Világszerte istenítik a Sigma 18-35/1.8 objektívet

A Sigma nemrég mutatta be a piacon egyedülálló fényerős zoomobjektívét, a 18-35mm f/1.8 DC HSM-et, melyet az egyre népszerűbb 35/1.4-hez hasonlóan egymás után magasztalnak az egekig a tesztoldalak.

Merészet lépett a Sigma. A sokak által minőségi problémái miatt leírt márka tavaly bejelentette, hogy koncepciót vált. Azt nem mondták, hogy ők akarnak lenni a világ legnépszerűbb objektív gyártói, de ha így folytatják szerintem azok lesznek. A tavalyi bejelentéskor, miszerint három kategóriára bontják az objektívjeiket (Art, Sport, Contemporary), és hogy különösen figyelnek a minőségbiztosításra, sokan csak legyintettek. Aztán mikor az Art kategóriás Sigma 35/1.4 fixobi megkezdte hódító útját, ezen emberek jórésze beadta a derekát, mert kiderült, hogy a kis 35-ös gyakorlatilag ver mindenkit a piacon. Már csak a legelvetemültebb fanboyok tartanak ki a Nikon és a Canon mellett, ha 35mm-ről van szó, ugyanis a Sigma nem csak hogy jobb, de olcsóbb is vetélytársainál. Azt hiszem nem árulok el titkot, hogy a FotóSarok Szaküzletben is az egyik, ha nem a legnépszerűbb objektív év eleje óta.

Aztán a Sigma ismét felkeverte az állóvizet, ugyanis elsőként adott ki modern zoomobjektívet f/1.8-as fényerővel, igaz ez az optika csak APS-C szenzoros vázakra megy fel (DC jelzésű). Ráadásul ezt is sikerült úgy beárazni, hogy még a megfizethető kategóriába essen, 800 dollár az ára az USA-ban, holott mindenki 1000 dollár fölé saccolta be. (nálunk 238.890 Ft, egyelőre csak Canon verzió érhető el) Ez már önmagában is truváj, hát még úgy, hogy nem csak különlegeset alkottak, hanem a jelek szerint ismét tökéletest. Eddig az Fstoppers, az Ephotozine, a Lenstip, az SLRGear, a Focus Numerique, a Digifoto és a Phoblographer oldalak jelentkeztek teszttel, mindannyian szuperlatívuszokban beszélnek a 18-35-ről.

Fstoppers:

  • ez az objektív gyönyörű, isteni ötvözete a fémnek és guminak, csupán kevéske műanyagot használtak
  • az autofókusz kitűnően működik napfényben, gyors és nagyon pontos
  • éjszaka valamivel kevésbé pontos az optika, de közel vaksötétben 13-ból 10-szer pontosan fókuszált
  • a kromatikus aberrációt rendkívül jól kezelték ennél az optikánál
  • a becsillanást meglehetősen jól kezelték minden rekeszértéken
  • az objektív éles minden gyújtótávon és minden rekeszérték mellett
  • a Sigma kezdeményezése egy ilyen soha nem látott koncepcióval lelkesítő siker
  • a Sigma legjobb APS-C objektíve, mégpedig messze a legjobb mind közül

Phoblographer:

  • abszolúte semmi nem utal ezen az objektíven az olcsóságra
  • az autofókusz szupergyors és szuper-pontos
  • talán ez az non-plus-ultra koncertfotós objektív, ami ma megvehetünk
  • a képélességre semmi panasz nem lehet
  • élethű színleképzés
  • Csak tisztelni és szeretni tudjuk a Sigmát ezért az objektívért, ha APS-C DSLR használó vagy, ez az objektív legyen a fő prioritás az összes közül

Ephotozine:

  • kitűnő élesség
  • konstans f/1.8 rekesz a teljes zoomtartományban
  • minimális vignettálás egy f/1.8-as optikához képest
  • jó építési minőség
  • barátságos árazás
  • Ez az optika az f/1.8-as fényerejével új távlatokat nyit meg az APS-C DSLR-t használó fotósoknak kevés fényben fotózáskor és a mélységélességgel való játékkor, ami eddig a fixobjektívek kiváltsága volt. A Sigma által szolgáltatott képminőség, különösen a rövidebb gyújtótávolságokon szintén eddig csak a fixobjektívek jellemzője volt.

SLRGear:

  • ez egy elképesztően éles optika, még f/1.8-as rekeszen is, ami annyira azért nem szokott jellemző lenni a fényerős objektíveknél
  • a Sigma meglehetősen jól kezelte a kromatikus aberrációt és a vignettálást
  • Jól kezelték a torzítást is, bár teljesen nem szüntették meg
  • a Sigma 18-35 rendkívül gyorsan fókuszál, közelponttól a végtelenig kb 1 másodperc
  • az építése minőség kiválónak tűnik

Lenstip:

  • Két okból is gratulálni lehet a Sigma Corporation optikai szakembereinek. Először is a bátorságukért – megpróbáltak egy olyan eszközt gyártani, amit eddig soha senki. Egy ilyen szituációban sokminden megbocsájtható, így a terméknek nem muszáj tökéletesnek lennie. Mégis a Sigma nem érte be ennyivel: nem csak különleges eszközt építettek, hanem számos területen kiváló optikai jellemzőkkel is felruházták.

Focus Numerique:

  • Az új Sigma eredményei meggyőzőek, és megegyeznek egy fullframe gépre való fix f/2.8-as optika jellemzőivel. Természetesen a legszebb képet a közepes rekeszértékeken adja ez az objektív is (f/5.6-f/8), de tágabb rekeszeken is jelen van az élesség, igaz nyitva azért van élességbeli különbség a képközép és a képszélek között.

Digifoto:

  • A tesztfotókat látva ismét le voltunk nyűgözve. Arra számítana az ember, hogy egy f/1.8-as objektívnél nyitott rekeszen a képsarkokban már veszítünk az élességből. Ennek ellenére a Sigma 18-35/1.8 jól vizsgázott, még 18mm-en teljesen nyitva is teljesen jó a képminőség a képsarkokban. A bokeh nagyon stílusos és a torzítás is jóval a határon belül van.

Szerző: Korecz Márk

Reklámfotózásban és vállalati fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog, továbbá az egyetlen stúdióvilágítással foglalkozó, hazai blog alapító szerzője.

Oszd meg ezt a posztot
  • András

    Ha aps-c vázra van akkor valós 18mm vagy még szorozni kell 1,6-al?

    • Ádám

      Canonnál 1,6-al, nikonnál 1,5-el

    • APS-C vázon ennek 18mm-es állásban akkora látószöge van, mint egy filmes vagy fullframe szenzoros gépnek 28mm körüli optikával lenne (Canon 1,6x, Nikon 1,5x).

    • Kaczmarski Adam

      Ha APS-C szenzoros vázra van, akkor nincs szorzó (ugyanúgy, ahogy EF-S-nél nincs, EF-nél van)

      • Tevedsz. Minden objektivre a tenyleges gyujtotavot irjak ra, igy kisebb szenzoroknal szorozni kell. Ez a Sigma APS-C-n NEM olyan latoszoget ad mint egy 18-35os obi fullframe-en (a 18mm fullframe szenzoron mar az ultranagylato kategoria, 15mmtol mar a halszemek kezdodnek), hanem akkorat mint egy kb 28-50-es obi adna, tehat sima nagylatotol a teleig. Ha nem hiszed olvasd el a tesztunket ahol az EF 17-40L es az EF 50/1.4 obikkal is osszehasonlitottam.

        • András

          Következő kérdésem egyértelmű számomra is hogy kialakítás végett használható csak APS-C kamerákon és inkább költői, miért nem készült ez fullframe-re? No nem mint ha lenne rá keretem hogy fullframere váltsak…