Eladja az Olympus a fotó üzletágát. Megint bebizonyosodott, hogy nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél, de a márka elvileg tovább él majd.
Tavaly novemberben merült fel a pletyka, hogy az Olympus megválna a képalkotási üzletágától. Akkor végigsöpört a hír a fotós világsajtón, aztán az Olympus közleményt adott ki, melyben tagadták az állítást. Őszintén megmondom, volt egy megérzésem, így én ezt a közleményt már le sem hoztam. Majdnem biztos voltam benne, hogy csak szépítenek. Nem azért mert olyan okos lennék, hanem azért, mert elég régóta foglalkozom már a fotós szaksajtóval ahhoz, hogy tapasztalatból tudjam, ha egy ilyen pletyka felmerül, akkor hiába tagad veszettül a gyártó, jó eséllyel be fog következni, és a közlemény csak kamu. Láttunk már ilyet. És lám az Olympus sem kivétel. Hogy ki játszott már el hasonlót az elmúlt években, arra most hirtelen nem emlékszem – bevallottan katasztrofális a memóriám -, de ha kommentben emlékeztettek, azt megköszönöm. Én már csak arra emlékszem, hogy más cégnél is volt már ilyen, hogy pletykáltak valamit, ők nyilvánosan tagadták, aztán mégis úgy lett, ahogy pletykálták.
Szóval a lényeg az, hogy hiába tagadta az Olympus a hírt, és hiába csitította a kedélyeket azzal, hogy februárban frissítették a zászlóshajó kamerájukat, most mégis bejelentették, hogy a képalkotó üzletáguk harmadik éve veszteséges, ezért fájó szívvel, de megválnak tőle 84 év után (1936-ban gyártották az első Zuiko objektívet, azóta vannak jelen ezen a piacon, de maga az Olympus márka most ünnepelte 100. születésnapját).
Ez persze nem jelenti a véget,
nem kell minden Olympus tulajnak megrohamoznia a FotóAPRÓt, vagy a Jófogást, mert a márka nem szűnik meg, csak új tulaj viszi tovább a hagyatékot. Az új tulajdonos ez év végétől az JIP nevű befektetőcég lesz, akiről akkor hallhattunk, amikor a Sonytól megvették a VAIO márkát. Oké, mondjuk a VAIO-ról azóta se hallottunk (2014), de reméljük az Olympussal nem így lesz. Talán “egy fokkal” komolyabb márka ez, mint a Sony laptopoké volt.
Az Olympus a JIP nevében azt nyilatkozta állítólag, hogy az új tulajnak komoly terveik vannak a márkával, és szeretnék kompaktabb, agilisabb és hatékonyabb márkaként tovább vinni.
Meglátjuk…
UI: csak a Panasonicnak és a Fujinak lett igaza, hogy a nagyobb szenzor felé menekülnek?