Érdekes inforgrafikát publikált a Lensvid.com a CIPA adatai alapján. Eszerint hanyatlik az iparág.
Az alábbi infografikáról az jön le, hogy a MILC gépek nem igazán tudják elbitorolni a piacot, illetve az, hogy csökken a kereslet a fényképezőgépek iránt. Kivéve talán Japánban.
Angolul nem értőknek íme az adatok:
- 2013-ban 40%-al csökkent a leszállított fényképezőgépek száma 2012-höz képest. Míg 2010-ben 121millió fényképezőgépet szállítottak le a gyártók, addig 2013-ban csak a felét, 61milliót. A leszállított gépek száma 2010 óta folyamatosan csökkenő trendet mutat.
- 2013-ban 20%-al csökkent a leszállított objektívek száma 2012-höz képest. Ebben a szegmensben viszont a tavalyi év volt a csúcs, 2009 óta emelkedett az obik száma, míg tavalyelőtt 31 millliót szállítottak le, addig tavaly 25milliót.
- Ami a régiókat illeti, a leszállított fényképezőgépek az alábbiak szerint oszlottak meg:
- Amerika 29%
- Európa 32%
- Ázsia 23%
- Japán 13%(!!!)
- Egyéb 3%
- Objektívek eloszlása régiók szerint:
- Amerika 27%
- Európa 30%
- Ázsia 27%
- Japán 15% (!!!)
- Egyéb 2%
- Nem véletlen a három felkiáltójel Japán mellett, hiszen kijelenthetjük, hogy ők a világ legnagyobb “fényképezőgép fogyasztói”. Az ország a világ népességének 1,27%-át teszi ki, ehhez képest 13 és 15%-át tulajdonolják a 2013-ban eladott fényképezőgépeknek és objektíveknek. A MILC piacon 27% a részesedésük világviszonylatban!
- 2012-ről 2013-ra a MILC eladások 4 millióról 3 millióra csökkentek, míg a DSLR eladások 16 millióról 13milllióra, vagyis 25% csökkenés az egyiknél és 19% a másiknál.
- A géptípusok megoszlása 2012-ben: MILC 4%, DSLR 16%, egyéb fényképező 80%, 2013-ban MILC 5%, DSLR 21%, egyéb típus 74%.
- A MILC gépek viszont nem terjednek úgy, ahogy korábban szakértők prognosztizálták, mindössze 1/3-át teszik ki annak a mennyiségnek, amire korábban számítottak az IDC kutatócég szakemberei.
- A csökkenő fényképezőgép eladások fő motorja azonban a kompakt gépek iránt csökkenő kereslet, merthogy a DSLR és MILC szegmens 2009 óta folyamatosan növedett egészen 2012-ig, 2013-ban kezdett csak el az is csökkenni. Míg előbbi trendet egyértelműen az okostelefonok terjedése eredményezte, a DSLR/MILC iránti csökkenő keresletet nem tudni pontosan mi okozza. Legalábbis nekünk nincs ötletünk, a gyártók biztosan jobban tudják.