Ezt beszélik a Sonynál az A7R III megjelenése után

Az Imaging Resource interjút készített a Sony managereivel. Íme a sarokpontok a beszélgetésből:

1. Mindig hallgatunk a vásárlói visszajelzésekre.

2. Csak néhány felhasználó kért megapixel növekedést, ezért lett az A7R III is 42 megapixeles, mint az A7R II: “igen, néhány felhasználó több megapixelt szeretett volna. De a nagy többség más területeken szeretett volna fejlődést látni, úgymint a nagyobb akkumulátor kapacitás például, vagy a gyorsabb autofókusz vagy épp a jobb képminőség gyenge fényviszonyok között. Figyelembe véve ezeket az igényeket meg is lett a harmadik A7R generáció fejlesztési irányvonala.

3. A technológia és a vásárlók felhasználási szándékai gyorsabban változik, mint ahogy a Sony szerette volna, így a cég gyors termékbevezetési ütemezése folyamatosan alkalmazkodik a kereslethez. A technológia és a vásárlói igények gyors változása ugyanakkor megnehezíti a roadmap (jövőben bevezetendő termékek listája) 5-10 éves tervezését, jóllehet a technológiai fejlődés jobban kiszámítható, mint a vásárlói igények.

4. Az A9-től eltérően az A7 széria egy sokkal szélesebb közönség számára készül. Nők, férfiak, fiatalok és idősek, emiatt a vázméret itt számít. Ezért maradt az A7R III akkora, mint elődje.

8176388893

5. A Sony úgy döntött, hogy nem adoptálja az XQD kártyát, mert ezek elérhetősége még eléggé korlátozott és inkább a profi videokamerákba lesz majd jó.

6. Az A7R III zárszerkezete nagyobb, mint az A7R II-é, annak ellenére hogy kevesebb lett a hely a nagyobb akksi miatt. Ezt úgy tudták elérni, hogy sikerült lecsökkenteni az elektronika méretét. A nagyobb zárnak nagyobb helye van, ezáltal annak fékezőmechanizmusa is hatékonyabban tud működni, vagyis lelassítani a zárat, mielőtt lecsapódna az akna aljához. Ez jelentősen csökkenti a zár okoztavibrációt.

7. A Sony szerint azért használnak UHS-II és UHS-I kártyafoglalatot, hogy megtartsák a kompatibilitást a régebbi formátumú kártyákkal, mint a Memory Stick (Haha!! Ne mááár!!! A kutya nem használ Memory Sticket, ezzel szemben a Nikon meg képes volt dobni a CF-et, amit a komplett profi szcéna használ – a szerk.)

8. Az APS-C és az 1″ méretű szenzorok hamarosan dinamikatartomány növekedést kapnak, köszönhetően az A7R III-ban alkalmazott technológiának.

9. Sales szempontból manapság a vásárlói igények követése sokkal fontosabb, mint a technológiai előrehaladás. Minél több lelkes amatőr és profi csatlakozik a rendszerükhöz, annál jobban tudják ezt a szemléletmódot kamatoztatni. A Sony nem csak hallgat a vásárlóira, hanem tanulmányozza is őket, hogy elsőkézből értesüljön mire van szükségük.

10. Képminőség már nem kérdés a legtöbb fotós számára, ezért lett az intelligens autofókusz a fejlesztés elsődleges célja a Sony számára.

11. A processzortervező csapat a Sony kamera divízióján belül ténykedik, és a processing a kameratervezés központi elemévé vált.

12. Egyedül a szenzort nem a képalkotói divízión (Imaging Group) belül tervezték, tekintve, hogy erre a Sonynak külön üzletága van, akivel az Imaging Group kooperál.

13. 23db E-bajonettes objektívet dobtak piacra 4 év alatt.

14. A mirrorless technológia előnyei egyre csak sokasodnak, míg a DSLR-eké stagnál.

15. Profik számára fejleszteni azért jó, mert mérnöki szemponból a sztenderdeket magasra kell tenni, ami a legjobb módja annak, hogy jobb termékeket tudjanak letenni az asztalra. Nem beszélve arról, hogy a profiktól jóval komolyabb visszajelzéseket tudnak kapni a termékeiket illetően.

A teljes interjút itt tudjátok olvasni.

 

Szerző: Korecz Márk

Főként reklámfotózásban és esküvői fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog alapító szerzője, a FotóSarok Oktatóközpont "kreatív kisvakus világítás" oktatója.

Oszd meg ezt a posztot
  • Nos,csupa reális dolgokat nyilatkoztak a Sony emberei és azt is elmondták,hogy fő szempont a vásárlói igény és mely ágnak a fejlesztése. Canonék is részben ezt nézik, de vhogy elsiklik a fülük melett az a mondat,hogy: MIKOR ADTOK KI MÁR EGY IGAZÁN FEJLESZTETT GÉPET (és nem csak toporogtok)??? Napjainkban már jól látszik, hogy a Sony tudott jó ütemben,gyorsan és jó irányban fejleszteni a 7R szérián belül,viszont a Canonnál pl a 6D-t nézzük elég siralmas a helyzet,mert ott visszafele tartanak és nem előre (vagy csak túl jóra sikerült annak idején a Canon 6D szenzora?). Nem akarom itt egyik márkát sem túl dicsőiteni,meg túl lehúzni sem, de azt a lépésem egyáltalán nem bántam meg mikor 10 év után Canon DSRLről-Sonyra MILC FF-re váltottam….

    • Ha minden jól megy, e blog írója is 8-10 év után Canonról Sonyra fog váltani. Akkor aztán lesz nemulass, bizisten megmondom itt a tutit, ha jó ha nem. :))

      • Tert

        Na végre… :-)))))

  • Tamas77

    Az olcsóbb MILC-ek fejlesztésére valahogy nem figyelnek, A5000, A6000 lassan már négy éve van a piacon, A5100 is több mint 3 éves. A6000-nek mondhatjuk utódjának a A6300-at, ott viszont gyorsan reagáltak, fél éven belül kijött A6500. Most ezek utódok, vagy testvérmodellek, nem egészen egyértelmű. Az igényeket nem nagyon vették figylembe, mikor a Nex5T után elfelejtették az érintőképernyőt, a lefelé is hajtható hátsó kijelzőt, az FN menü gombot. Amik később újra megjelentek, de nem a közvetlenül következő modellben. Ezt azért sérelmezem, mert tetszenek a Sony fényképezőgépek.