Vágy, vagy háborgás tárgya? Ím’ a Canon 6D Mark II [FRISSÍTVE!]

Tegnap a Nokishita pletykaoldal kiszivárogatta a 6D Mark II fotóját és specifikációit. Jöhet a matek!

Frissített specifikációk vastagon szedve.

Azt már régóta mondogatják, hogy az új 6D Mark II várhatóan 1999 dollárba fog kerülni. Ez még csak pletykaszintű, de elég sokat emlegetik, nagy eséllyel helytálló lesz. Összehasolításképpen a Canon 6D 2012 szeptemberében 2099 dolláros áron került bemutatásra, szóval az új modell elméletileg olcsóbb lesz elődjénél. Azért csak elméletileg, mert 2012-ben még 220 Ft volt egy amerikai dollár, vagyis 462.000 Ft volt a 6D nemzetközi nettó ára. Magyar áfával ez kb 600.000 Ft bruttó. Emlékszem ennyi volt a 6D akkortájt, pont a FotóSarok Szaküzletben dolgoztam abban az időszakban.

Az új 6DII 2000 dollár lesz. Jelen pillanatban ugyan 279 Ft a dollár, de előtte hónapokig 290-295 Ft volt, emiatt árat emeltek a kereskedők/a disztribútor, nem néztem utána, de nem gondolom, hogy csökkentettek volna, amióta lement a dollár 290, sőt 280 alá. Szóval számoljuk mondjuk 290-nel a dollárt emiatt – és még optimisták voltunk, lehet a disztribútor 300-zal fogja -, így 2000 dollár x 290 Ft = 580.000 Ft nettó lesz a 6DII, ami bruttó 736.000 Ft…lenne, de – ne legyen igazam – elnézve a mai kereskedői trendeket, ez itthon közelebb lesz a 800ezerhez majd, mint a 700ezerhez.

Szóval megéri-e a Canon 6D Mark II a 700-800ezer Forintot, amikor kapható lesz?

Amit tudni fog:

  • 26.2MP CMOS szenzor, várhatóan 13,5 FÉ körüli dinamikával (ld. 5DIV, 1DXII)
  • Dual-Pixel CMOS AF videó és LiveView esetén
  • DIGIC 7 processzor
  • 7560 pixeles RGB+IR fénymérés
  • 45 fókuszpont a keresőben, mindegyik keresztszenzoros f/5.6 vagy jobb objektívekkel, f/8 fényerőnél 27db marad keresztszenzoros. A középső pont f/2.8 vagy jobb objektívekkel dupla keresztszenzoros (dupla érzékenységű).
  • Valószínű: keresővel -3FÉ-ig működő AF, LiveView-ban dual-pixellel -4FÉ.
  • A 6D-nél informatívabb, vetített kijelzős kereső
  • 6.5 fps sorozat (LiveView + AI Servo esetén 4 fps)
  • 30mp – 1/4000s max záridő
  • 1/180s vakuszinkron idő
  • ISO: 100-40.000 (kiterjesztve 50-102.400)
  • FullHD videó 60p, 5-tengelyen elektronikusan stabilizált
  • 3″ kihajtható, forgatható, érintésérzékeny LCD
  • 98% lefedettségű, 0.71x nagyítású kereső
  • Wifi, GPS, Bluetooth, NFC
  • Szimpla SD kártya foglalat (UHS-I még mindig)
  • Valószínű: Anti-Flicker mód, HDR mód,
  • TimeLapse mód 4K kimenet
  • Talán: 1.6x crop mód
  • 6D-nél árnyalatnyival nagyobb váz, de ez lesz a legkönnyebb fullframe DSLR kihajtható kijelzővel a piacon (kártyával és akksival 765g)

Lényegében ez egy fullframe szenzoros EOS 80D lesz. Kérdés még a vakuszinkron idő (1/200s-nál biztos nem lesz több, de lehet marad a korábbi, csak automatika által beállítható 1/180s), illetve, hogy melyik típusú RGB+IR fénymérő szenzort rakják bele? A szerényebb 7560 pixelest a 80D-ből, vagy megkapja a 150.000 pixelest az 5D Mark IV-ből?

Ne feledjük, ez a Canon szerint egy amatőröknek szánt belépőszintű fullframe kamera, nem professzionális eszköz! Az, hogy a világ szegényebbik felén munkaeszköznek használják, egy dolog…

6d_vs_6d2

Szóval azok után, hogy nem kerül bele jó eséllyel világot megváltó szenzor (bár erre még lehet esély, állítólag új szenzort terveznek bele), nem lesz 4K videó, nem lett belőle mirrorless, nem lesz egy villámgyors gép, nincs benne dupla kártyafoglalat, továbbra sincs dedikált WB és FEC gomb, továbbra is csak max. 1/4000s záridőt tud, “csak” 45AF pont lesz benne, ami nyilván a képszéleket nem igazán fogja érinteni…

80D 45 pontos AF rendszere, ezt kapja a 6D Mark II is

80D 45 pontos AF rendszere, ezt kapja a 6D Mark II is

…szóval megér-e ez majd 700-800ezer forintot a magyarnak, és megér-e 2000 dollárt az amerikainak? Utóbbiban eléggé bizonyos vagyok, de vajon Magyarországon el tud-e érni olyan sikert, mint elődje? Elég-e a jobb szenzor, jobb ISO, a végre széleskörűbben használható AF ahhoz, hogy a magyar júzer megvegye? Azt, hogy áshatjuk el a Canont, nem mondanám, nem a magyar piac fogja ezt eldönteni, külföldön pedig a 2000 dolláros árával és a tudásával ez egy sikeres gép lesz.

Bejelentés június 29-én, vagyis jövő hét csütörtökön…állítólag.

Válaszoljatok légyszi az alábbi kérdésre, bocs ez most egy picit bonyolultabb a sima Igen/Nem válasznál. :)

(Ezek a felmérések azért vannak, hogy jómagam is tisztában legyek az emberek véleményével, így objektívebb cikkeket tudok írni, is Ti is lássátok, hogy mi az átlagos hozzáállás egy-egy ügyben. Kíváncsi lennék, hogy kereskedők, disztribútorok, más szakmabeliek vajon figyelik-e az eredményeket.)

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • a szavazáshoz esetleg még egy kategória: “6d-m van, nagyon vártam az mkII-t, de ennyiért nem kell…” :-)
    ha lenne benne dupla kártyafoglalat backuphoz, akkor még az általad megjósolt árért is oké lenne. de így sztem nem éri meg, inkább még egy 5d3.

    • Focusgrafx

      Én oda szavazok!
      6D-m van és vettem mellé egy 5D3-at (használtan) és ez alapján nem bántam meg.

  • Zsolt Huszti

    “Ne feledjük, ez a Canon szerint egy amatőröknek szánt belépőszintű fullframe kamera, nem professzionális eszköz! Az, hogy a világ szegényebbik felén munkaeszköznek használják, egy dolog…”
    Ez annyira gáz szöveg, hogy no komment. :(
    Tessenek már megnézni, hogy alig néhány éve milyen képek készültek profik által használt 7D, meg Nikon D300 vázakkal! Mitől lesz “profi” egy váz és nem “amatőr belépő szintű”?!
    Egyébként meg egy eszköz mindig attól ilyen vagy olyan, hogy megnézzük a feladatot. Egy 1DXII nyilván jobban teljesít (megbízhatóbb) a trópusokon. Vagy aki kizárólag sportfotózik, szintén megtalálja a maga specifikus vázát. De még profi fotósok közül is hányan vannak, akiknek arra a mechanikai +-ra van szükségük?
    Ez a váz valószínűleg a profik többségének IS éppoly jó kamera, mint az amatőrök bármelyikének, bármire!
    Belépő szint, az mondjuk az 1300D, az amatőrök 95%-nak az is Space Shuttle. :(

    • Nyilván mindenkinek lehet egy véleménye erről, de az egyéni vélemények mellett vannak tények is. Elég csak azzal kezdeni, hogy a Canon jelenleg is három szintre bontja a termékskáláját. Látogass el bármelyik Canon honlapra: DSLR kezdőknek (1300D például), DSLR amatőröknek (6D, 7D Mark II, 77D) és DSLR profiknak (5D, 1D).
      És ez nem véletlen. A profi gép jellemzője, hogy masszív magnéziumházas, hogy jó időjárásálló szigetelése van, hogy dupla kártyafoglalata van és hogy a legfontosabb funkciókra dedikált gombja van. Ezektől lesz egy gép profi, nem azért mert lehet vele jó képet készíteni vagy sem. Jó képet bizonyos körülmények között telefonnal is lehet készíteni. Az más kérdés hogy egy profi géppel sokkal változatosabb körülmények között is lehet jó képet készíteni ahol egy belépőszintű gép nagyobb eséllyel elvérzik.
      No ennek megfelelően a 6D műanyag vázas, szigetelés nem sok van benne, szimpla kártya van benne és nincs például fehéregyensúly gombja, csak menüből lehet kiválasztani és állítani. Na ezért amatőr gép, nem azért mert nem lehet vele jó képet készíteni.
      Jómagam évekig 2db 6D-t, majd egy 6D-t és egy 5DIII-at használok munkára. Értsd ez a főállásom, ebből élek. Pont olyan vagyok, min az “alig néhány éve milyen képek készültek profik által használt 7D, meg Nikon D300 vázakkal!” kategóriájú profik. Erre utal a mondatom második fele, hogy a világ szegényebbik felén kénytelenek vagyunk a pénz miatt ezeket használni munkaeszközként, mert nagyjából megfelelnek. De ettől ezek még nem munkaeszközök.
      Jó példa erre, két hete voltam triatlon versenyen. A depóban persze időfutam bringa csodák, karbon űrhajók, sokmilliós bicók hada. De volt csomagtartós trekking meg mountainbike is. Azokkal is végigcsinálták a tulajaik a bringatávot, mert csak tekerni kell őket és egyszer célba ér velük az ember. De mégis az időfutam bringát találták ki triatlonra.

      • Rufi

        Ezt nagyon jól leírtad, annyival egészíteném csak ki, hogy például a 7D annó úgy indult, hogy profi APS-C váz és a mark II a dupla kártyafoglalattal már teljesen meg is felel a “követelményeknek”. Ahol a kis szenzor előny, ott sok profi használja, például profi természetfotósok között rendkívül népszerű és nem csak, mint másodgép.

        • Szerintem is de a Canon szerint…

          • Rufi

            Persze érthető, nyilván az 1Dx sokkal strapabíróbb és sok szempontból jobban használható, mint a 7D, egyértelműen profibb gép. Egészen addig, amíg a 600 F/4 + 2X sem elég fullframe-en… :)

          • Akkor biza közelebb kell cserkelni. :D de elég ritka hogy 1200mm nem elég. Asztofoto leginkább.

          • Rufi

            Közelebb cserkelni nem mindig lehetséges. Nekem egyébként még a rövidebb is elég (700mm fullframe), az én módszerem/stílusom ugyanis más, de vannak, akik például sokat járnak trópusi esőerdőkbe és nem tudnak mindig közelebb menni. Pl. egy kanadai fotós, Glenn Bartley mindig is APS-C gépekkel fotózott és amióta lényegében Dél-Amerikára specializálódott, azóta lecserélte az 500-asát egy 600-asra, mert az ekv. 1600mm sokszor kevés volt. De vannak olyan helyzetek is, amikor az egyik magas fa tetején násztáncoló madarat csak egy másik magas fáról lehet lefotózni, ott sincs mindig választás. Nem mindenki akarja átépíteni a természetet egy kép kedvéért. :)

  • Kornel Nagy

    “Elég-e a jobb szenzor, jobb ISO, a végre használhatóAzt, hogy áshatjuk
    el a Canont, nem mondanám, nem a magyar piac fogja ezt eldönteni,
    külföldön pedig a 2000 dolláros árával és a tudásával ez egy sikeres gép
    lesz.” —- Itt nincs egy mondat befejezve. Engem érdekelne, hogy itt mit szerettél volna írni! :-)

    • Köszi, javítva. Keep calm, semmi világmegváltó gondolat :))
      “…szóval megér-e ez majd 700-800ezer forintot a magyarnak, és megér-e 2000 dollárt az amerikainak? Utóbbiban eléggé bizonyos vagyok, de vajon Magyarországon el tud-e érni olyan sikert, mint elődje? Elég-e a jobb szenzor, jobb ISO, a végre széleskörűbben használható AF ahhoz, hogy a magyar júzer megvegye? Azt, hogy áshatjuk el a Canont, nem mondanám, nem a magyar piac fogja ezt eldönteni, külföldön pedig a 2000 dolláros árával és a tudásával ez egy sikeres gép lesz.”