbarátabb módon.

Először is két rövidvideó, az egyik az alap – baromi látványos – reklámfilm, ami a megjelenéskor debütált egy évvel ezelőtt, a másik az aktuális, 1.5-ös verzió promófilmje. Az 1.5 az Affinity eddigi legnagyobb frissítése.

Nem rejtem véka alá, hogy mi vitt arra, hogy kifizessek 39 dollárt az Affinity Photo kipróbálásáért. Konkrétan az Adobe-ra jellemző bugok és problémák. Magam is CC előfizető vagyok, Photoshopot és Lightroomot használtam eddig. Az egy dolog, hogy a Lightroomot kezdem elhagyni, mert áttértem Capture One-ra amióta ott is elérhető a kontrolleres használat, de a Photoshopra eddig úgy tekintettem, hogy nélkülözhetetlen szoftver. Maszkolások, montázsok, speciális képeffektek és persze a komolyabb retusmunka alapvető kelléke. Éppen egy munkám feldolgozása közepén jártam, amikor feltűnt, hogy a Liquify egy bizonyos idő után bedöglik, ami azt jelenti, hogy csak Hand toolom lesz benne, hiába nyomok bármilyen eszközre. Egy darabig szépen működik, aztán egyszercsak beragad a Hand tool és onnantól semmit nem tudok kezdeni vele. Olyannyira, hogy a Photoshop bezárása és újraindítása sem segít, hanem az egész Macet újra kell indítsam ahogy van. Gondoltam biztosan egy bug, amit lehet hogy már javítottak, ezért ránézek a Creative Cloudra, hogy van-e frissebb PS. Meglepetésemre a CC desktop app azt mutatta, hogy a Photoshop nincs is a telepített programok között. Ha rányomtam az Installra, kb 2 másodperc alatt végzett a “telepítéssel”, kiírta hogy Installed, majd visszaugrott a listánban a telepítetlen progik közé és újra ott volt az Install gomb. Gondoltam letörlöm a progit, de a hivatalos módját (CC appból Uninstall) nem tudtam megcsinálni, hiszen az csak akkor elérhető, ha a telepített progik között szerepel. A PS folderében lévő Uninstallra nyomva azt írta ki hogy a fájl sérült, nem használható. Remek. Ezek után fogam és kézzel kitöröltem a PS-t az alkalmazások közül (Mac-en ez ugye elméletileg egyszerűbb, mint Windowson), de semmit sem változtatott a dolgon. Na ekkor mondtam azt, hogy elég volt. Elég volt abból, hogy az Adobe már hangvezérlésen dolgozik, de az ipari standardnek minősülő programjai meg közben hemzsegnek a bugoktól. Két kezem nem elég már, hogy megszámoljam azokat a kollégákat, akik több verzióval ezelőtti Lightroomot és/vagy Photoshopot használnak azért, mert az működik, és inkább lemondanak az új, fancy funkciókról a stabilitásért cserébe. Szóval fogtam magam és ellátogattam az alig egy éves Affintiy Photo weboldalára, amiről mindehol ódákat zengtek már. Egy trialt megér. Aztán kiderült, hogy nincs trial, viszont egy viccosztály összeg nézett szembe velem. Háromhavi Photoshop+Lightroom előfizetés áráért lehet megvenni a progamot, így nem gondolkoztam, letöltöttem. Fél óra tesztelgetés után amit ott láttam, az minden várakozásomat felülmúlta…

Azt tudni kell, hogy az Affinity Photo a Mac AppStore-ból települ (van Windows verzió is már), ami egyrészt jó, mert könnyedén frissen tartható stb, másrészt elfelejthettem, hogy áfa nélkül vegyem meg cégnévre. Így 40 dollár volt 31 helyett, na bumm… (egyébként 50 dollár, de most akciós).

Essünk túl rajta:

Negatívumok

Színes ikonok

A programról az első benyomásom az volt, hogy nem tetszenek a színes gombikonok. Mostanában a minimalista szoftver-design a menő, nem tudom az Affinityben miért erőltették a 90-es évek gyermekrajz szerű, színes ikonjait, bár tény, hogy annak ellenére, hogy kevésbé elegáns, könnyebben beazonosítható, mint a Photoshop toolbar gombjai.

UPDATE: a Preferencesben át lehet állítani monokrómra. Kommentelőnknek köszönjük a tippet!

affinity-ps

PS toolbar vs. Affinity Photo toolbar

Környezeti menük hiánya

A második negatívum, ami feltűnt, hogy sok helyen hiányzik a jobbklikkes menü. Nem mindenhol, de sok helyen. A legproblémásabb ilyen szempontból az ecseteknél van, ugyanis jobbklikkre nem ugrik fel az ecsetméretet és lágyságot szabályozó csúszka, így ecsetméretet csak a toolbaron tudunk változtatni egérrel, vagy gyorsbillentyűvel vagy gyorsbillentyű+egérhúzással. Azért nem olyan rossz ez.

Gyenge színkijelölés

A harmadik probléma, hogy a Hue/Saturation/Lightness csúszka panelen nem lehet pipettával színt kiválasztani, csak listából lehet kiválasztani a Reds, Yellows, Greens stb alapszíneket. Ráadásul arra sincs csúszka, hogy mondjuk a Yellowst kibővítsük a Reds és a Greens irányába. A cikk írása közben azonban rájöttem, hogy némiképp van erre lehetőség csak előbb a sima – toolbarról elérhető – pipettával kell kijelölni a színt, ezután van Select sampled color menüpont a felső menüben, ahol azátn viszonylag szépen ki lehet terjeszteni a színkijelölést, és csak ezután kell ráereszteni a HSL-t a kijelölésre. De azért ez annyira nem hatékony, mint a Photoshopban, ahol mindez egy ablakból elérhető.

Retina kijelző részleges támogatása

A negyedik probléma – és ezzel azt hiszem ki is végeztem részemről a tapasztalt problémákat – csak keveseket érint egyelőre és lehet vele élni. Jómagam egy 5K felbontású iMacet használok. A retina felbontás úgy van kitalálva, hogy a szöveges és grafikai tartalmakat pixelösszevonással mutatja (4 valós pixel ad ki egy virtuális pixelt), nagyjából 2.5K méretben, hogy a webes tartalmak ne legyenek olvashatatlanok és a gombok ne legyenek használhatatlanul kicsik, viszont a fotó és videó tartalmakat a komolyabb szoftverekben natívan mutatja, így egy közel 14.7 megapixeles fotó 100%-os méretben tölti ki a képet. Ez a funkció a Photoshoppal, Lightroommal speciel működik, de az Affinityvel sajnos nem. A beállításai között ugyan szerepel a Retina kijelző támogatás, ám ez csak a kezelőfelületre érvényes. Maga a fotó méretezése nem megfelelő, ugyanis 50%-os méretben látjuk a fotó 100%-os méretét. Ha a nagyítást 100%-ra állítjuk az valójában már egy kétszeresen nagyított nézet lesz, akkora, mint amikor ugyanazt a képet Photoshopban 200%-on nézzük. Magyarán ami a PS-ben 100% az itt 50%-on akkora, ami itt 100% az olyan nagyítás, ami a PS-ben már 200% lenne.

Teszem hozzá, hogy a fenti problémák javítására szerintem nem kell sokat várni. A gombikonok gondolom maradnak, dehát ez legyen a legnagyobb bajunk. Jobbklikkes menüt tervezni nem nagy truváj, a színmintavételező pipetta egyébént adott a programban, csak a HSL ablakba kell beintegrálni. A választott színt kiterjeszteni se egy komoly számítást és programozást igénylő feladat és talán a retina rendes támogatása sem egetverő. Szóval szerintem ez csak idő kérdése csupán.

Screen Shot 2017-02-02 at 23.09.01

Affinity Photo alapnézet, jobboldalon az Adjustments listával (mellette fülön találhatók a Layerek és sokminden más, alul a Navitagor, a History, a Channelek)

Screen Shot 2017-02-02 at 23.09.12

HSL adjustment ablaka és a presetek

Screen Shot 2017-02-02 at 23.10.50

Selective Color adjustment ablaka és a presetek (helye)

És akkor jöjjenek a pozitívumok

Alapfunkciók

A programban szinte minden benne van, amit az ember a Photoshopban fotósként használ. Még a legprofibbak is megtalálják a magukét én azt gondolom. Az olyan dolgok teljesen alapvetők mint a rétegek kezelése, csoportosítása, a rétegmaszkok és rétegmódok (blending mode-ok) támogatása. Az is természetes egy ilyen programban hogy van ecset, van healing brush és clone stamp és van kijelölés. Mindezek mellett persze van a PS-ből ismert Quick Mask tool, automata kijelölés, finomítható kijelölés, vagy épp Content Aware Fill. Healing brushból is van tartalomérzékeny spot healing brush. Annyi, hogy itt content aware helyett inpaintingnek hívják. Akad még néhány dolog egyébként, ami itt másképp nevezett, ilyen még például a Surface blur, ami itt Bilateral blurként ismeretes. (Ha már itt tartunk, van Gaussian blur, Motion blur, Radial blur, Zoom blur, DOF blur is).

Szóval az alap dolgok mind megvannak és mind működnek, lényegében ugyanúgy mint a Photoshopban. Sőt, néha még jobban is. Az automata kijelölés valahogy okosabb. Ja és szereti a hajat/szőrt is. :) Csinálunk egy alap, nagyjábóli kijelölést a haj körül, majd egyetlen csúszkát (Border) kell húzni, hogy belevegyük szinte az utolsó hajszálat is a kijelölésbe.

Screen Shot 2017-02-01 at 19.55.47

Hajkijelölés

Aztán ott vannak a rétegmódok, vagy ahogy a legtöbbünk ismeri a Blending mode-ok. Ezek élőben működnek, mint a régi Photoshop verziók esetében (nem tudom miért szüntette be ezt anno az Adobe), vagyis ahogy húzzuk az egeret a rétegmódok fölött, egyből látjuk a hatását. És hát van mindenféle mód a PS összes blending mode-ja megtalálható, meg még néhány extra is, kb 5db.

Aztán van még mindenféle filter, élesítő, zajszűrő vagy épp zajhozzáadó, aztán a jó öreg Dust and Scratches is adott. Van mindenféle torzítás, de még Vignettálást se kell kézileg készítenünk, hanem van rá effekt. Vagy épp a vignettálás eltávolítására, vagy a CA-ra. Van még nekünk mindenféle automatika, Auto Levels, Auto Contrast, Auto Colours, Auto White Balance. Colours…egyem a British Englisheteket…

És ezek még mindig csak az alapok.

Advanced

Az advanced cuccok közül kapunk például Liquifyt, Tone Mappinget, HDR készítőt, Panorámakészítőt, fókuszpanoráma (focus stack) készítőt is, továbbá lépkedhetünk a színterek között és dolgozhatunk 16bites módban is. Van világítás szimuláció és van páraelüntető (Dehaze), meg persze Shadows/Highlights és perspektívakorrekció. Van geotaggelés is.

Screen Shot 2017-02-02 at 23.23.34

Liquify Persona (ablak) az Affinity Photoban

És a profi cuccok

A pro vonalnak pedig ott a Dodge&Burn, akár dupla Curves layeren, akár középszürke Soft light layeren, akár fekete-fehér ecsettel, akár Dodge és Burn toolokkal. Hovatovább kapunk a rendszertől a profi retushoz szükséges Frequency separationt is egyetlen kattintásra(!). Na jó kettőre, mert először behozza a dialógablakot és látványosan kettéválasztja a fotónkat High- és low frequencyre. A csúszkákat beállítva és az alblakot leokézva megcsinálja nekünk a rendszer a highpass/lowpass layereket és indulhat a szöszölés. Zseniális! Ha valami más trükk miatt kellene, akkor van külön Apply image menüpont is.

Split Frequency egy kattintásra

Split Frequency egy kattintásra

Shortcutok

És ami a legszebb, a Photoshop szinte összes keyboard shortcutja, vagyis billentyűzetes gyorsparancsa működik az Affinityben! De olyan szinten, hogy (Mac esetében) egy Ctrl+Alt+egérhúzással tudjuk az ecsetünket változtatni: jobbra-balra az ecsetméretet, fel-le a lágyságot. Működik minden: Ctrl(Cmd)+J a régetmásolás, Ctrl(Cmd)+A a kijelölés, D a kijelölés megszüntetése…stb stb, nem kezdem el felsorolni a hatszáz shortcutot. És persze igény szerint testreszabhatjuk a Keyboard Shortcut menüben.

Egyébként rengeteg funkcióból enged Presetet elmenteni a rendszer! Ha tehát egy eszközt mindig hasonló módon használunk, akkor elmenthetjük a beállítását, vagy épp külső fejlesztők csinálhatnak a programhoz preseteket. Akár Actionöket is, csak itt makrónak hívják, mint a Microsoftnál. :)

Pluginokat is enged telepíteni a szoftver, dehát új a kicsike, szóval én gyanítom hogy jelenleg egyetlen plugin sincs hozzá, de csak idő kérdése szerintem, hogy egy Portraiture, egy Noiseware, vagy egy DxO ViewPoint megjelenjen hozzá (vagy nem, ez a jövő kérdése).

Ja és PSD-t is támogat, mutatja a Layereket az elmentett PSD-nkben.

Personák

Érdekes egyébként hogy az Affinity Photoban ún. Personák vannak. Photo Persona, Liquify Persona, Develop Persona, Tone Mapping Persona és Export Persona. Ezek különféle módon megjelenő kezelőfületek. Az alap a Photo Persona, ebbe érkezünk a program nyitásakor, ez lényegében a Photoshop-szerű része a proginak. A Develop Persona hasonlít az Adobe Camera RAW-ra, vagy bármely más RAW konverterre, itt találhatók a klasszikus csúszkák, úgymint Exposure, Brightness, Contrast, Clarity, Saturation, Vibrance, vagy a lencsekorrekciók, élesítés, zajszűrés, Curves, színcsatornák, split toning stb stb stb. Ha RAW fotót nyitunk meg a progiban, akkor egyből ide kerülünk, de jpg vagy tiff vagy psd fotót is szerkeszthetünk ebben a Personában. A Liquify Persona neve magáért beszél, itt nem külön ablakban jön be a Liquify, mint a Photoshopban, hanem az alap ablak kezelőfelülete változik át. A Tone Mapping Persona neve is beszédes, ezt az eszközt is megtaláljuk a Photoshopban, csak elrejtve az Image – Adjustments – HDR Toning al-almenüben és sokkal butábban. Az Affinityben ez a látványos hatású eszköz kiemelt helyet kapott, vannak benne kulcsrakész presetek (melyek egyébként importálhatók, exportálhatók, szóval bárki gyárthat hozzá saját presetet), és egy nagy rakás csúszkát kapunk a testreszabáshoz. Nem csak a tone mapping szokásos csúszkáit, hanem fehéregyensúly csúszkákat is, sőt még egy Curves ablak is helyet kapott itt.

Screen Shot 2017-02-02 at 21.58.49

Tone Mapping Persona baloldalon a presetekkel

Az Export Personát először úgy gondoltam – név alapján -, hogy nem kell különösebben magyarázni, de bele kattintva azt tűnt fel, hogy nincs Export gomb, ellenben Slices-okkal kapcsolatos dolgok vannak mindenütt. Nameg az is fura – mielőtt még bárki megijedne -, hogy importálni nem kell a programba, ez nem katalogizált, mint a Lightroom, akkor miért kell exportálni? Miért nem jó a sima Save, vagy Save As… a File menüből? Merthogy nyilván van az is. Az Export Personában be tudjuk állítani a mentési paramétereket, ugyanúgy mint a Save as menüben. Méretet, tömörítést, formátumot, bitmélységet, ICC profilt stb. És van ez a Slices. Hogy pontosan mi a szerepe azt egyelőre nem tudom, csak nagyjából. Azt tűnt fel, hogy a kép tetszőleges részeit (és egészét) kijelölhetem az egérkurzorral (négyzetet húzva), ebből a program készít egy Slice-ot (szeletet magyarul). Ezeknek nevet adhatunk és ha készen vagyunk az összes slice-szal, akkor rányomhatunk az ekkor már megjelenő Export slices gombra és így a program a kívánt helyre elmenti az egész képet és az összes slice-ot vagyis képkivágásokat. Próbálok rájönni, hogy ennek mikor van értelme, ez a video talán segít megérteni 2:22-től:

Azt tapasztaltam egyébként, hogy kissé erőforrásigényes a program. A beállításoknál itt is meg lehet adni hogy mennyi memóriát használhat stb, nálam maxra volt állítva és be volt kapcsolva az OpenGL hardveres gyorsítás. Ha kikapcsoltam az OpenGL-t akkor a 2015-ös, 3.2GHz-es i5 gép a 16GB RAM-mal lassúcskának tűnt bizonyos területeken.

Hát dióhéjban ez az Affinity, engem meggyőzőtt. Mindent tud, csak sokkal egyszerűbben megoldva, mint a Photoshop. Nyilván nem kapható még hozzá hatvannyolcmillió action és nincs kismilló plugin, meg kétszázezer-féle brush preset, de majd lesz.

Sajnos kipróbálni nem tudjátok, ugyanics – ahogy írtam fentebb – nincs trial vagy demo verzió jelenleg, csak megvásárolni lehet. Cserébe viszont tényleg nem kerül sokba, 11ezer Ft egy ilyen tudású szoftverért, amit nemrég az Adobe még 250ezer Ft-ért kínált….. Ja és a gyártó rengeteg tutorialt felpakolt a Youtube-ra.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen hazai stúdióvilágítással foglalkozó blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Tamás Gomperz

    Szia, lenne két kérdésem: 1) a Nik Collection integrálható-e, 2) katalógusként is funkcionál, mint a LR vagy csak képszerkesztőként mint a PS?

    • Nem/nem. De igazabol mindkettő le van írva a cikkben. Ráadásul a Niket sztem mar nem fejlesztik szóval nem is várható.

      • Tamás Gomperz

        köszönöm a választ, a LR-ban szerintem az a legjobb, hogy egyszerre katalógus és utómunka program (és még a PS-ba is könnyű az átjárás), ha valaki Affinity-re vált, akkor mi a megoldás a hatékony kép tároláshoz és feldolgozáshoz?

        • A LR és a Ps általában nem vagy-vagy szoftver. A LR alap muveletekhez való a Ps meg komolyabb retushoz esetleg alap grafikai munkákhoz (ez is le van írva a cikkben :)) Ilyen az Affinity is. Tehat nem egy katalogizalo RAW feldolgozó. Mellette lehet használni LR-ot cagy C1-t Ez inkább a Photoshopot tudja helyettesíteni. Nyilván az átjárás nem mostanában lesz olyan hatékony mint ket Adobe szoftver között.

          • Tamás Gomperz

            oké, oké, azt értettem, hogy az Affinity a Ps-tváltja ki, mert élvezettel olvastam a cikket, csak arra kérdeztem rá, hogy mi válthatja ki a LR-nak azt az előnyét, hogy egyszerre katalogizál és az estek 90 százalékában (legalábbis nálam) elegendő retuseszközt biztosít, de ha szükség van komolyabb beavatkozásra, akkor két klikkel áttölti a képet a Ps-be, majd onnan egy mentéssel viszi vissza a képet a Lr-ba, azaz vissza a katalógusba. Ez azért elég jó. Szóval a kérdés arra vonatkozott, hogy az Affinity-nek van-e olyan társa, amelyik ezt a gördülékeny átjárást lehetővé teszi. Ha jól értem (még) nincs.

          • Nem muszáj kiváltani a Lightroomot emiatt. Ahogy a Lightroomból Photoshopba át lehet küldeni a fájlt, ugyanúgy át lehet küldeni az Affiitybe is…ott szerkeszteni, retusálni és ugyanúgy visszakerül a LR katalógusba. De ugyanúgy át lehet küldnei más szoftverekbe is, mind visszakerül a Lightroomba, ugyanis ilyenkor nem a RAW fájlt szerkeszted, hanem egy új fájlt, ami a létrehozás pillanatában bekerül a katalógusba (hogy ez jpg vagy tiff vagy psd azt be lehet állítani igény szerint). Amit a Lr+Ps kombó tud és más nem, az a Smart Object. Ha egy raw fotót Smart Objectként teszel át PS-be a Lightroomból (vagy az Adobe Camera RAW-ból), akkor a retusfolyamat során bármikor visszatérhetsz a RAW-hoz, mondjuk korrigálni egy fehéregyensúlyt vagy egy zajszűrést.. Ez az Adobe saját technológiája, más egyelőre nem akarta vagy nem tudta vagy nem szabadott neki leutánozni. Kérdés hogy 100 fotósból hány használja valójában a Smart Objectet?

          • A másik okosság talán még az Open as Layers in Photoshop, de az már igazából csak egy kényelmi funkció.

          • Tamás Gomperz

            köszönet (kedvet is kaptam hozzá, bár most úgy tűnik, hogy nincs akció)

        • Anulu

          Én az LR-ben pont ezt az importálos katalogizáló baromságot utálom ezért használok BR+CR kombót mindent tud amit az LR csak fapadosabb, igaz cserébe sokkal-sokkal gyorsabb (illetve most probálgatom a C1-et) . Az LR meg a CR is raw feldolgozó egyik sem alkalmas komolyabb utómunkára arra ps kell (ahogy emkorec is írta) ps kiváltására meg itt az affinity ;)

  • Gábor Lénárt

    Márk! Két dolog:
    Mac-en Photoshopban ha megnyomod a V gombor, majd Shift plusz + vagy – gombokat nyomogatod akkor szépen végigmegy a Layer Blending módokon. Nem kell az egeret húzkodni rajta mint régen a windows-on. És nem kell egyenként megnézegetni sem a layer módokat, ha eddig így csináltad :)
    Másik dolog:
    A Slice Photoshopban is létezik, a Crop tool alatt van ha jobb gombbal rákattintasz. Fel tudod darabolni a képet, majd (régi verziókban) Save for web and devices, új PS verzióban Export/Save for web(legacy) néven található a save for web opció, ahol el tudod menteni a képet szeletenként. Amikor feljön az ablak hogy hová mentsd, akkor pedig ki kell választani alul, hogy HTML and Images.
    Ezt a módszert régen még a basic webdesignos időkben nagyon sokan használták weboldal készítéshez. A lényege, hogy a böngészőben a html-t megnyitva a egyben jelenik meg, de a különböző kép részletek amiket feldaraboltál kattinthatók. Mivel minden kép részlet egy-egy jpg-ként van exportálva, így ezekre rakhatsz linkeket is, tehát amikor a böngészőben megnyitod a html fájlt, akkor ha ráviszed az egeret különböző dolgokra kattinthatsz. Régen így csináltak például menüket néhány weboldalra, hogy csináltak egy menüt PS-ben, majd feldarabolták, és minden menüponthoz hozzáadták a megfelelő linket ahová mutatnia kellett.
    Vagy webshopok egy modellfotót felraknak, és ha rákattintasz a fotón lévő pulóverre akkor bejön a pulóver oldala, ha rákattintasz a nadrágjára, akkor bejön a nadrághoz tartozó oldal, stb.
    Remélem érthető :D Ez egyébként egy ezer éves funkció, mondom konkrétan az új PS-ben már legacy funkcióként van listázva, manapság már kb senki sem használja.

    • En is csináltam igy weboldalt régen szóval erre gondoltam már :) fura hogy ez ilyen kiemelt helyet kapott az affinityben. Valami más oka is lehet

    • Gabi

      “..mint régen a windows-on..” Emlékeim szerint mindig is lehetett a win verzión simán kurzorral léptetni, Photoshop 4-től legalábbis.

  • Anulu

    A végleges windowsos verzióról van valakinek tapasztalata ? A béta nagyon sűrűn fagyott és a raw feldolgozójával is problémák voltak, sikerült ezeket teljesen orvosolni ?

  • Andrási Máté

    Én most vettem meg. Tesztelgetem. Rá kell jönni mi hol van. A Cikk ebben sokat segít. Meg kell találni a dolgokat benne. Windows verzió.

  • betyar87

    En regebben probaltam,de azt vettem eszre hogy jelentosen lassabb mint a PS.Mac-en probaltam.

  • Péter

    Szia Márk
    Jól sikerült az írásod. Az ikonok színeit pref-ui ben a monochromatic… bepipálásával+app restart al elveheted ha úgy neked tetszősebb!
    Van trial is reg után az affinity oldalán. Bár én első látásra megvettem :)
    https://affinity.serif.com/en-us/signup/trial/photo/

    Üdv,
    Péter

  • Krisz

    Két észrevétel. Már van trial-ja a programnak. És a Photoshop pluginokat is bele lehet tenni, nekem benne van az összes Topaz és a NIK is. Köszi a cikket:)

  • Slices: azok használják, akik weboldalakra designolnak, es szétszabdalják a komlpett page designt slice-okra. ;) gombok, héttér, itt egy kép, ott egy kép. Ennyi. ;)

  • Tomi

    iPad pron mennyire használható? Ez is csak egy butított app mint a ps és lightroom esetében?

  • Mindenhez(is) értek

    Hi! Használjátok még? Tapasztalat hosszabb távon? Most hogy lényegében kirántotta az Adobe a Lr desktop verziót a lábam alól, alternatíván gondolkodom…