Ezt beszélik a Sonynál az A7R III megjelenése után

Az Imaging Resource interjút készített a Sony managereivel. Íme a sarokpontok a beszélgetésből:

1. Mindig hallgatunk a vásárlói visszajelzésekre.

2. Csak néhány felhasználó kért megapixel növekedést, ezért lett az A7R III is 42 megapixeles, mint az A7R II: “igen, néhány felhasználó több megapixelt szeretett volna. De a nagy többség más területeken szeretett volna fejlődést látni, úgymint a nagyobb akkumulátor kapacitás például, vagy a gyorsabb autofókusz vagy épp a jobb képminőség gyenge fényviszonyok között. Figyelembe véve ezeket az igényeket meg is lett a harmadik A7R generáció fejlesztési irányvonala.

3. A technológia és a vásárlók felhasználási szándékai gyorsabban változik, mint ahogy a Sony szerette volna, így a cég gyors termékbevezetési ütemezése folyamatosan alkalmazkodik a kereslethez. A technológia és a vásárlói igények gyors változása ugyanakkor megnehezíti a roadmap (jövőben bevezetendő termékek listája) 5-10 éves tervezését, jóllehet a technológiai fejlődés jobban kiszámítható, mint a vásárlói igények.

4. Az A9-től eltérően az A7 széria egy sokkal szélesebb közönség számára készül. Nők, férfiak, fiatalok és idősek, emiatt a vázméret itt számít. Ezért maradt az A7R III akkora, mint elődje.

8176388893

5. A Sony úgy döntött, hogy nem adoptálja az XQD kártyát, mert ezek elérhetősége még eléggé korlátozott és inkább a profi videokamerákba lesz majd jó.

6. Az A7R III zárszerkezete nagyobb, mint az A7R II-é, annak ellenére hogy kevesebb lett a hely a nagyobb akksi miatt. Ezt úgy tudták elérni, hogy sikerült lecsökkenteni az elektronika méretét. A nagyobb zárnak nagyobb helye van, ezáltal annak fékezőmechanizmusa is hatékonyabban tud működni, vagyis lelassítani a zárat, mielőtt lecsapódna az akna aljához. Ez jelentősen csökkenti a zár okoztavibrációt.

7. A Sony szerint azért használnak UHS-II és UHS-I kártyafoglalatot, hogy megtartsák a kompatibilitást a régebbi formátumú kártyákkal, mint a Memory Stick (Haha!! Ne mááár!!! A kutya nem használ Memory Sticket, ezzel szemben a Nikon meg képes volt dobni a CF-et, amit a komplett profi szcéna használ – a szerk.)

8. Az APS-C és az 1″ méretű szenzorok hamarosan dinamikatartomány növekedést kapnak, köszönhetően az A7R III-ban alkalmazott technológiának.

9. Sales szempontból manapság a vásárlói igények követése sokkal fontosabb, mint a technológiai előrehaladás. Minél több lelkes amatőr és profi csatlakozik a rendszerükhöz, annál jobban tudják ezt a szemléletmódot kamatoztatni. A Sony nem csak hallgat a vásárlóira, hanem tanulmányozza is őket, hogy elsőkézből értesüljön mire van szükségük.

10. Képminőség már nem kérdés a legtöbb fotós számára, ezért lett az intelligens autofókusz a fejlesztés elsődleges célja a Sony számára.

11. A processzortervező csapat a Sony kamera divízióján belül ténykedik, és a processing a kameratervezés központi elemévé vált.

12. Egyedül a szenzort nem a képalkotói divízión (Imaging Group) belül tervezték, tekintve, hogy erre a Sonynak külön üzletága van, akivel az Imaging Group kooperál.

13. 23db E-bajonettes objektívet dobtak piacra 4 év alatt.

14. A mirrorless technológia előnyei egyre csak sokasodnak, míg a DSLR-eké stagnál.

15. Profik számára fejleszteni azért jó, mert mérnöki szemponból a sztenderdeket magasra kell tenni, ami a legjobb módja annak, hogy jobb termékeket tudjanak letenni az asztalra. Nem beszélve arról, hogy a profiktól jóval komolyabb visszajelzéseket tudnak kapni a termékeiket illetően.

A teljes interjút itt tudjátok olvasni.

 

Szerző: Korecz Márk

Főként reklámfotózásban és esküvői fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog alapító szerzője, a FotóSarok Oktatóközpont "kreatív kisvakus világítás" oktatója.

Oszd meg ezt a posztot