Miért figyel a világ Tony Northrupra?

Bocs, de ezt most ki kell írjam magamból, hónapok óta érlelődik. Személyeskedő poszt következik, amivel tudom, magam is reklámot csinálok neki, de annyira nem érdekel, úgysem rajtam fog múlni.

Szóval az van, hogy ez a Tony Northrup nevű emberke fingik egyet, és megbolondul a fotós világsajtó. De miért, kérdem én? Se nem színesebb, se nem szagosabb a produktuma másokénál, mégis az övét szagolja a fél világ.

Mondok egy aktuális példát. Ez a Tony gyerek megjósolta most, hogy milyen lesz a Canon és a Nikon fullframe mirrorless gépe. Azt is elmondta, ha jól sejtem, hogy ő mit szeretne személyesen. Mindezt egy röpke félórás videóban kisfilmben. Nem néztem végig. Legalább rakta volna bele a csinos feleségét, hogy legyen benne valami látnivaló is. Na mindegy. Szóval megjósolta. Szuper…megtette ezt pár éve is az 5D Mark IV és a Nikon D850 érkezése előtt, már akkor is olyan orbitális hülyeségeket állított 80 megapixelekről meg elektronikus keresős DSLR-ekről, hogy csak fogtam a fejem, hogy van ember, aki ezt megkajálja??? Persze szíve joga hülyeségeket beszélni. De…

A mostani “megjósolását” leközölte a Canon Watch, a Canon Rumors, a Mirrorless Rumors, a SonyAlphaRumors és a CameraEgg, amit most hirtelen találtam, de a videóival szokott foglalkozni a PetaPixel, az Imaging Resource, és talán még az Fstoppers és a Dpreview is.

De miért?

Ez az ember rendre hülyeségeket beszél, a találgatásai rendszerint mindenféle logikát, vagy józan észt nélkülöznek (mondjuk ki clickbait), és mint fotográfus még csak nem is egy nagy szám az ürge, madarakat meg csajokat fotóz, mindkettőt középszerűen.

Egy N-edik fotós, aki hülyeségeket beszél, mégis felkapott.

Vagy mégsem? Pártízezres megtekintései vannak a YouTube-on ahogy nézem, ami azért nem egy nagy szám világszinten. Szóval még csak felkapott sem, mégis tolják.

Nem értem. Ne nézzétek Tonyt. Avagy mégis! Nézzétek Tonyt! Ezt látonotok kell!

Még megemlíthetném az Angry Photographert is, de csak felhúznám magam.

 

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • Anulu

    Pro photographer don’t use primes, just f2.8 zooms :D
    Ez is az ő szájából hangzott el :D
    BTW annó egy a7II review-nél akart egy virágot lefotózni 20centiről az 55 1.8 ZA-val (ami nem makró) majd fél perc próbálkozás véletlenül hátrébb lépet és lám sikerült :D Verdict: egy nagy sz*r az AF :D
    De hogy ne csak szidjam, manapság már vannak korrekt gear review-jei (már amiket megnézzek mert érdekel a cucc amit próbál) de a jóslatai még mindig agymenések :)

  • pergabb

    Angry Photographer sokkal irritálóbb :) Ott mondjuk van szakmai háttér a gyerek mögött, de iszonyat egy egoista seggfej.

  • Paul Suha

    Márk, ez már a youtube-os fotósok világa lett! Az számít ma jó fotósnak és felkapottnak, aki gyártja a szart a youtube-ra. Elég megnézni, hogy manapság az a menő, hogy hosszú hajú lányok világítási tudás nélkül (bocsánat “natural light photographer” :-)) ontják a videókat és Őket követi a világ, mint fotósokat. Pl. egy Jessica Kobeissi 853ezer követővel vagy a barátnője Irene Rudnyk 300ezer követővel. Ezzel szemben a világ talán legjobb fotósát, Jerry Ghionist még 20ezren sem követik youtube-on. Ez már egy olyan igénytelen világ, ahol az embereknek a szar kell. Nem keresik a minőséget, hanem csak a könnyen elérhető szart, amit a youtube eléjük rak.

  • én menekülök, ha meglátom, borzalmasan irritál a csávó és szerintem is totál gyenge, amit ad/csinál.

  • Magyar László

    Azért nem érted, mert csak szakmai szemmel nézed, ami valóban nem indokolja. A helyzet viszont az, hogy egy kicsit több tényezős ez a dolog. Ők Chelseavel tökéletesen mutatják az amerikai álmot, gyönyörű szabályos fogsor, szép pár, self-made üzlettel, atomprofi felszerelés és azért azt a felvételezési minőséget, amit ők csinálnak, youtube szerte is nagyon kevesen valósítják meg (jórészt már nem is törekszik rá az influencerek többsége sem, hisz iPhonnal is lehet milliós nézettséget produkálni). Ott van emellett az óraműszerű rendszeresség, és sokszor bizony a belépő userekhez szólnak, nem a pro a megcélzott közönség. Mivel ily módon tömeget érnek el, népszerűek, ezért a nagy kereskedőknek is érdemes ezerrel tolni őket, kvázi öngerjesztőként téve a marketingjüket. Én ennyit látok mögötte, nekem sem a szívem csücskei, de ízig-vérig amerikai story, ennek megfelelően elég nagy közönséggel.

  • Gábor Lénárt

    Jaj ezeket én is utálom, Angry Photographer is tényleg nagyon irritláó, de a többiek is, a Manny Ortiz is ugyanez, fingik egyet és lehozzák, pedig csak a feleségét tudja fotózni, és azt is csak középszerűen :D Már workshopot is hirdetett ahol a feleségét lehet fotózni… :D Nagyon röhej. Potom 500 dollárért… :D
    Másról sem tudnak beszélni csak a felszerelésről, ráadásul még szponzorálják is őket a gyártók. Froknowsphoto is nagyon felületes és nagyon fos képei vannak szerintem. És még sorolhatnám, van jópár ilyen.
    Bezzeg az értelmesebb fotós csatornáknak sokkal kisebb a nézettségük, mert a nagy többség csak a felszereléssel foglalkozik, és csak ezeket a szar videókat nézik meg.