A FastRawViewer és a RawDigger készítői érdekes trükköt hoztak ki az 5DIV raw fájljából.
Bekapcsolva a Dual-Pixel RAW módot ugye lehetőségünk van néminemű változtatásokat eszközölni a RAW fájlon a Canon saját szoftverével. A DP-RAW lényege hogy a kamera két képet rögzít egyidőben, mivel minden pixel a szenzoron két szubpixelből áll, amik külön-külön rögzítenek képet. A végtermékben, vagyis ebben a speciális RAW fájlban két kép adatai szerepelnek, egy kompozit képé, mely a két szubpixel együttes adataiból készül, és egy másiké, ami csak az egyik szubpixel adatait tartalmazza. A fenti két RAW konverter készítői viszont felhívták a figyelmet, hogy a “fél pixel”, vagyis az egyik szubpixel önmagában fele annyi fényt gyűjt be, mint a két szubpixel együtt, így extra tónusok nyerhetők ki belőle a csúcsfényes részeken. Olyan mintha 1 FÉ eltolással bracketinget készítenénk, csak nincs időeltolódás a két kép között, így a mozgó témák nem tudnak gondot okozni. (Cserébe enyhe parallaxis hiba keletkezik)
Ezzel lényegében 1FÉ-kel megnövelhetjük az 5D Mark IV dinamika tartományát, ami így rögtön az élvonalba kerül a piacon. A DxOMark szerint 13.6FÉ a gép alap dinamikatartománya, ami ezzel a módszerrel 14.6 lenne, 0.2FÉ-kel maradva csak el a Nikon D850-től.
A fejlesztők nem csak beszélnek róla, hanem cselekedtek is, így összedobtak egy kis szoftvert, amivel ki tudjuk hozni az extra tónusokat a DP-RAW fájljainkból.
Katt ide. Pontosabban az alexpózott második képet tudjuk kinyerni (vagy épp mindkettőt, ha akarjuk), ezt DNG-be menthetjük és bármilyen RAW-konverterrel feldolgozhatjuk.