Amíg a Canon az 1.6+1.6x croppos belépőszintű kamerákkal teszi magát egyre nevetségesebbé, melyre már a betűket sem voltam hajlandó pazarolni, addig a Sony folytatja a szárnyalást, és ismét egy nagyon vonzó gépet tett le az asztalra. Mint ahogy bármelyik kamera, legyen az Sony, Canon, Nikon, Fuji vagy Pentax, úgy ez sem sikerült tökéletesre, de az Alpha A7 III vonzó alternatíva lesz a fotósok számára világszerte.
Az új a7 III szinte egy az egyben úgy néz ki küllemre, mint az a7R III, mely tavaly ősszel mutatkozott be. Egyedül az üzemmódváltó tárcsa különbözik, egyébként ugyanaz a váz, ugyanaz az akkumulátor. A plusz egy tárcsát leszámítva az a9 is pont ugyanilyen, így a kiegészítők, portrémarkolatok stb immáron mindhárom kamerával kompatibilisek lesznek.
Az a7 III 2000 dollárba fog kerülni, vagyis kb nettó 520.000 Ft-ba és számos dolgot megörökölt az A9-ből és az A7R III-ból. Ilyen a BSI szenzor, mely ebben a kamerában 24 megapixeles, ilyen a nagy kapacitású Z-akkumulátor, mellyel ez a gép akár 710 expóra is képes (CIPA adat, az elődmodellhez képest többb mint kétszer annyi expo), ezzel a legjobb akkuteljesítményű mirrorless lett a piacon. De megörökölte az AF-vezérlő joystickot és az Eye-AF üzemmódot is.
A Sony szerint az AF rendszert az a9-ből eredeztették, ami kétszer olyan gyors, mint ami az elődmodellben volt. 693 AF pont áll rendelkezésre, ami a képmező 93%-t lefedi. A béepített stabi 5 tengelyen képes működni, és akár 5FÉ fórt is tud biztosítani a kisebb gyújtótávolságokon.
A felvételeket dupla memóriakártyára rögzíthetjük, vakuszinkron 1/250s.
A sorozatteljestmény 10fps mechanikus zárral és követő fókusszal. Mind silent üzemmód, mind pedig sorozatlövés esetén megmarad a 14-bites RAW rögzítés lehetősége, 12-bitre akkor vált csak át a kamera, ha tömörítetlen RAW-t használunk sorozatlövéskor, vagy B-záridőre váltunk, illetve ha bekapcsoljuk a hosszú expós zajszűrést. Saját kútfőből mondom, hogy ritka esetben van csak szükség tömörítetlen RAW-ra, szóval ettől nem kell megijedni, bár még mindig nem értjük, hogy a Sony (és a Fuji) miért nem képes veszteségmentesen tömörített RAW-t kifejleszteni.
A kamera tud 4K videót rögzíteni 24fps-sel, ehhez a szenzor 6K felbontású területét használja és méretezi le. 30fps-t választva a szenzor 5K felbontású területét használja ki a gép, ekkor 1.2x croppot kell “elviselnünk”. A gép S-Log2, S-Log3 és Hybrid Log Gammákat egyaránt kínál, mind a belső rögzítés, mind pedig a HDMI output 8bit-es, előbbi 100Mbps 4:2:0, utóbbi 4:2:2. FullHD felbontásban 120fps áll rendelkezésre.
A gép a többi Sonyhoz hasonlóan jócskán testreszabható, erről a C1-C4 custom gombok árulkodnak, de ha az a7R III-ból indulok ki, akkor a dedikált ISO, sorozat, AF-ON és AEL gombok is átprogramozhatók egy sor más funkcióra. Nem 4-6-8 funkcióra mint mondjuk Canonéknál, hanem értsd ezalatt nem ritkán 10-20 oldalnyi (vagyis átlagosan 60-80db) funkció közül választhatunk a menüből. Ez gombonként különbözik, hogy mi lehet.
Sajnos a kereső maradt a régi, az elődmodell a7 II-é, ami eggyel gyengébb, mint ami az a7R III-ban vagy az a9-ben van (2.36mio képpont v. 3.69mio), a keresőben lévő optika viszont továbbfejlődött, így a nagyítás 0.78x-ra nőtt a korábbi 0.71x-ről, így a legnagyobb keresőképpel rendelkező mirrorlessek közé emelkedett. Az LCD is “csak” 921k képpontos, míg az a7R III-ban és az a9-ben 1.44mio képpontos van.
Ebből a gépből is kimaradt már a telepíthető appok támogatása, úgy tűnik a Sony ezt a dolgot kezdi elengedni, vagy megmarad a kisebb kategóriás kamerák jellemzője.