Sony A7R III multishot, 4K, eye-AF demonstráció

Bemutatták ma a Sony új ütőkártyáját. Ebben a cikkben továbbvinném a megkezdett vonalat, hiszen jelentőségteljes gépről van szó, ettől hangos most a világsajtó is.

Eddig a Nikon D850 tartotta a lázban a világ fotósait, a Sony pedig ügyesen kivárta, amíg kicsit lecseng az őrület, és robbantotta a bombát, még magasabbra emelte a lécet a Sony A7R III-mal. A Nikonra azt mondták/mondják, hogy ez a világ jelenleg legjobb mindenes fényképezőgépe, ám nem kizárt, hogy a Sony A7R III beleszól ebbe a játékba. Majd a teszteken kiderül.

Kezdjük akkor a gép részletesebb bemutatását. Először is a váz: egy Sony fanboy az első cikkem megjelenését követő max 5 percen belül kijavított (nem csak engem, hanem a forrásomat a DPreivew-t is), hogy a Sony A7R III nem az A7R II vázát kapta meg néhány módosítással, hanem inkább az A9-ét. Lássuk…

Sony A7R II vs. A7R III a camerasize.com jóvoltából:

Screen Shot 2017-10-25 at 20.40.31 Screen Shot 2017-10-25 at 20.40.52 Screen Shot 2017-10-25 at 20.41.07

Sony A9 vs. A7R III:

Screen Shot 2017-10-25 at 20.41.34 Screen Shot 2017-10-25 at 20.41.54 Screen Shot 2017-10-25 at 20.42.13

Forrás: camerasize.com

A fenti fotókon jól látható, hogy valóban, az A7R III az A9 házát kapta annyi módosítással, hogy a tetején csak egy üzemmódválasztó tárcsa található. Minden más lényegében tökugyanaz.

A Sony által készített promófilm és animáció az új fícsörökről nagyon szépen bemutatja a gépet, vessünk rá egy pillantást:

Aztán itt van egy bővített videó a MultiShot üzemmódról, bár azt kell mondjam, hogy ennek megítéléséhez már nem árt egy jó monitor. Ezt a cikket egy 2011-es Macbook Airen írom, és hiába a FullHD videó, néhány esetben nem látom a különbséget a normál fotó és a multishot módszerrel készült fotó között. Nem minden esetben, azért a moiré eltűnése és a részlettelibb textúra durván kijön így is. Statikus témához nagyon vonzó tulajdonság lesz ez a multishot mód, kár hogy külön szoftver kell az összeállításhoz, mert a kamera ugye csak az “alapanyagot” készíti el hozzá.

Aztán van még egy videó a sorozatteljesítményről. A 10 fps mechanikus zárral nem piti dolog. Ilyet pár éve még csak a flagship DSLR-ek tudtak. Vegyük észre, hogy ez a Sony palettájában a leggyorsabb sorozattelesítmény mechanikus zár esetén, ugyanis ilyet még az A9 sem tud. Utóbbit ugyanis azzal hirdetik, hogy 20fpsre képes, de ezt csak elektronikus zárral tudja biztosítani annak minden előnyével és hátrányával, mechanikus zárral viszont csak 5fps a max. Így az A7R III az 10 fps-sel durván lealázza e téren, meg persze a DSLRek nagy többségét is. Élőben valahogy így néz ki:

Aztán kiemelték még, hogy sokat fejlesztettek a Sony A7R szemkövető autofókuszán is. Az A7R II e funkciója is remek volt, az A9-é egyenesen fenomenális (magam is próbáltam), az A7R III-ra meg elvileg azt mondják, hogy ugyanazt tudja, mint az A9. Az alábbi videón látszik, hogy erre tényleg nagy az esély.

Végezetül pedig itt egy beszélgetés a Sony egyik emberével, fókuszban az új gép és az új mindenes objektív, angolul értőknek ajánlom:

Bónuszként pedig a 4K videó mintafilm a Sonytól:

Egyelőre ennyi, de bizonyára jön még az okosság a közeljövőben.

Szerző: Korecz Márk

Főként reklámfotózásban és esküvői fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog alapító szerzője, a FotóSarok Oktatóközpont "kreatív kisvakus világítás" oktatója.

Oszd meg ezt a posztot