Itt a csajos Canon 100D

A Canon bemutatta a mini-DSLR 100D-jének fehér változatát, fehér pancake obival. Cukybéby Fotography oldalak új főszereplőjét láthatjuk.

Gonosz vagyok… Lehet csak az beszél belőlem, hogy a Canon Korea teasere alapján valami nagyobb dobásra számítottam (sokadmagammal). Az új, fehér-szürke Canon 100D teljes egészében megegyezik elődjével, csupán színében tér el. Canonéknál azonban már ez is truváj, hiszen az ezüst 350D óta nem adtak ki feketétől eltérő DSLR gépvázat, és hát valljuk be az ezüst is inkább a konzervatívabb vonalhoz tartozik. A 100D fehér változata tehát az első fiatalok (tinilányok) felé nyitó gépváz a Canon kínálatában, míg a Nikonnál már régebbóta felfedezhetünk vörös vagy barna gépeket, a Pentaxnál pedig végeláthatatlan színkavalkádból választhatunk.

Az új Canon 100D mellé egy szintén fehér színben pompázó Canon 40/2.8 STM pancake obit is kínál a gyártó, mely szintén megegyezik elődjével.

Szerző: Korecz Márk

Főként reklámfotózásban és esküvői fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog alapító szerzője, a FotóSarok Oktatóközpont "kreatív kisvakus világítás" oktatója.

Oszd meg ezt a posztot
  • kesztió

    Na, akkor tényleg most civilizáltan, kötekedés nélkül kérdeznék rá arra, hogy szerintetek miért is annyira természetes, hogy – főleg a profi szegmensben – feketék a vázak.
    Igaz, hogy konkrétan csak MILC-ek esetén láttam, de komoly tesztelők (DPreview)külön viszgálták a fehér illetve a fekete vázak zajviselkedését, abból kiindulva, hogy nyári napokon a felforrósodott fekete váz mérhető különbséget képes produkálni a zajviselkedésben. Ez akkor a DSLR-ek esetén nem annyira releváns? Mert feltételezem, a váz belsejében 20–30°-os különbség akkor is számít (fókuszrendszer hőtágulása stb.), ha maga a szenzor csak az exponálás pillanatában van áram alatt.
    Ezért furcsa, hogy a fehér vázról mindenkinek a csajos gép jut eszébe, holott a paraszti agyam szerint minden profi (azaz szélsőséges hőmérsékleti körülmények között is megbízhatóan működő) vázat csakis fehérben vagy ezüstben kellene gyártani.
    Hol hibázik a gondolatmenetem?

    • tom_67

      A fehér könnyebben koszolódik és egy hét profi használat után amúgy is fekete – de lagalábbis szürke – lenne, undorítóan nézne ki, míg a fekete fekete marad. Divatcikknek viszont jó a fehér ha valakinek az kell.

      • kesztió

        Ez nem jutott eszembe. De a szürke az talán még jobb fényvisszaverő, és még a feketénél is kevésbé koszolódik. akkor miért nem szürkék (ezüst színűek) a profi gépek? Az lenne a magyarázat, hogy ezüstre nehezebb anyagában színezni a vázakat? Magnézium esetében ez elég valószerűtlenül hangzik…

        • tom_67

          Valószínű a profik többsége a feketét preferálja, de nem láttam erről közvélemény kutatást.

          • Peti

            A Canon L-es optikáinak jó része nem fekete. És nem néznek úgy ki, mint amit lehánytak. Ezt a vázaknál is lehetne alkalmazni.