Váratlanul bejelentették a Sony A7R III-at!

A világ egyik legjobb fényképezőgépe teljesen váratlanul utódmodellt kapott.

Azt már napok, sőt hetek óta lehetett tudni, hogy a Sony ma be fog mutatni új terméket, de még a Sony-specifikus pletykaoldal sem sejtette, hogy ez az A7R III lesz (a sima A7 vagy az A7S harmadik generációjára ment végig a tippelés).

A Sony tehát a mai napon lerántotta a leplet a a7R Mark III, 42.4MP-es mirrorless kameráról (továbbá az FE 24-105 f/4 OSS obiról és fejlesztik az FE 400mm f/2.8 GM-et is), melyet azokra a tanulságokra alapoztak, amit a zászlóshajó a9 masinától szereztek. Az eredmény egy nagyfelbontású, fullframe kamera 10fps sorozattal, hatékonyabb autofókusszal és számos fejlesztéssel, amire az a7R II tulajok régóta vártak.

4501085764

(kezd canonos lenni a hátulja 😅)

Külcsín

A Sony A7R III ugyanazt a házat kapta, mint a II-es, de szorítottak helyet az AF-pont választó joysticknak, az AF-On gombnak, a dupla SD-kártya foglalatnak, a vakuszinkron csatlakozónak, és az A9 nagyobb kapacitású akkumulátorának egyaránt.

A kereső is fejlettebb lett, 3.69mio képpontos OLED, egyenesen az A9-ből, mely HD felbontású.

8176388893

Belbecs

A Sony szerint a gép 15 FÉ dinamikatartomány rögzítésére lesz képes és 14-bites RAW formátumot rögzít a legtöbb üzemmódban (beleértve a sorozatot és az elektronikus záras módot is). Már csak akkor vált a gép 12-bit RAW módba, ha 10fps-sel tömörítetlen RAW fotózunk.

A gépben továbbra is a BSI CMOS szenzor van, de nem a rétegelt típus, mint az A9-ben. A Sony szerint lényegesen javítottak a kamera követőfókusz és szemkövető (Eye AF) fókusz képességein a Mark II-höz képest (pedig az se volt már rossz), de olyan tempót azért nem várhatunk tőle, amit az A9 tud.

A gép zárszerkezetét is teljesen újratervezték (kevésbé okoz vibrációt) és bár a szenzor ugyanaz, mint az elődmodellben, a hardver, a processzor újratervezésével többet ki tudnak hozni belőle, sőt a IBIS (beépített szenzorstabi) is szintet lépett, immáron 5.5FÉ fórt biztosít CIPA mérés szerint (a régi 4.5FÉ volt). Csak hogy értsük: egy 100mm-es teleobjektívvel ha a 42MP miatt azt vesszük alapul, hogy stabi nélül 1/200s záridőt tudunk élesen kitartani kézből, akkor az új IBIS-szel lemehetünk akár 0,5mp-es záridőre is berázás nélkül! Ez már a hihetetlen kategória nálam.

A 3″-es LCD kijelző AF-touchpadként funkcionál, amikor a kamerát a szemünkhöz emeljük.

5452258455

Videó

Az elődmodellhez hasonlóan a Mark III is képes UHD 4K videofelvételre a teljes szenzorfelületét használva, de jobb eredményt kapunk Super 35 módban, mivel így 5176x2924pixelnyi felületet használ a szenzorból, amit egy rendkívül nagy részletességel bíró 4K videóvá konvertál. A Sony szerint egyébként mindkét üzemmód továbbfejlődött, de a kettő közti érzékelhető élességbeli különbség megmaradt.

Megtaláljuk a Hybrid Log Gammát is, amit először a Panasonic GH5-ben láthattunk, ami annyit tesz, hogy a kamera a Log video mellett rögzíti a metaadatokat is, ami a Hybrid Log Gamma kompatibilis HDR kijelzőkön natívan tud megjeleni utómunka nélkül. Ezen kívül Display Assist és SLog-3 segíti a videósok munkáját. FullHD felbontásban 120fps áll rendelkezésre.

Multi-shot felbontás

A Pentax DSLR-ekhez hasonlóan az A7R III is tud szenzoreltolással készült, összefűzött képet készíteni, ami kiküszöböli a Bayer-féle pixelelrendezés hátrányait, így a teljes színinformáció rögzítésre kerül minden pixelen. Ez csökkenti a képzajt, és csökkenti a Bayer-filter és a demosaic eljárás okozta lágyságot. Vannak azonban hátulütői is ennek a funkciónak. Az egyik, hogy a képek összefűzését nem oldja meg a kamera “házon belül”, csak négy külön RAW fotót rögzít ilyenkor, amit egy külön szoftverrel utólag kell összerakni, ezt a Sony ingyenesen szolgáltatja. Ráadásul a kamerának 0.5, 1 vagy akár 2 másodpercet is várnia kell az egyes expók között, hogy a szenzor helyre álljon. Ez nagyban megnöveli a kockázatát annak, hogy a tárgyunk bemozdul a négy expo alatt, még akár egy tájképnél is problémát jelenthet, ha picit lengedezik a szél. Szóval ez a funkció kb csak műtermi tárgyfotózás esetén lesz igazán hasznos.

3750112406

Egyéb

A gépbe anti-flicker üzemmód került, továbbá felvértezték két USB csatlakozóval is, egy 3.1 USB-C-vel és egy microUSB-vel. A kamera tud működni akkor is, ha ezeken a csatlakozókon keresztül töltjük, tehát fotózhatunk úgy, hogy pl. a microUSB-n keresztül hálózati töltésen van a kamera, az USB-C keresztül pedig kikötjük szoftverre (tethering).

Két SD kártya van a gépben, az egyik slot UHS-II kompatibilis, a másik csak I-es.

Az akkumulátor is új, az A9 akksiját kapta meg az A7RIII, amivel 2.2x annyi ideig bírja, mint elődje. CIPA mérés szerint 650/530 kép egy töltéssel (LCD/EVF). Ez továb növelhető az opcionális markolattal, ami az A9-nél is jelen van.

November végétől lesz kapható az új Sony, induló ára várhatóan 3200 dollár lesz, vagyis ugyanannyi, mint az A7R II volt.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Tert

    Na ez egy hír!! GAME OVER DSLR!!!

    • Már vártam a game over dslr és a bye bye Canon kommenteket :D
      Nem értem egyébként miért éreznek egyesek lassan gyűlöletet a dslrek iránt. Ez lehetett a filmről váltás időszakában is? Minden bejelentesnel bye bye film az egyik oldalról a másikról meg “a digitális meg mindig nem tud annyit mint a film” szöveg volt. Ma meg fancy dolog filmre fotózni. :D
      Most a dslrt űzik a népek mintha boszorkány lenne. Jött egy új technológia ami majd szépen lassan ki fogja váltani de nagyon lassan. Akik kipróbálták az új technológiát és elégedettek azok valamilyen érthetetlen okból siettetni akarják ezt a folyamatot. Néha már szinte dühösen. Pedig az ő életüket nem hátráltatja az hogy még mindig létezik dslr. Ettől még a mirrorless pont ugyanolyan (egyébként rohadt gyors) ütemben fejlődik. Szóval mire fel ez a siettetés? Saját döntésüket akarják igazolni azzal hogy veszni kívánják a dslrt? Enélkül nem elég biztosak abban hogy jól tették hogy váltottak? Vagy embertársaiknak akarnak ennyire lelkesen jót azzal hogy sürgetik az átállást? Azt is rábeszelnék aki még nem akarja?
      Érdekes pszichológiája van ennek az egésznek….

      • Teszem hozzá hogy a canonra spec joggal lehet haragudni.

        • Powershot

          Jut eszembe mi van a 5D Mark IV váz hibájával, Canon elismerte, hogy rossz/hibás a váz?

      • Anulu

        Szerintem ez bosszú amiért pár éve kifikázták azt aki MILC-re váltott, konkrétan a DSLR userek lehülyézték őket a legmagasabb szinten (és sokan még ma is teszem hozzá halkan ) :D Szerintem ennyi a pszichológiája.

        • Ebből lehet még cikk is lesz :D

          • Anulu

            A legújabb trend hogy Fuji fikázza Sony-t és fordítva, komolyan :D Már lassan olyan lesz mint Canon vs Nikon :D

      • Tert

        Nyilván rengeteg oldala van ennek, persze én is féltem a váltástól és igen, most jól esik látni, hogy talán jól döntöttem. Nem űzőm a DSLR-rt de igyekszem hangoztatni, hogy már létezik egy másik technológia ami tényleg sokkal többet tud. A DSLR számomra továbbra is egy “fancy” dolog, mint a filmes fényképezés is.
        Azt sokkal kevésbé értem mikor egy ilyen új MILC után majd jönnek az okos “DSLR FOREVER” kommentelők…
        Miről lehet ilyenkor beszélni? Arról, hogy halandó ember számára is elérhető egy olyan minőség amiről soha nem is álmodtunk…nem ez a fejlődés?
        És, hogy mennyi idő kell arra, hogy leváltsa a MILC a DSLR-t, hát erre köthetnénk fogadásokat… Én biztos, hogy nagyon rövid időre fogadnék…:-)))

        • Igazatok lehet.
          A nagyon rövid idő már bukó mert 8-10 éve már biztos léteznek milc gépek. Akkor még játékszernek tekintették őket, 3-5 éve már kezdték komolyabban venni őket, ma meg már tömegesen váltanak, és a dslr tulajok is elismerően csettintenek még akkor is ha még nem érzik a váltás szükségességét. Szóval szerintem már nem kell bizonygatni. És a bosszút se értem igazán mert pár éve volt is mit fikázni a milceken. Mostmár nem igazán van de ma már nem is igazán fikázzák, max azok akik nem értenek hozza. Egy biztos hogy egy kezdő hobbista nem fog tudni e témában objektív véleményt mondani. A fórumok csoportok meg tele vannak ilyenekkel. Csak az tudja ezt megítélni aki ipari szinten nyuzza a gépeket valtozatos(!!) körülmények között. Aki ipari szinten baba-mama fotót csinál stúdióban az nem tudja. Aki fotóriporter vagy sport fotos az se tudja, bár azt hiszi tudja, de igazából jórészt fingja sincs mire van szüksége annak aki highend reklám fotókat vagy fineart tajkepeket csinál. Ahogy a reklámfotós és a fotóművész se tudja mi számít kurvajo AFnek mondjuk egy szarul világított sporteseményen.

          • Anulu

            “Max azok akik nem értenek hozza” Az a baj nagyon sok ilyen van, ergo sokan fikázzák még, hidd el. Sony csoportban naponta!!! van legalább 2 megmondó ember hogy a milc xar, pedig nem hívta őket senki, csak azért lépnek be hogy megmondják ez igen is xar és a dslr örök majd kilépnek :D. Tovább megyek, mikor még névvel voltam itt, baszki megkerestek face-n és zaklatak hogy mit képzelek én, hogy lemerem írni hogy a milc lefogja váltani a dslr-eket :D

          • LOL! Hát igen erről beszélek. Én nem vagyok semmilyen ilyen csoportban, de látom az okos amatőröket mindenféle facebookra kiposztolt szakmai cikkek alatt kommentelni. De tudom hogy a többségük abból táplálkozik amit hallott a haverjától, hallotta a tanárától a fotósuliban vagy olvasta egy ezeréves könyvben/cikkben. A haverja pont annyira van képben mint ő rendszerint, bár az esetek többségében emberünk a haverját baromi profi fotósnak tartja. A tanárja akitől még hallhatta az infókat rendszerint egy begyöpösödött szaki valamelyik suliból, aki – gonosz leszek – többnyire nem véletlenül tanár. Örök mondás hogy aki nem tudja, tanítja (én is tanítok :D…de azért fotózom is mellette, sőt leginkább fotózom, és néhanapján tanítok). Aki nem tudja az meg nem dolgozik, nem ebből él, nem fejlődik és nem fejleszt, nincs képben a legutolsó technológiával és az aktuális igényekkel. Tehát ő sincs képben csak mondja a 10-15 évvel ezelőtt megtanult szöveget, amit akkor szedett fel mikor még fénykorát élte. Tudom gonosz dolog ilyet mondani de ismerjük ezt a fajta tanár típust. És ilyenből nagyon sok van. Az igazán jó szakemberek csinálják, foglalkoztatják őket és nincs idejük vagy igen korlátozottan van idejük tanítani.
            Mi földi halandók vitatkozunk itt a dslr kontra mirrorless témában, aki igazán menő reklámfotós itthon (nem szeretnék nevet említeni) az most épp árulja a sokéves Phase One P45+ hátfalát és a Hasselblad vázát mert egy újabb Phase One-t akar venni. Az ő plakátjait látjuk az utak szélén, nem a miénket, akik itt vitatkozunk :) Na jó az enyémeket is a HÁDA miatt, de az nem számít :D

          • Tert

            Mi a tanulsága / üzenete annak, hogy valaki árúlja a PO45-öt és a Hassit…??
            Eddig a 15 FÉ dinamika nem volt elérhető csak közép formátumban és persze a hozzá tartozó áron.
            Lehet, hogy a menő reklámfotósoknak is lépniük kell az “olcsó” high-end FF MILC-ek miatt?

        • gege

          Halandó ember számára??Ember, egymillió forint egy ilyen a7r 3….De a 2 ias annyi volt.
          De jó lenne, ha ez “halandó” árszínvonal lenne…
          És általában más milfek is amik megközelítik, vagy lenyomnak egy belépő dslr-t, azok is többszázezres árú masinák.

  • Tert

    399 phase-detection AF points + 425 contrast AF points!!!

  • Na végre egy jó hír a héten! Gratula a Sonynak és arra is gratula hogy ilyen titokba tudtak tartani mostanig a dolgokat….Canonnal már rég tudni hettekkel előbb a speckókat.
    Ami nagyon tetszik a gepen belul az a:10fps sorozat,AF-pont választó joystick,dupla SD-kártya foglalat,kereső HD 3.69mio képpontos(jobb mint a tükör,főleg sötétben),15 FÉ dinamikatartomány (LOOOOOOOL),új csendesebb zárszerkezet,új szenzor+szenzorstabi 5.5FÉ biztosít (azért ez atom gyerekek),UHD 4K videofelvétel,3.1 USB és jobb teljesitményű akksi. Szóval a mérce évről évre nő a konkurens gyártokkal szemben….Csak igy tovább Sony!

  • Péter

    A7S III-at vártunk nagyon, de egyefene, tavaszig ha megjön ráérünk :) De az pozitívum, hogy az ár nem lett magasabb, és ennyit fejlődött az R verzió is, ezek szerint az S-be is várhatjuk amit kell, még jobban bizakodom :)
    Nem fogom azt mondani, hogy bye Canon meg Nikon, nyugalom… Teljesen felesleges, videó fronton ezek a gyártók már halottak (nem rég voltam egy forgatáson többed magammal, egy srác volt aki 5Dm4-el jelent meg, vérciki volt egész nap amit kapott a többiektől… :D ), fotóban meg lassacskán rálépnek a dinoszauruszok útjára… Ilyen egy verseny nélküli piac ;)

  • Na akkor röviden: az illetőt ha valami a legkevésbé sem érdekli, az a 15FÉ dinamika és az olcsó high-end fullframe milc gépek. :D Drága mirrorless hívő barátaim, ne legyetek már ennyire elvakult fanboyok de tényleg!!! Ha azt mondom “jó reggelt”, abból kikanyarintjátok hogy miért jobb a fullframe milc, mint bármi más :D

    Mi a tanulsága / üzene annak hogy valaki árulja a P45-öt és a Hassit? Megmondom. Az, hogy az illető 2007-ben, max 2008-ban vette a P45+-t, amikor megjelent (20+ éve van a szakmában, szóval 10 évvel ezelőtt is már menő fotós volt), a Hassi H1-ek meg még a filmes érából maradtak rá az objektívekkel, ezekre tette a Phase One digi hátfalat. Szóval eddig egy 10 éves hátfallal dolgozott és egy-egy 15 éves kamerával. Színházi előadások és magyar filmek reklámplakátjait csinálja, neves italmárkák reklámjait, állami megrendeléseket stb. Mégis jó volt a 10-15 éves technika, nem ugrált mindenféle DSLR és MILC miatt. Pedig megtehette volna. A P45+Hassyk árából még most is kijönne egy jobb Canon/Nikon/Sony szett, csak a P45+ ér még most is 1,5-1,6mio Ft-ot, a Hassyk darabja fél misit kb.
    Szóval ha kihúzzuk a 15FÉ dinamikát…. De ne húzzuk ki. A P45+ 12FÉ-et tud, az újabb Phase One-ok 13-14-et. Szóval ez előrelépés. Ráadásul ez biztosan tudja a 14FÉ-et, a Sonyk, Nikonok meg csak a DxO szerint, más tesztek szerint ezek 12.5-12.7-et tudnak, a Canonok meg 12-t és csak a KF van 13 fölött. De hol érdekli azt a dinamika, aki mindent bevilágít saját maga és olyan árnyékokat, csúcsfényeket és tónusátmeneteket kreál amilyet csak akar?

    Ami érdekelheti például az az, hogy 39 megapixelről lehet hogy feljebb lépne már, hiszen a KF ma már 50-80-100MP-es és nem csak a fototechnika fejlődik durván hanem a nyomdaipar is.
    Érdekelheti az is, hogy el lehet mozdulni ISO50-ről mondjuk ISO200-ra vagy 400-ra komolyabb minőségveszteség nélkül, így nem kellenek olyan erős lámpák a jó eredményhez.
    Érdekelheti az is, hogy nem FireWire csatlakozóval kell 2017-ben bíbelődnie, hanem USB-C-vel, Thunderbolttal vagy UTP-vel.
    Érdekelheti, hogy a hátfalon lévő LCD érintőkijelzős már és nem 230k pixeles mint régen, hanem retina felbontású.
    Hogy az UDMA CF kártya sebességét ki tudja használni egy új rendszerrel. És még csak a hátfalnál tartunk, nem beszéltünk a Phase One meglehetősen ütős kamerájáról: http://blog.fotosarok.hu/2015/06/viritott-a-phase-one-itt-az-xf-rendszer/
    Ez már önmagában megéri a váltást egy 2002-es Hasselblad H1-hez képest.
    Csak néhány dolgot soroltam fel, az illetőnek bizonyára lenne még 100 felsorolható érve a váltás mellett, ami az elmúlt 10 évben felhalmozódott. Gondolj bele, te 10-15 évvel ezelőtt milyen fényképezőgéppel fotóztál (ha fotóztál egyáltalán)? Mit szólnál hozzá, ha még ma is azzal fotóznál, és már úgy lennél vele, hogy na jól van ideje lenne már lecserélni az öregrókát, és valaki megkérdezné, hogy ugye azért cseréled le, mert durván jönnek fel az okostelefonok, mi? Te is kiröhögnéd. :D
    És végül hogy miért nem fullframe mirrorless? Azért mert a komolyabb 16bites középformátum még mindig sokkal jobb képminőséget produkál, mint bármelyik fullframe kamera. Jobbak az objektívek, valós 16bit tónustartomány, kalbirált színreprodukció, gyártási szórás nélkül készített szenzorok stb.
    Na nem is lett olyan rövid… :D

    • Tert

      Zenit. 15 éve még Zenitet használtam és az obikat még most is használom néha. Szerintem ne probálkozz egy “menő” fotós fejével gondolkodni, felesleges.:-)))))
      Egész véletlen, bár nem közvetlen de én is ismerek valakit akinek a plakátjait láthatod nap mint nap nem csak nálunk de más országokban is. Egy lámpára többet költ mint én (vagy te) egy gépre. Digitális hátfalakat használt már akkor amikor én (és szerintem te is) még csak az újságokban olvastam ilyeneket. És persze Hassikat használ, amik között egész véletlen már van “MILC” is. És bizony érdekli a dinamika tartomány…
      A te menő fotósod nem attól menő, hogy 10 éves gépeket használ és csak módjával követi a technikát, nem törődik a MILC gépekkel és a dinamika tartománnyukkal. Az “én” menő fotósom sem attól menő, hogy mindig követi a technikát és érdeklik a MILC-ek.
      Ez a példa amit felhoztál nagyon szép, leírja egy “menő” fotós gondolkodását. De létezik még sok “menő” fotós akik másképpen gondolkodnak. Neked a te “menő” fotósod gondolkodása szimpatikus nekem mindkettő… :D

      • C64forever

        Ki gondolta volna, hogy pont van egy ismerősöd egy ellenpéldára ….. :D két éve milcet használok mielőtt nekem esne valaki :)
        https://uploads.disquscdn.com/images/4d88a4bae4d00eab1975013be9749a4f6376af289ba56ac2cbabad8a81f80065.jpg

        • Tert

          Hát ebből már nem tudok jól kijönni, még ha igaz is…
          Egyébként én nem szoktam neki esni senkinek pláne nem ha MILC-es… :D

          • C64forever

            Amúgy úgy nem szeretem ezt a kifejezést, filmre is szoktam fotózni de nem tartom magam analógosnak, ahogy ha úgy van akár a telefont is előkapom egy jó street fotó érdekében(dobáljatok meg miatta nyugodtan :) ) nincs tükör a kamerámban, és akkor mi van, másnak meg van, van aki X márkát használ, van aki Y márkát, de ettől még pont ugyanúgy fogunk elmenni lefeküdni este meg reggel felkelni(én legalábbis biztos :) )! Nem tudom miért van benne sok emberben, hogy ha valamilyen márkájú vagy típusú cucca van, akkor azt foggal körömmel védi vagy érvel mellette, hogy az a legjobb a világon, vagy ha kiadnak egy új jó gépet akkor úgy verik a nyálukat mintha kb ők fejlesztették volna ki, vagy övék lenne a cég, pedig csak annyit tettek, hogy elmentek a boltba és vettek egy kamerát(vagy autót, tök mindegy) és akkor ő már Fujis, Canonos, Sonys, MILCes, DSLRes, analógos stb. Persze nincs azzal gond, hogy az ember szereti a fényképezőgépét, és kötődik hozzá, de sokan úgy csinálnak mintha párkapcsolatban élnének vele, meg persze minden más szar, totál nem értem miért érdekel valakit az, hogy másnak milyen gép tetszik, vagy mit használ, személyeskedésig elment vitákat olvastam már azért mert felnőtt férfiak összevesznek egy tükördarabon. Mikor lesz ennyi komment majd egy cikk alatt arról, hogy kinek mi a kedvenc stílusa, vagy kinek ki a kedvenc fényképésze, vagy fotózási stílusokról, persze azért néha akadnak ilyenek is, de sok hobbi fotósnál, ami én is vagyok azt látom, hogy jobban érdekli őket az ecset és a vászon, mint az, hogy mit fest rá!

          • Tert

            Teljesen egyet értek abban amit leírtál, a MILC-es kifejezés, éppen csak egy kis fricska volt…
            Azért nem kell összekeverni a két témát. Itt egy új gép ami kapcsán lehet vitatkozni a technológiáról, persze ebben mindenki elfogult lesz és a számára elérhető információk alapján érvel – talán néha átesve a ló másik oldalára.
            Ettől még mindenki szereti magát fotózást is és alapjában úgy gondolkodik mint te. Legalább is remélem a többség ilyen…

  • Fesus Levente

    Túl van ez a dolog lihegve, dslr-milc vita.

    Kujva jo gepek vannak a piacon, mindenki megtalalhatja azt amire szüksége van. 10 éve azert nem volt ilyen es ennyi valasztek.

    Lassan 3 hete oda vagyok fotozni kulfoldon. Sok fotossal talalkoztam ez ido alatt. Tobbsege még dslr geppel nyomul es nem a kezdo szettel vannak kint. Sok nikon, kevesebb canon, elvetve sonyk, fujik, egy ket oly, es baromi sok dron, es olyan nagy komoly dögöket is reptettek.

    Lattam olyan insta sztart aki oly om-d geppel nyomult, 530 ezer kovetovel rendelkezik, es nem korlatozza az oly hogy jo kepeket keszitsen.
    Lattam olyat hogy egymas hegyen ott allnak/18/ mint f@sz a
    3.14na-ban es el nem mozdulnanak onnan. Ezeknek tok mindegy mivel vannak, trofea fotosok, es / vagy hulye workshoposok akiket meno insta huszarok par ezer dollarral lenyulnak.
    A sargak azok a legujabb legjobb cuccal, pl nem reg bejelentett d850 rendszervakuval a tetejen, mert az olyan meno.

    Sorolhatnam hosszan, de mindenki baszhatja mivel van kint ha a termeszet nem kegyes es szar fenyek vannak.

    Ez a sony tetszik, es ugy tunik olvasnak forumokat a cegnel mert minden gyerekbetegseget ami meg volt javitottak.

  • pergabb

    Lehet én olvastam rossz cikkeket eddig, de én azt láttam, hogy a szenzor ugyan az mint az A7RII-ben. Milc DSRL vitához nem tudok hozzá szólni, 10-szer jobb technikával sem leszek jobb fotós, szerintem van aki a sok-sok éves gépével egyből lekenné a mosolyt a számról :D Milc nekem simán csak kicsi, még mindig, markolattal is, majd lesz nagyobb is :) Totál defektes dolog fotósnak és fotósnak vitázni, nem tök 8 ki mit használ? Rohadtul gyerekes ez az egész szerintem. Canonod van? jah, csíra vagy, de te is, mert sony-d van, nézzed, nekem fujim van, ez a legjobb a világon, én is a legjobb vagyok ezért… :D :D A márkákat helyettesítsétek be amivel akarjátok, csak példa arra, hogy mi megy. Ok, én is váltottam canonról nikonra, de picit a tököm tele lett a mentalitásukkal, eleve az itthoni szerviz tök hülyének akart folyamatosan nézni, hajtott az ismeretlen utáni vágy, kíváncsiság és erre volt pénzem. Közben másnak pedig csak is jó tapasztalata van.. Éljen mindenki boldogan és fotózzon, tart ott a technika, hogy magunk képezzük és ne az újdonságok miatt stresszeljünk, mert a jó kép már nem ezen fog múlni. Sokkal idegesítőbb, hogy már mindenki pronak érzi magát, közben pedig semmit sem tud (én sem :D)