Annak apropóján, hogy a reklámfotós és oktató guru, Karl Taylor nemrégiben elfoglalta új, nem szerény rezidenciáját, és azok után, hogy Yuri Arcurs is bemutatta, már kétszer is, hogy hol dolgozik – mindkettőtől dobsz egy hátast! -, rákerestem még pár műteremre. Hát nem piti helyek vannak a világon.
Azt hiszem végleg kijelenthetjük, hogy ha nem is legsz.rabbik, de mindenképpen a sz.rabbik felén élünk a világnak. Olyan fotóstúdiók vannak itt-ott, amilyen Magyarországon jó eséllyel sosem lesz, hiszen itthon képtelenség kitermelni az ilyen műteremek fenntartását, legalábbis saját munkákból. A bérműterem még szóba jöhet, kis hazánk két legnagyobb fotóstúdiója (Beton és Flashback) is többek közt bérműteremként funkcionál komoly hazai és nemzetközi fotós és videós produkciók számára (ugyanígy az etyeki Korda Filmpark és a fóti filmgyár is, de ott nemigen van fotózás). Ám még ez a két szuper műterem is szinte eltörpül a most következők mellett. Íme:
Karl Taylor új stúdiója
Ha már az előbb említettem, kezdjük ezzel. A Mester elköltözött. Egy szigetre, ami a francia partokhoz van közelebb, de angol felségterület (és nem tagja az EU-nak! O.o). Hogy hogyan dobta ki az agya, hogy neki itt kell műterem, azt nem tudom, mondanám, hogy itt volt olcsó az ipari parkban a bérleti díj és amúgyis nemzetközi ügyfelei vannak, szóval csak egy reptér kell a közelben, de látva a fotókat a stúdióról, úgy nézem az olcsóság volt itt az utolsó szempont. Ne feledjük, hogy Karl a Hasselblad és a Broncolor reklámarca, tehát elképzelhető, hogy ők – főleg a Broncolor – megfinanszírozta a referenciaként is mutogatható stúdiót. Ha nem is egészben, de részben biztosan. Ha csak a lámpaparkot pakolták be, az is olyan érték, amiből itthon lehetne venni egy raktárat, felújítani és telepakolni kínai világítással…kb…
Itt:
Yuri Arcurs fotóstúdiója
A második. De először megmutatom az elsőt, ami valamiért nem volt jó. Biztos szétfotózta már minden szegletét. Az első stúdiója napfényműterem volt, ami egy stockfotó királynak kifejezetten Istenáldása. Különféle szekciók voltak a műteremben, konyhai, bolti, tervezőmérnöki, kórházi, hálószobai stb. Rengeteg kiegészítő és berendezés mindenhová, Yuri meg olykor gördeszkával közlekedett benne, mert azzal gyorsabb. Persze hunyorogva, mert egy hófehér napfény műteremben már nem árt napszemüveget felvenni, de abban meg nehéz fotózni. Első műtermét ezen a videón mutatja be Yuri:
Aztán ez valamiért nem volt jó, és jött a második műterem, ami már patinásabb. Távirányítós motorral leereszthető plafon-sínrendszer és egy nagy rakás Profoto vaku. Amik ugye pont olyan “vackok” és fillérekért kaphatók, mint Karl Taylor Broncolorjai.
Meoli Digital fotóstúdió
Jöjjenek a kevésbé ismertek. A Meoli St. Louis-ban van az USA-ban. Hatalmas napfényműterem és ránézésre full Profoto cucc várja az idelátogatókat, de természetesen a tulajdonosok maguk is dolgoznak az épületben, mely áll egy 830nm-es fő műteremből, egy 370nm-es napfényműteremből, egy 37nm-es konyhából, egy 160nm-es eszköz, felszerelés, kiegészítő és háttér tároló helyiségből, továbbá két videovágó szobából, egy hangstúdióból, egy privát konferenciateremből és egy ügyfélváró lounge-ból.
Pin-up Studio
A Pin-up műteremei Párizsban vannak. Igen műtermei, ugyanis ez egy épületkomplexum, ahol összesen 7db (igen, HÉT!) különféle méretű műteremet talál az odalátogató a legkisebb 80nm-estől a legnagyobb 270nm-esig. Van köztük több napfényműterem is, ezen kívül két tetőtéri terasz is rendelkezésre áll holkerrel.
MyClip Studios
A MyClip Asiat már az elhelyezkedése miatt is irigyelhetjük. Phuket, Thaiföld. Köszi! Égigérő holkerrel dolgoznak, fő profiljuk a tárgyfotó, abból is a forgatható, zoomolható, kifogástalan minőségű 3D verzió létrehozása. A biztonság kedvéért azért van az udvaron egy fain épített környezet. Ha már az ég kék arrafelé, a falak is legyenek fehérek, mert úgy jó az. :) De ne legyünk irigyek, Thaiföldön olcsók az ingatlanok és még fűteni sem kell télen.
Bónuszként még egy kép a Facebookról. Dani Diamond utómunka-birodalma látható. Nincsenek szavak… :D