Itt a Hasselblad DSLR!

A svéd gyártó bemutatta a Hasselblad HV típusú DSLR-t, persze most sem mint önálló fejlesztést, hanem egy elnyűhetetlen külsőbe öltöztetett Sony a99-et. De ez legalább jól néz ki…szerintem.

Korábban már voltak pletykák arról, hogy a Hassy nem csak a Sony NEX gépekre épített MILC-eket adja ki, hanem egy csúcskategóriás DSLR-t is. Ahogy várható volt, a pletykák igaznak bizonyultak, ugyanis ma bemutatták a Hasselblad HV-t. A képek magukért beszélnek:

Ami a specifikációkat illeti, teljesen megegyezi a Sony a99-ével, a különbség annyi, hogy a gép burkolata egy speciális bevonatú alumíniumból készül, amin a bevonat a gyártó szerint a gyémánt után a második legellenállóbb anyag (a zafírról nem ugyanezt mondják az óragyártók?). A gép tehát teljesen új külsőt kapott, eléggé high-tech azt kell mondjam, és ezúttal a Hasselblad designere picit kevesebb LSD-t fogyasztott, mint mondjuk akkor, amikor a Lunart vagy a Stellart tervezte, ami végül az internetes közröhej tárgya lett, így a Hasselblad HV nem kapott se hangzatos marketing-nevet, és még egészen szép is lett. De ami a legfontosabb, hogy jó is, ugyanis a Sony a99 képminőségre nagyjából egy kategória a Nikon D800-zal. Emlékeztetőük a specifikációk még a Sony a99 bejelentéséből:

  • 24.3 Mpx Full Frame (24x36mm) CMOS Exmor szenzor
  • A-bajonett (Sony és Carl-Zeiss lencsék mennek rá)
  • SLT technológia (féligáteresztő fix tükrös, elektronikus keresővel)
  • Új Bionz proci
  • 14 bit RAW képek
  • 10 fps sorozat
  • ISO 100 – 25.600
  • ISO 50 kiterjesztés
  • 102 pont AF (11 keresztszenzoros)
  • Manuál Fókusz assziszt
  • Dupla fázisdetekciós autofókusz (a szenzor is részt vesz a fókuszálásban)
  • 200.000 expóra tervezett zárélettartam
  • ISO-szabvány vakupapucs
  • 2.36millió éppontos OLED elektronikus kereső
  • 3″-es 921.000 képpontos LCD kihajtható, dönthető, forgatható
  • Full HD videó 1920×1080/50p (USA: 60p) AVCHD 2.0 formátum
  • beépített sztereó mikrofon
  • HDR üzemmód
  • multi szegmensű low-pass filter(?)
  • Fotódióda növelő technológia(?) – gondolom gapless vagyis résmentes illesztésű fotódiódák a szenzoron
  • Fénykoncentrációs technológia(?)
  • Szelektív zajszűrés
  • Beépített képstabilizátor (szenzorstabilizálás)
  • SD és MemoryStick kártyafoglalatok – ezt a Memory Sticket minek erőltetik…?
  • USB 2.0 és HDMI csatlakozók
Nem maradt más hátra csak ennek a csodának az ára. Tessenek figyelni, kérem szépen:
A Hasselblad HV táskában, két akksival, Carl Zeiss 24-70mm f/2.8 objektívvel kitben 8500 Euro vagyis kb 2.5 millió Ft. Sok? Sok. De még mindig a legolcsóbb használható Hasselblad. Ebből a Zeiss obi ér 5-600ezer forintot, merthogy önmagában ennyibe kerül. Enélkül már 2 millió alatt van, ami Canon 1DX – Nikon D4 szegmens.

Szerző: Korecz Márk

Főként reklámfotózásban és esküvői fotózásban foglalkoztatott alkalmazott fotográfus, a FotóSarok Blog alapító szerzője, a FotóSarok Oktatóközpont "kreatív kisvakus világítás" oktatója.

Oszd meg ezt a posztot
  • sebitomi

    A cikkíró meglátásom szerint kicsit elfogult a Canon,vagy Nikon ,vagy akár egyéb gyártók felé. Magam részéről manuális Zeiss objektívekkel is fotózok 5DM2 vázakon,az eredmény magáért beszél. Öreg Zeiss,Hasselblad ,Leica lencséket is használok, sokkal szebb bokeh,csodaszép arcok,részletek,ma már töredék árért. Az hogy Magyarországon mindenki lefekszik a trendeknek,azt már megszoktuk. Illetve azt is,hogy tisztelt fotósaink,akik nem fotóztak életükben manuális gépekkel,illetve filmet is jó részük maximum moziban látott. Ha nem sportot fotózunk,vagy nagyon mozgós felvételeket,akkor bátran meg tudjuk tekerni az objektívet,a megfelelő adapter tökéletes pillanatban csippan és nyomom az expót. És nem 700 ezerért,hanem lehet hogy jobb minőségben mondjuk 120 ezerért..persze ha valakinek a felszerelést a cége,vagy apu fizeti,akkor nemcsak a minőség,hanem a pénz sem számít.

    • Hát azért, ez így, ebben a formában nem teljesen igaz. A régi manuális objektívek valóban karakteresebbek szerintem is, de a használatuk meglehetősen macerás. És most nem a fókuszgyűrű használatára gondolok. Nem tisztem megvédeni a szerzőt, de tökre nem arról írt, mint amiről Te beszélsz.

    • Miből következtettett az Úr arra, hogy elfogult vagyok a Canon vagy Nikon vagy egyéb gyártók felé? (hogy lehet egyszerre több gyártó felé elfogultnak lenni? Egyszerre csak egyfelé szokás nem?).

    • Szocs

      Nalunk a papok ugy rittyentenenek ki a pittyogos gepeddel egyutt mint a macskat piszkitani.

    • GrófFotós

      Igy igaz, minden fórumban a fotózás = “kapkodós, gyors” témák.. mintha más nem is lenne. Én (pár kivétellel) csak régi manuális obikat hazsnálok, egy fix 2-es fényerős obival hol versenyzik bármelyik ‘3.5-5.6’ ???

  • sebitomi

    Örülök,hogy gondolatokat ébresztettem. :)) nyilván a blendeállítgatás nem tartozik a leányálmok közé,de a gép alap blendeállásban csoda dolgokat művel a mark 2-vel.Errefele szerintem a papok nem fotóznak..:)) Canon objektívek sem szent darabok,bár kétségkívül én is tartok egy-két nagyon ütőset. A sok obi között nyilván azok is ott vannak. Ha nemzetközi oldalakon tallóztok,és itt kommentekre,képekre gondolok,mindjárt nem lesz ennyire fekete-fehér a véleményalkotás. Megsérteni nem akartam senkit,akinek nem inge ,ne vegye magára. :)

    • :) Hát igen, a blende, záridő, korrekció problémára gondoltam, ami mondjuk egy statikus témánál nem gond, mert van idő a tökölésre, de akciózásnál már annál nagyobb macerát okoz. Ettől függetlenül persze osztom a véleményed és én is többre tartom a 35-ös fix kettes Summicront, mint az 1.4-es L-es Canont.

  • Enyedi Attila

    Nem szeretnék a nagyon profi és régi motorosokkal veszekedni, de őőőőőő hol is beszél itt arról hogy csak a canon vagy nikon a jó? hol beszélünk arról hogy az obi rossz? Én ilyesmiről semmit nem láttam a cikkben, csak azt hogy a kitből levonjuk az obi árát akkor valamivel több mint egy D4 vagy 1Dx.

  • gutmann

    A MILC-ek hajnalán, aktuális :) , persze örülünk.

  • sebitomi

    MILC nem lesz egyszer rossz választás,de még nem tart ott az élet. Tényleg a technika hajnalán vagyunk csak. Amíg felemelkedik a Nap,addig a jó tükörreflexessel még egy-két vázat akár el is koptathatunk..
    http://milc.hu/milc-kiegeszitok/
    Ezt érdemes azért elolvasni..
    Illetve épp az egyik itt hozzászóló írta,hogy bizonyos Canon objektíveknek nem erősségük a pontos élességállítás. Sőt,a 6-700 ezres 85-ösnek is az élességállítása a tesztek szerint nehézkes,és vissza kell csekkolni,mert szeret tévedni..szóval,ha nem ugribugri a meló,akkor egy hasszi fixszel lehet élményszerűt fotózni. Illetve a fotózásnak is más az élménye vele nem utolsósorban.
    Természetesen az élet sok pillanatában csak és kizárólag az autofókusszal lehet manapság elkapni a pillanatot.
    Ezzel együtt 100 évvel ezelőtt már vidáman fotózgattak és az AF előtti években is nagyszerű olimpiai fotóknak örülhetett,akit érdekelt.. :))

    • Azt hiszem talán pont ezen az oldalon beszéltünk arról, hogy a Leica vezér 10 évet tippelt és akkor lesz igazán jó a milc. A jelen állás szerint én max négyet mondanék, hiszen olyan ütemben pörögnek a gépek, hogy…
      Emlékszem 2011 december havában vettem az X100-ast, most 14 február van és már kapható az álomszép XT1, szinte kifogástalan képminőséggel. Persze ennél sokkal árnyaltabb a dolog, hiszen termékfotózásra nem milc-et fognak használni és az olimpián is a tükrös kamerák dolgoznak majd, de közel van az az idő, amikor az igényes amatőr ill. a hivatásos fotós örömfotózásra majd egy csúcsmilcet visz magával. Ehhez nem kell 10 év és 2db. kopott tükörreflexes sem. Szerintem.

  • sebitomi

    Mielőtt agyoncsaptok :)) Az itt író kolléga másik FotoSarkos blogon írta meg a véleményt.. :))

  • Zsorzs

    Kesztió?